« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia animalelorProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
D&B DAVID SI BAIAS
 

Autoritatea de Supraveghere Fianciară reduce cu 25% taxele datorate de emitenți
30.03.2020 | Monica STRÎMBEI, Radu NOȘLĂCAN

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice
Monica Strîmbei

Monica Strîmbei

Radu Noșlăcan

Radu Noșlăcan

În contextul pandemieri de COVID – 19, Autoritatea de Supraveghere Fianciară a comunicat reducerea cu 25% a taxelor datorate de emitenți. În același context, urmare a Declarației publice adoptate de Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare (ESMA) din 27 martie 2020, se așteaptă măsurile Autorității de Supraveghere Fianciară privind termenul de publicare a raportărilor financiare de către emitenți.

În contextul dificultăților economice și consecințelor negative generate de pandemia de COVID – 19, prin Regulamentul nr. 3/2020 publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 256 din 27 martie 2020, Autoritatea de Supraveghere Financiară a decis reducerea cu 25% a tarifelor, taxelor, cotelor și contribuțiilor datorate de entitățile reglementate și supravegheate de autoritate.

Tarifele, cotele și contribuțiile care urmează a fi reduse se regăsesc în Regulamentul Autorității de Supraveghere Financiară nr. 16/2014 privind veniturile Autorității de Supraveghere Financiară, republicat, cu modificările ulterioare. Printre acestea se numără și următoarele:
– cota din valoarea tranzacțiilor cu instrumente financiare derulate în cadrul locurilor de tranzacționare supravegheate;
– tarifele aplicabile tranzacțiilor cu instrumente financiare derivate derulate în cadrul locurilor de tranzacționare supravegheate;
– tariful perceput pentru monitorizarea tranzacțiilor cu anumite instrumente financiare derivate menționate în Legea nr. 126/2018;
– cota din valoarea ofertelor publice de vânzare precum și cota din valoarea ofertelor publice de cumpărare/preluare
– tarifele și taxele de soluționare a cererilor de autorizare/avizare/aprobare/atestare și retragere autorizație/atestat entități reglementate;
– tarifele și taxele de înscriere/înregistrare/menținere/ radiere în/din evidențele și registrele A.S.F.

Regulamentul nr. 3/2020 va intra în vigoare la data 1 aprilie 2020 și se va aplica pe perioada existenței stării de urgență pe teritoriul României.

În același context al pandemiei de COVID-19, este de așteptat ca, în perioada imediat următoare, Autoritatea de Supraveghere Financiară să emită oficial un act normativ care să reglementeze situația obligațiilor de raportare a emitenților ai căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată.

Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (European Securities and Markets Authority  – ESMA) a emis la data de 27 martie 2020 o declarație de promovare a unor acțiuni coordonate cu privire la obligațiile emitentului de a publica informații periodice pentru perioadele de raportare care se încheie la 31 decembrie 2019 sau ulterior acestei date.

În acest sens, reamintim că emitenții ai căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o  piață reglementată sunt obligați să publice un raport financiar anual cel târziu la patru luni de la încheierea fiecărui exercițiu financiar, în conformitate cu articolul 4 alineatul (1) din Directiva 2004/109 / CE. Emitenții de acțiuni sau titluri de valoare trebuie, de asemenea, să publice un raport financiar semestrial care să acopere primele șase luni ale exercițiului financiar, în conformitate cu articolul 5 alineatul (1) din Directiva 2004/109 / CE.

ESMA a arătat că obligațiile pentru emitenții afectați de pandemia de COVID-19 ar trebui să fie luate în considerare de autoritățile naționale competente cu atribuții de supraveghere într-un mod coordonat, având în vedere că emitenții pot fi împiedicați să-și îndeplinească obligațiile din cauza pandemiei COVID-19, ca urmare a restricțiilor și constrângerilor impuse de State.

În acest context, ESMA a insistat asupra importanței majore a raportărilor financiare pentru deciziile economice ale utilizatorilor de informații financiare, precum și pentru exercitarea drepturilor lor de a vota sau de a influența acțiunile de management.

Deși ESMA a recunoscut importanța publicării în timp util a rapoartelor financiare, în acord cu Declarația publicată se așteaptă ca, pentru o perioadă de 1 lună, respectiv 2 luni, autoritățile naționale competente să nu acorde prioritate acțiunilor de supraveghere împotriva emitenților cu privire la termenele de depunere a rapoartelor financiare, respectiv:

– rapoartele financiare anuale care se referă la sfârșitul de an care a avut loc la 31 decembrie 2019 sau ulterior acestei date, dar înainte de 1 aprilie 2020, pentru o perioadă de două luni după termenul prevăzut în Directiva 2004/109 / CE;

– rapoartele financiare semestriale care se referă la o perioadă de raportare care se încheie la 31 decembrie 2019 sau ulterior acestei date, dar înainte de 1 aprilie 2020, pentru o perioadă de o lună după termenul limită prevăzut în Directiva 2004/109 / CE.

Totodată, în Declarația emisă de ESMA se arată că în cazul în care emitenții anticipează în mod rezonabil că publicarea rapoartelor lor financiare va fi întârziată peste termenul stabilit în legislația națională de transpunere a Directivei 2004/109 / CE, aceștia trebuie să informeze atât autoritățile naționale competente cât și piața despre această întârziere, precum și cu privire la motivele acestei întârzieri și, în măsura posibilului, să precizeze data estimării publicării.

Deși, până la acest moment, Autoritatea de Supraveghere Financiară nu a emis un oficial un act normativ care să reglementeze situația obligațiilor de raportare a emitenților ai căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o  piață reglementată, este de așteptat ca Autoritatea de Supraveghere Financiară să adopte astfel de măsuri în perioada imediat următoare, similar acțiunilor întreprinse deja de autoritate ca urmare a liniilor directoare stabilite la nivel european.

Astfel, în considerarea discuțiilor purtate la nivel european și a Recomandării Autorității Europene pentru Asigurări și Pensii Ocupaționale (EIOPA) din 20 martie 2020, Autoritatea de Supraveghere Financiară s-a întrunit în ședința din 24 martie 2020 și a publicat deja spre consultare publică Proiectul Normei privind prorogarea termenelor de depunere a situațiilor financiare anuale din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 7/2017 privind întocmirea şi depunerea situațiilor financiare anuale individuale ale entităților din sistemul de pensii private.

Proiectul de normă publicat prevede că termenele prevăzute la art. 9 alin. (1), art. 14 alin. (1), art. 17 alin. (1), art. 20 alin. (1) și art. 23 alin (1) din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 7/2017 privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale individuale ale entităților din sistemul de pensii private, cu modificările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 248 din 11 aprilie 2017, cu modificările ulterioare, pentru depunerea situațiilor financiare ale anului 2019 la Autoritatea de Supraveghere Financiară, se prorogă până la data de 15 mai 2020.

Av. Monica Strîmbei
Partner ZAMFIRESCU RACOȚI VASILE & PARTNERS

Av. Radu Noșlăcan
Senior Associate ZAMFIRESCU RACOȚI VASILE & PARTNERS

Cuvinte cheie: ,
Secţiuni/categorii: Covid 19 Legal React, Fiscalitate, SELECTED TOP LEGAL, _CONTENT

Pentru toate secţiunile JURIDICE.ro click aici
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD