Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Dreptul familiei
DezbateriCărţiProfesionişti
MOLOMAN LAZAR & ASOCIATII
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





S-a înființat Comisia parlamentară de anchetă privind situația cazurilor copiilor dispăruți
12.03.2020 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial nr. 194 din 10 martie 2020, a fost publicată Hotărârea nr. 6/2020 pentru înființarea unei comisii parlamentare de anchetă privind situația cazurilor copiilor dispăruți.

Camera deputaților a decis înființarea Comisiei parlamentare de anchetă privind situația cazurilor copiilor dispăruți.

Obiectivele Comisiei de anchetă:
– analiza cauzelor care duc la dispariția copiilor;
– modalitățile de prevenire a acestui fenomen;
– analiza activității instituțiilor abilitate la nivel central și local în soluționarea, cu celeritate, a cazurilor copiilor dispăruți;
– starea de fapt a tuturor mecanismelor înființate cu scopul combaterii fenomenului („Linia telefonică de urgență 116.000, lansată în 2009”, „Alertă răpire copil”, inaugurată în aprilie 2011 etc.);
–  măsurile care se impun la nivelul legislației naționale pentru combaterea și reducerea numărului acestor cazuri, precum și alte aspecte care, cu siguranță, vor apărea pe parcursul funcționării acestei Comisii de anchetă.

Componența Comisiei de anchetă:
– Comisia de anchetă va fi formată din 15 membri și va fi condusă de un birou, compus din președinte, un vicepreședinte și un secretar.
* Anexa la Hotărâre prevede componența nominală.

Atribuțiile Comisiei de anchetă:
– să facă audieri și să ceară autorităților și instituțiilor publice, oricăror structuri de specialitate ale statului, altor entități publice sau private, precum și cetățenilor să îi pună la dispoziție date, informații și materiale necesare și utile pentru clarificarea obiectivelor Comisiei de anchetă
– să invite, pentru audieri și explicații, orice persoană care poate avea cunoștință despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectivele anchetei
– să solicite efectuarea de expertize.

Constatările, concluziile și propunerile Comisiei de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de către toți membrii acesteia, care va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaților în termen de 150 de zile de la data înființării și aprobării componenței Comisiei de anchetă de către Camera Deputaților.


Aflaţi mai mult despre ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]




Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.