Secţiuni » Secţiuni speciale
Asigurări pentru avocaţiCariere juridiceCărţi juridiceConferinţe juridiceDezbateri juridiceEvenimente juridiceGrile juridiceLawyers WeekProfesionişti
BarouriInternaţionalJurisprudenţă inedită CITRLegal DaysLifeNotariatReviste juridiceSistemul judiciarUniversitaria
Barouri
Official partner: Uniunea Naţională a Barourilor din România
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





Baroul București. Ordinea de zi a ședinței Consiliului din 4 februarie 2020. UPDATE: Principalele măsuri adoptate
05.02.2020 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

Miercuri, 5 februarie 2020, Baroul Bucuresti a dat publicitatii principalele masuri adoptate in sedinta Consiliului din 4 februarie 2020, potrivit unui comunicat:

A. Politica profesionala si activitatea baroului
1. Definitivarea ordinii de zi a Adunarii Generale Ordinare, in vederea convocarii acesteia.
Soluție: Finalizarea ordinii de zi si a convocatorului (se va posta pe site)

2. Definitivarea Proiectului de buget pentru anul 2020 – Referat Contabilitate.
Soluție:Adoptarea proiectului de buget pe anul 2020 (se va posta pe site)

3. Informare privind intalnirea avuta cu conducerea Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti, pentru analiza modului de decontare a referatelor privind onorariile cuvenite pentru asistenta judiciara in faza de urmarire penala, intalnire la care au participat din partea Baroului București domnul Decan av. Ion Dragne si domnul Prodecan av. Daniel Fenechiu.
Soluție: S-a luat act de informarea cu privire la intalnire. S-a conexat cu lucrarea privind solicitarea de protest din partea unor avocati din Baroul Bucuresti. S-a hotarat transmiterea unei scrisori catre Ministerul Justitiei, Ministerul Public si U.N.B.R., cu solicitarea de a se relua procesul de adaptare a Protocolului tripartit incheiat la 14.02.2019 privind asistenta judiciara.

4. Stabilire data pentru intalnire cu avocatii de la Serviciul de Asistenta Judiciara pentru discutarea urmatoarelor probleme:
– repartizarea aleatorie a cauzelor catre avocati (cu participarea furnizorului se servicii IT);- analiza dificultatilor in relatia cu instantele si parchetele in asistenta judiciara;
– propunerea unei adrese catre Ministerul Justitiei, Ministerul Public si UNBR pentru amendarea Protocolului tripartit incheiat la 14.02.2019;
– formarea profesionala continua adresata avocatilor de la asistenta judiciara.
Soluție: S-a dispus ca Resortul de Asistenta Judiciara sa organizeze o intalnire cu initiatorii petitiei colective pentru declansarea protestului si sa informeze Consiliul.

S-a decis convocarea avocatilor de la asistenta judiciara la o intalnire la sediul baroului, etajul VI, miercuri, 12.02.2020, ora 15.00, in scopul discutarii unor masuri cu caracter organizatoric (se va posta pe site si la avizierele baroului).

5. Evaluarea stadiului convocarii avocatilor in vederea finalizarii procedurii premergatoare aplicarii masurilor legale fata de avocatii care inregistreaza restante pe o perioada mai mare de trei luni – referat Comp. Contabilitate, informare consilieri raportori, adoptare masuri.
Soluție: S-a luat act de faptul ca numarul avocatilor care inregistreaza restante la bugetul BB/UNBR s-a redus la 1283 si s-a dispus continuarea procedurii de convocare; Compartimentul Contabilitate va informa Consiliul in data de 11.02.2020 cu privire la situatia actualizata.

6. Evaluarea stadiului verificarii cu privire la avocatii care au avut mai mult de 3 absente la adunarile generale ale baroului din anul 2019.
Soluție: S-a luat act de depunerea unui numar important de informari din partea avocatilor si s-a dispus analizarea acestora de catre Consiliu, urmand sa se faca propuneri de la caz la caz pentru luarea masurilor legale.

