Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Drept civil
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
STOICA & Asociatii
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





ONRC lucrează exclusiv online, un certificat valid de semnătura electronică calificată fiind esenţial
16.03.2020 | certSIGN

JURIDICE - In Law We Trust

Odată cu instituirea stării de urgenţă în România timp de 30 de zile, reglementată prin Decretul nr. 195/2020, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a anunţat că activitatea ONRC și a oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale se va desfăşura numai prin mijloace electronice, în contextul situaţiei epidemiologice internaţionale determinate de răspânirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Astfel, depunerea cererilor se va putea realiza exclusiv prin e-mail şi online, prin intermediul portalului de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului, în ambele cazuri fiind obligatorie semnarea documentelor cu o semnătură electronică calificată. Lista completă a cererilor care pot fi depuse direct online prin portalul ONRC dedicat o puteţi consulta aici.

IMPORTANT! Înainte de utilizarea mijloacelor electronice, este esenţial să verificaţi valabilitatea certificatului de semnătură electronică. În cazul în care deţineţi un certificat calificat certSIGN şi vă apropiaţi de finalul perioadei de valabilitate, puteţi realiza reînnoirea online a acestuia, fără a mai fi necesară deplasarea la sediile certSIGN/băncilor partenere.

Vă reamintim că, potrivit art. 25 alin. (2) din Regulamentul UE nr. 910/2014 (eIDAS) privind identificarea electronică, o semnătură electronică calificată are efectul juridic echivalent al unei semnături olografe.

Şi în afara situaţiilor excepţionale, certificatul digital calificat pentru semnătură electronică poate fi utilizat:
– în activitatea profesională a specialiştilor din domeniu (transmiterea electronică a documentelor la instanţă, semnarea contractelor cu clienţii/partenerii);
– în relaţia cu instituţiile statului (transmiterea documentelor către Inspectoratul Teritorial de Muncă, depunerea declaraţiilor fiscale la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, depunerea de documente la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului);
– pentru optimizarea proceselor interne (semnarea contractelor de muncă, semnarea facturilor electronice, semnarea contractelor de colaborare etc.).


Aflaţi mai mult despre , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]




Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.