Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Banking
DezbateriCărţiProfesionişti
CMS CMK
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





Modificarea unor norme privind achizițiile Băncii Centrale Europene
09.03.2020 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L-69/41 din 6 martie 2020, a fost publicată Decizia (UE) 2020/380 a Băncii Centrale Europene din 18 februarie 2020 de modificare a Deciziei (UE) 2016/245 de stabilire a normelor privind achizițiile (BCE/2020/10).

Prin Decizia 2020/380 au fost operate mai multe modificări, dintre care reținem:

– La art. 8 din Decizia 2016/254, intitulat „Produse, servicii și lucrări suplimentare”, se modifică denumirea și conținutul. Astfel, titlul se înlocuiește cu următorul text: Modificarea contractelor în cursul perioadei lor de valabilitate” și se prevede că BCE poate modifica un contract atunci când modificarea, indiferent de valoarea acesteia, a fost prevăzută în documentele achiziției inițiale prin clauze de revizuire clare, precise și fără echivoc, care pot include clauze de revizuire a prețului, sau prin opțiuni.

De asemenea, BCE poate modifica un contract în cazul în care modificarea nu este semnificativă, indiferent de valoarea sa.

În plus, BCE poate modifica un contract în următoarele cazuri:

i. dacă modificarea devine necesară datorită unor circumstanțe pe care BCE, deși a acționat în mod diligent, nu le-ar fi putut prevedea, cu condiția ca modificarea să nu afecteze caracterul general al contractului inițial; sau

ii. dacă produsele, serviciile sau lucrările suplimentare care au devenit necesare nu pot fi separate din punct de vedere tehnic sau economic de contractul inițial fără a genera inconveniente semnificative sau o duplicare semnificativă a costurilor.

– Se modifică procedura de atribuire publică a contractelor de achiziții. Astfel, BCE atribuie contractele a căror valoare estimată este egală cu sau mai mare decât valorile-limită (209 000 EUR pentru contractele de furnizare și de servicii; 5 225 000 EUR pentru contractele de lucrări și de concesiune) prin procedura de licitație deschisă sau restrânsă. În cazuri justificate, BCE poate aplica o procedură de negociere competitivă, un dialog competitiv sau un parteneriat pentru inovare.

De asemenea, se introduc prevederile potrivit cărora BCE poate decide să atribuie un contract sub formă de loturi separate și poate stabili dimensiunea și obiectul unor astfel de loturi.
* Pentru calcularea perioadelor, a datelor și a termenelor, se aplică Regulamentul (CEE, Euratom) nr. 1182/71 al Consiliului.

– Se modifică unele prevederi cu referire la procedura de negociere. Astfel, BCE poate să utilizeze procedura de negociere numai dacă, drept răspuns la o procedură de licitație deschisă sau restrânsă sau de dialog competitiv, au fost primite doar oferte neacceptabile sau neconfome. BCE poate să nu publice un nou anunț de participare în cazul în care include în procedura de negociere doar pe toți ofertanții care au participat la procedura inițială, care au fost eligibili, au îndeplinit criteriile de selecție și și-au depus ofertele în conformitate cu cerințele formale referitoare la ofertă. Dacă nu au fost primite oferte potrivite, sau nu a fost primită nicio ofertă, BCE poate de asemenea începe o nouă procedură de negociere fără publicarea unui nou anunț de participare și fără transmiterea unei noi documentații pentru procedura de achiziție către ofertanți, cu condiția de a nu afecta semnificativ condițiile inițiale ale contractului.

Totodată, prin Decizia 2020/380 se modifică o definiție, unele reglementări privitor la rectificarea documentației procedurii de achiziție, termenul pentru depunerea obiecțiilor și excluderea acestora și altele.

Decizia intră în vigoare la 1 mai 2020.


Aflaţi mai mult despre , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]




Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.