7. Definitivare calendar conferinte organizate de Baroul Bucuresti (lectori si teme) – Resortul de Formare Profesionala prezinta propuneri.
Soluție: S-a luat act de referatul cu privire la definitivarea programului de conferinte al Baroului Bucuresti si s-a dispus ca Resortul de Formare Profesionala sa prezinte o propunere finala la sedinta din 11.02.2020, privind temele conferintelor, lectorii selectati, locatiile propuse si costurile.

8. Masuri pentru organizarea, cu ocazia Adunarii Generale, a unei campanii de donare sange si a unei campanii umanitare de colectare haine si alimente pentru cei nevoiasi.
Soluție: S-a hotarat consultarea publica a avocatilor pentru participarea la o campanie de donare de sange cu ocazia Adunarii Generale (se va posta pe site).

9. Masuri in vederea organizarii Zilelor Avocatului Stagiar (competitie sportiva, conferinta, bal) – evaluare stadiu demersuri si selectare participanti.
Soluție: S-au dispus in continuare masuri pentru organizarea Zilelor Avocatului Stagiar.

10. Analizarea si solutionarea cererii formulate de membrii Comisiei de Cenzori pentru alocarea de resurse necesare desfasurarii activitatii.
Soluție: S-a solutionat cererea Comisiei de Cenzori.

11. Evaluare intalnire cu reprezentanti ai unei societati bancare pentru oferta servicii specifice. Informare cu privire la identificarea unui broker sau societate de asigurari, pentru a da posibilitatea avocatilor de a incheia polite de asigurare de raspundere profesionala la cele mai bune preturi.
Soluție: S-a luat act de informarea cu privire la intalnirea dintre reprezentantii baroului si cei ai unei societati bancare, in scopul incheierii unui acord de cooperare care sa permita obtinerea de servicii financiare in conditii avantajoase, pentru avocatii din Baroul Bucuresti.

S-a luat act de depunerea unei oferte de colaborare din partea unui broker de asigurari, pentru oferirea unor tarife avantajoase in legatura cu asigurarile de raspundere profesionala, fiind mandatati doi membri ai Consiliului pentru organizarea unei intalniri in acest scop.

12. Informarea din partea dnei. Prodecan Flavia Teodosiu cu privire la onorarea invitatiei de joi privind Raportul de Activitate al Curtii de Apel Bucuresti pe anul 2019.
Soluție: S-a luat act de informarea dnei. Prodecan Flavia Teodosiu.

13. Solicitare din partea CSM de a desemna 4 reprezentanti care sa participe la cele doua sesiuni de diseminare a Ghidului de bune practici privind relatia sistemului judiciar cu celelalte profesii juridice, in special avocati – în perioada 18 februarie-9 martie 2020.
Soluție: S-au desemnat consilierii care urmeaza sa participe la cele doua sesiuni de diseminare a Ghidului de bune practici privind relatia sistemului judiciar cu celelalte profesii juridice, in special avocati.

14. Analiza solicitarii unui avocat membru privind necesitatea unei reveniri cu adresa la Ministerul Justitiei pentru mentinerea actualului sistem de inregistrare la Autoritatea Nationala pentru Cetatenie.
Soluție: S-a decis revenirea cu adresa la Ministerul Justitiei pentru optimizarea accesului avocatilor in procedurile de inregistrare la Autoritatea Nationala pentru Cetatenie.

15. Corespondenta din partea mai multor barouri ale unor capitate europene privind masurile luate in urma sesizarii BB cu privire la cererile unor persoane de a fi inscrise pe Tabloul avocatilor straini, neavand calitatea de membri ai BB.
Soluție: S-a luat act de informarea Decanului cu privire la corespondenta purtata cu principalele barouri din Uniunea Europeana in scopul descurajarii inscrierii unor persoane care exercita ilegal avocatura;

S-a hotarat continuarea procedurilor de formulare a unor plangeri penale pentru savarsirea de infractiuni specifice.

***

Luni, 3 februarie 2020, Baroul Bucuresti a dat publicitatii punctele de pe ordinea de zi a sedintei Consiliului din 4 februarie 2020, potrivit unui comunicat.

Aflaţi mai mult despre , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]

JURIDICE recomandă e-Consultanta, consultantul tău personal în finanţare


Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.