Secţiuni » Arii de practică » Business » Health & Pharma
Health & Pharma
CărţiProfesionişti
 

Tribunalul Maramureș. Măsuri în vederea răspândirii infecţiilor cauzate de Covid-19
11.03.2020 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Content, Covid 19 Legal React, Dreptul sanatatii, Sistemul judiciar
JURIDICE - In Law We Trust

Miercuri, 11 martie 2020, Tribunalul Maramureș a informat despre măsurile care vor fi aplicate la nivelul instanței în vederea prevenirii răspândirii infecţiilor cauzate de Covid-19, potrivit unui comunicat:

În intervalul 12-31 martie 2020 inclusiv, se limitează accesul şi staţionarea în sediile Tribunalul Maramureş persoanelor ce nu deţin calitatea de angajat al instituţiei, după cum urmează:

– Apărătorii/justiţiabilii/alţi participanţi vor avea acces în sediile instanţei doar în sălile de judecată în care se desfăşoară şedinţele, strict pe durata desfăşurării procedurii judiciare în care sunt implicaţi, staţionarea acestora în clădirile Tribunalului în afara acestor împrejurări urmand a fi interzisă. În măsura în care completul de judecată va stabili o oră pentru strigarea cauzei, accesul justiţiabililor în incinta instanţei va fi permis doar la ora fixată pentru judecarea cauzei în care participă;

– Se interzice accesul în sediul instanţei persoanelor care s-au deplasat în zonele de risc (Italia, Nordul Franţei, Spania, Iran, China etc.) ori au intrat în contact cu persoane aflate în carantină/diagnosticate cu Covid-19 în ultimele 14 zile, acestea urmând a notifica în scris completului de judecată această împrejurare şi a solicita amânarea soluţionării cauzelor pentru motive medicale;

– Se interzice accesul în sediul instanţei persoanelor care prezintă una sau mai multe dintre următoarele simptome: febră, tuse, dificultăţi de respiraţie. Aceste persoane vor fi îndrumate să se adreseze de îndată autorităţilor medicale competente – direcţia de sănătate publică de la domiciliu/locuinţa efectivă – pentru asigurarea de asistenţă medicală şi luarea măsurilor de carantină sau autoizolare prevăzute de lege;

– În vederea punerii în aplicare a prevederilor anterior menţionate, organele de jandarmi care asigură paza sediului vor efectua verificări în privinţa tuturor persoanelor care prezintă în mod evident o stare generală alterată şi simptome comune infecţiilor respiratorii – stare febrilă evidentă, tuse persistentă etc. şi vor asigura informarea de îndată a completului de judecată/compartimentului spre care a declarat că se îndreaptă persoana în cauză, pentru respectarea drepturilor procedurale ale acesteia;

– Persoanele fără manifestări clinice de infecţie respiratorie care nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la alineatele precedente sunt rugate ca pe toată durata prezenţei în sediul Tribunalului să respecte măsurile de igienă şi de protecţie recomandate de autorităţile naţionale competente pentru prevenirea infecţiei cu COVID-19, virusul gripal sau alte infecţii respiratorii transmisibile.

Programul de lucru cu publicul al Compartimentului arhivă-registratură se reduce la o oră, acesta urmând a funcţiona astfel:

Luni-Vineri: 9.00-10.00

Arhiva va fi închisă în zilele de vineri din a doua şi a patra săptămână din lună.

Se recomandă ferm tuturor participanţilor la judecarea cauzelor ca depunerea înscrisurilor să fie efectuată exclusiv prin mijloace de comunicare electronică permise de lege (e-mail, fax), urmând ca originalul acestor înscrisuri să fie transmis prin poştă, dacă este solicitat.

În măsura în care persoanele interesate nu pot realiza depunerea înscrisurilor în condiţiile prevăzute anterior, instanţele vor asigura depunerea personală a acestora cu permiterea accesului în sediul instanţei a maximum două persoane concomitent.

Se recomandă titularilor completurilor de judecată, stabilirea unor intervale orare pentru soluţionarea cauzelor astfel încat numărul de persoane aflat în sediul instanţei să fie cat mai redus, iar distanţa dintre acestea să fie de cel puţin 1,5 m, urmând a se stabili de către complet intervale de timp necesare pentru aerisirea spaţiilor sau igienizarea acestora dacă este cazul.

Măsurile au fost dispuse de Preşedintele Tribunalului Maramureş la data de 11 martie 2020, prin Ordinul de Serviciu nr. 7, fiind avute în vedere necesitatea prevenirii răspândirii infecţiilor respiratorii cauzate de COVID-19, asigurarea sănătăţii şi securităţii în muncă la nivelul personalului Tribunalului Maramureș şi desfăşurarea în bune condiţii a activităţii curente a instanţei.

De asemenea, au fost avute în vedere Hotărârea nr. 191 din 10 martie 2020 a Secției pentru Judecători a Consiliului Superior al Magistraturii şi Ordinul de serviciu nr. 46 din 9 martie 2020 emis de președintele Curții de Apel Cluj.

:: Minuta Hotărârii de colegiu nr. 11 din 11 martie 2020

Cuvinte cheie: ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti