Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Health & Pharma
CărţiProfesionişti
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





Baroul Dolj. Măsuri pentru limitarea efectelor negative determinate de diminuarea activităţii profesionale din cauza situaţiei epidemiologice generate de răspândirea coronavirusului COVID-19
23.03.2020 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

Vineri, Consiliul Baroului Dolj, întrunit în ședința extraordinară, în exercitarea atribuțiilor prevăzute de art. 55 alin. (2) din Legea nr. 51/1995,

Având în vedere necesitatea adoptării unor măsuri pentru limitarea efectelor negative determinate de diminuărea activităţii profesionale din cauza situaţiei epidemiologice generate de răspândirea coronavirusului COVID-19,

Ţinând cont de nevoia protejării din punct de vedere economic a avocaţilor şi sprijinirii formelor de organizare a profesiei, cât şi a menţinerii activităţii Baroului Dolj, inclusiv a Serviciului de Asistenţă Judiciară,

Cu scopul respectării Decretului Preşedintelui României privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României nr.195/16 martie 2020,

Analizându-se propunerile transmise de colegii avocaţi secretariatului Baroului Dolj sau exprimate în spaţiul public, membrii Consiliului Baroului Dolj fiind convinşi de gravitatea situaţiei actuale, cât şi de reducerea fără precedent a volumului de activitate a avocaţilor,

Prin raportare la competenţele stabilite de Legea nr.51/1995 şi Statutul profesiei de avocat şi situaţiei finaciare bugetare,

Observându-se şi propunerile Comisiei Permanente a U.N.B.R. din 19 martie 2020, reflectate în Comunicatul postat pe site-ul U.N.B.R., conţinând măsuri care să atenueze efectele negative asupra situaţiei economice a avocaţilor, respectiv stabilirea majorările de întârziere la 0% pentru taxele şi contribuţiile scadente începând cu 16.03.2020 şi suspendarea calculării majorărilor de întârziere pentru datoriile contributive acumulate anterior datei de 16.03.2020, măsuri care se vor aplică după aprobare pentru o perioadă de 3 luni, începând cu data de 16.03.2020, precum şi alte măsuri,

A adoptat următoarele hotărâri, potrivit unui comunicat:

1. Reducerea contribuţiilor lunare ale avocaţilor la bugetul Baroului Dolj, începând cu cele datorate pentru luna martie 2020, astfel: avocaţii definitivi – de la 20 Euro la 10 Euro şi avocaţii stagiari – de la 10 Euro la 5 Euro.

Măsura reducerii cu 50% nu este limitată în timp, orice modificare urmând a fi pusă în discuţie numai după îmbunătăţirea activităţii avocaţilor.

2. Se prorogă măsura suspendării din profesie a avocaţilor pentru neplata contribuţiilor, conform art.27 alin.1, lit c din Legea nr.51/1995, pentru o perioadă de 3 luni cu posibilitatea de prelungire, în funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice.

3. Neacordarea indemnizaţiilor pentru membrii Consiliului Baroului Dolj, inclusiv pentru decan şi prodecan, cât şi pentru membrii Comisiilor de Cenzori şi Disciplină, pentru o perioadă de 3 luni, cu posibilitatea de prelungire, în funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice.

4. Suspendarea pe durată nedeterminată a tuturor investiţiilor Baroului Dolj pentru anul 2020 şi modificarea în consecinţă a Proiectului de Buget de Venituri şi Cheltuieli care urmează să fie supus aprobării Adunării generale a avocaţilor din anul 2020.

5. Începând cu data de 23 martie 2020 se sistează programul cu publicul la secretariatul Baroului Dolj, orice cereri urmând să fie transmise prin poştă sau la adresa de e-mail office@ barouldolj.ro .

6. Programul zilnic de lucru al angajaților Baroului Dolj se va derula 2 zile pe săptămână, respectiv în zilele de marţi şi joi, între orele 9.00 – 13.00, pentru soluţionarea problemelor urgente şi a corespondenţei comunicate prin mijloacele de transmitere la distanţă. Desfăşurarea activităţii se va realiza în parte de către angajaţi prin rotaţie la sediu, conform schemei stabilite, iar restul angajaţilor asigurând funcţionarea fiecărui departament în program de lucru normal prin munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, conform atribuţiilor de serviciu.

7. Accesul avocaților în sediul baroului va fi limitat la situațiile urgente, cu respectarea hotărârilor Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, recomandându-se ca plata cotelor și contribuțiilor să fie efectuată online în conturile indicate pe pagina baroului Dolj şi pe cel al Filialei Dolj C.A.A. Dolj, iar transmiterea declarațiilor de venit, corespondența S.A.J. şi eliberarea adeverinţelor să fie realizate prin e-mail sau fax, cu excepţia cazurilor în care este necesară depunerea sau eliberarea în original a unor astfel de acte. Baroul Dolj în cel mai scurt timp urmează să permită plata online a cotelor şi contribuţiilor, inclusiv de pe pagina web.

8. Îngheţarea restituirii sumei lunare de 5.000 lei către Filiala Dolj a Casei de Asigurări a Avocaţilor, reprezentând împrumutul acordat Baroului Dolj pentru investiţia de la Vila Themis din Călimăneşti.

9. Se recomandă Filialei Dolj a Casei de Asigurări a Avocaţilor neacordarea temporară a indemnizaţiilor de şedinţă către membrii Consiliului de Administraţie.

10. Avocații vor comunica conducerii Baroului Dolj pe adresa de e-mail office@barouldolj.ro eventuale disfuncționalități în activitatea curentă cu instanțele de judecată, parchetele și unitățile de poliție, pentru rezolvarea problemelor sau îmbunătăţirea activităţii.

11. Baroul Dolj va întreprinde demersuri către conducerea instanţelor judecătoreşti din judeţul Dolj pentru protejarea sănătăţii avocaţilor cu ocazia desfăşurării activităţii în incinta acestor instituţii, prin raportare la regulile instituire de autorităţile române.


Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]




Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.