Judecătoria Ploiești. Măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19
13.03.2020 | JURIDICE.ro

Vineri, 13 martie 2020, prin Hotărârea nr. 5/13.03.2020, Colegiul de conducere al Judecătoriei Ploieşti a stabilit următoarele măsuri pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor hotărârilor nr. 191/10.03.2020 şi 192/12.03.2020 ale secţiei de Judecători a Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit unui comunicat:
(1) În perioada 16.03.2020 – 04.05.2020 se vor judeca doar următoarele tipuri de cauze:
1. În materie penală – dosarele în care au fost dispuse măsuri preventive, cauzele date în competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi, dosarele cu persoane private de libertate, dosarele în care s-a împlinit termenul de prescripţie ori urmează a se împlini în următoarele 6 luni şi cererile de liberare condiţionată, cererile de abţinere şi recuzările
2. În materie civilă – cererile privind ordinele de protecţie, ordonanţele preşedinţiale, delegarea autorităţii părinteşti, cererile de suspendare provizorie a executării silite, cererile de evacuare pe procedura specială instituită de art.1034-1049 Cod procedură civilă, cererile având ca obiect măsuri asigurătorii, încuviinţările de executare silită, cererile date în competenţa judecătorilor delegaţi cu activitatea de înregistrare şi evidenţă a persoanelor juridice şi înregistrare şi acordare a personalităţii juridice a asociaţiilor de proprietari, cererile de abţinere şi recuzare. De asemenea, se vor judeca şi cauzele având ca obiect tutela, curatela şi punerea sub interdicţie, doar în măsura în care nu necesită administrarea unor probe care să reclame deplasarea părţilor la instanţă ori deplasarea completului în afara instanţei.
În dosarele cu obiectele indicate anterior se vor judeca şi cererile incidente ori accesorii (ajutor public judiciar, reexaminare, îndreptare eroare materială etc.).
(2) În celelalte dosare, cu respectarea termenului rezonabil de soluţionare a cauzelor, se va fixa primul termen de judecată începând cu a doua decadă a lunii mai 2020 sau, după caz, se va proceda la preschimbarea termenelor acordate în perioada 17.03.2020 – 04.05.2020, cu înştiinţarea părţilor şi participanţilor prin orice mijloace care asigură transmiterea rapidă a informaţiei (e-mail, fax, notă telefonică), urmând a fi citaţi pentru termenele acordate.
(3) Pentru şedinţele din data de 16.03.2020, pentru cauzele care nu se judecă, se va acorda termen în a doua decadă a lunii mai 2020.
(4) În preziua şedinţelor de judecată, grefierii de şedinţă vor genera din ECRIS lista de şedinţă doar cu dosarele care se judecă şi o vor afişa la uşa sălii de judecată şi la uşa instanţei.
(5) În lista de şedinţă vor fi prevăzute orele de strigare a cauzelor, pentru fiecare dosar ori calup de dosare, după caz, cu asigurarea unei perioade de timp suficiente între acestea, pentru aerisirea şi igienizarea sălilor de judecată.
(6) Lista de şedinţă, cu orele stabilite pentru strigare, va fi comunicată în preziua şedinţei şi corpului de jandarmi, pentru a permite accesul justiţiabililor în instanţă doar cu 15 minute înainte de ora fixată pentru strigarea cauzei.
(7) În preziua şedinţei, grefierii de şedinţă vor comunica specialiştilor IT, în format electronic, lista dosarelor care urmează a fi judecate pentru fiecare complet în parte, fără indicarea numelui părţilor, pentru a fi postate pe portalul instanţei.
(8) În citaţiile emise pentru dosarele care se judecă în această perioadă, în măsura în care se poate, părţile vor fi informate că au posibilitatea de a solicita judecata în lipsă şi li se va recomanda să evite, pe cât posibil, deplasarea la instanţă.