Secţiuni » Selected
Selected Top Legal
CorporatePlatinum members

Regulile de desfășurare a activităților de inspecție de către aparatul de inspecție economico-financiară
18.02.2020 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial nr. 121 din 17 februarie 2020, a fost publicat Ordinul nr. 624/2020 privind aprobarea atribuțiilor de detaliu, fluxului informațional și metodologiei de lucru în activitatea de inspecție desfășurată în baza prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial și controlul financiar preventiv.

Ordinul reglementează următoarele aspecte:

I. Organizarea inspecției

Astfel, activitatea de inspecție se exercită de către aparatul de inspecție economico-financiară.

La nivel central, activitatea de inspecție se exercită de către Ministerul Finanțelor Publice prin Direcția generală de inspecție economico-financiară iar la nivel teritorial de către structurile teritoriale de inspecție economico-financiară din serviciile, birourile și compartimentele de inspecție economico-financiară din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice și Direcția generală de administrare a marilor contribuabili.

II. Funcționarea inspecției

Sunt prevăzute cazurile în care se efectuează la instituții publice, și anume:
– ori de câte ori există indicii ale unor abateri de la legalitate sau regularitate în efectuarea de operațiuni, care rezultă din solicitări de acțiuni de control/sesizări ale unor autorități/instituții publice, inclusiv ale structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, alte acțiuni de control efectuate de aparatul de inspecție economico-financiară și/sau petiții;
– ori de câte ori organul de inspecție este sesizat sau există indicii că nu se realizează o bună gestiune financiară de către persoanele responsabile;
– în toate cazurile în care organul de inspecție este sesizat în legătură cu efectuarea de operațiuni pe propria răspundere a ordonatorului de credite fără viză de control financiar preventiv.

Verificările vizează:
– respectarea reglementărilor economico-financiare și contabile;
– exactitatea și realitatea datelor înregistrate în evidențele financiar-contabile;
– gestiunea economico-financiară a fondurilor publice și/sau a patrimoniului public.

* Activitatea de inspecție se desfășoară în baza unui program anual defalcat pe trimestre și luni.

III. Realizarea inspecției

– Inspecția se desfășoară în spațiile de lucru ale instituției publice și/sau la sediul organului de control în baza unui ordin de serviciu.

– Instituția publică verificată poate solicita, pentru motive justificate cu documente/informații, amânarea datei de începere a inspecției și/sau suspendarea acesteia. Amânarea și suspendarea se aprobă sau se resping de către ministrul finanțelor publice sau de către persoane delegate în acest sens de către ministrul finanțelor publice și se comunică instituției publice, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data aprobării.

– La finalizarea inspecției, reprezentantul legal al instituției publice sau persoana căreia i-a fost delegată această calitate este obligat(ă) să dea o declarație scrisă, pe propria răspundere, din care să rezulte că au fost puse la dispoziție toate documentele și informațiile solicitate pentru inspecție, precum și faptul că au fost restituite toate documentele solicitate și puse la dispoziție de instituția publică. Actele întocmite de organul de control se comunică instituției publice verificate.

Organele de inspecție întocmesc următoarele tipuri de acte:
– proces-verbal de inspecție;
– notă unilaterală;
–  proces-verbal;
– proces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, care constituie anexă la procesul-verbal de inspecție.

* Împotriva procesului-verbal de inspecție se poate formula contestație. Contestația formulată împotriva procesului-verbal de inspecție reprezintă cererea instituției publice prin care solicită organului de inspecție reexaminarea procesului-verbal de inspecție, în sensul revocării sau modificării acestuia.



PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.