Secţiuni » Noutăţi legislative
Noutăţi legislativeProiecte legislativeMonitorul Oficial al RomânieiJurnalul Oficial al Uniunii Europene
Noutăţi legislative
 

Organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții
13.01.2020 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial nr. 12 din 9 ianuarie 2020, a fost publicată Hotărârea nr. 1002/2019 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții.

Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții funcționează în subordinea Ministerului Muncii și Protecției Sociale, prin preluarea activităților, atribuțiilor și structurilor Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități și ale Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, care se desființează.

Autoritatea este condusă de un președinte, cu rang de secretar de stat, numit și eliberat din funcție prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului muncii și protecției sociale. Președintele este ordonator secundar de credite.

Președintele este ajutat în activitatea de conducere a Autorității de un vicepreședinte și de un secretar general. De asemenea, pe lângă președinte, funcționează ca organ consultativ Consiliul de coordonare în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu dizabilități, al drepturilor copiilor și al adopției.

Autoritatea are atribuții în domeniul protecției și promovării drepturilor persoanelor cu dizabilități, în domeniul protecției și promovării drepturilor copilului și în domeniul adopției. Dintre acestea, reținem:
elaborează și supune spre aprobare Guvernului, prin Ministerul Muncii și Protecției Sociale, strategiile naționale în domeniile de competență
– elaborează proiecte de acte normative în domeniile de competență
– coordonează activitățile și măsurile de implementare a obiectivelor strategiilor naționale din domeniu
– monitorizează implementarea strategiilor autorităților administrației publice locale privind dezvoltarea de servicii sociale în domeniile de competență
– evaluează impactul aplicării obiectivelor strategice și ia măsurile necesare sau, după caz, propune Guvernului, cu aprobarea Ministerului Muncii și Protecției Sociale, luarea măsurilor necesare pentru îmbunătățirea obiectivelor sau, după caz, a activităților de implementare a acestora
– colectează, prelucrează și diseminează date statistice în domeniile de competență
– elaborează și fundamentează programe în domeniul protecției și promovării persoanelor cu dizabilități, al protecției drepturilor copilului și al adopției și altele.



PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.