Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Dreptul muncii
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
 

Studiu PwC privind impactul pandemiei COVID-19 asupra afacerilor: 37% și-au întrerupt total sau parțial activitatea, 27% vor apela în mod cert la șomajul tehnic
31.03.2020 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

37% dintre companiile chestionate și-au întrerupt total sau parțial activitatea după declararea stării de urgență pe fondul pandemiei COVID-19 și 20% și-au restrâns activitatea, potrivit studiului HR Barometru, realizat de PwC România la finalul lunii martie. În acest context, 27% afirmă că vor apela în mod cert la șomajul tehnic.

Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România: ”Marea majoritate a companiilor doresc să își păstreze angajații și să reducă efectele negative asupra acestora. Din păcate, soluțiile sunt limitate și dificil de anticipat într-un climat imprevizibil care duce la scăderea neașteptată a veniturilor într-un termen foarte scurt. Efectul crizei este unul de domino, afectând tot mai mult industrii. Guvernul a luat un prim set de decizii, dar trebuie să continue monitorizarea foarte atentă a problemelor ca să reacționeze la timp cu alte măsuri de sprijin și, astfel, să salveze cât mai multe companii și angajații acestora.”

Studiul a inclus o serie de întrebări referitoare la întreruperea totală sau parțială a activității, restrângerea acesteia, reducerea cifrei de afaceri și capacitatea de a plăti salariile. Conform răspunsurilor:
– 19% au întrerupt total activitatea
– 18% au întrerupt parțial activitatea
– 19% nu au întrerupt activitatea, estimează o scădere a cifrei de afaceri cu 25% și au capacitatea de a plăti salariile
– 10% nu au întrerupt activitatea, anticipează reducerea cifrei de afaceri cu 25% și nu au capacitatea de a plăti salariile
– 20% și-au restrâns activitatea, iar afacerile se vor reduce cu mai mult de 25%
– 14% nu preconizează o scădere a cifrei de afaceri.

În acest context, munca de la domiciliu este o oportunitate companiile care o pot implementa datorită specificului activității. Conform studiului, 19% din companii au implementat munca la domiciliu obligatorie pentru toți angajații.

Ionuț Sas, Partener, Leader People & Organisation PwC România: ”Munca de acasă a devenit posibilă pentru foarte multe companii datorită faptului că dispun de tehnologie și au angajați bine pregătiți care dețin competențe digitale. În același timp, infrastructura digitală a României care se plasează printre cele mai performante din Europa contribuie la desfășurarea activității fără sincope. La fel de importantă este cultura organizațională în noile condiții de lucru și putem trage concluzia că organizațiile care au investit în pregătirea digitală au un avantaj în prezent care va  deveni și mai valoros pe termen lung.”

Companiile cărora specificul activității nu le permite munca de la domiciliu și ale căror afaceri sunt afectate negativ iau în calcul aplicarea prevederilor privind șomajul tehnic, astfel:
– 27% spun că le vor aplica cu siguranță
– 18% încă nu știu dacă le vor aplica pentru că sunt neclare
– 18% încă nu știu dacă le vor aplica pentru că nu le-au analizat
– 5% arată că mai degrabă nu le vor aplica pentru că actualele prevederi nu corespund specificului activității lor.

Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation PwC România: ”Angajatorii caută diferite metode de reducere a costurilor pentru a se menține pe piață. Totuși, în acest moment doar 11% iau în calcul concedierile și majoritatea caută alte variante pentru a-și păstra angajații, cum ar fi încurajarea concediului de odihnă sau a concediului fără plată parțial, oprirea sau reducerea programelor de training, sistarea angajărilor, eliminarea sau reducerea beneficiilor neobligatorii ori reducerea programului de lucru.”

Potrivit studiului aproape 30% dintre cei chestionați anticipează că vor avea capacitatea să plătească salariile în următoarele trei luni,  în timp ce 42% nu au încă estimări în acest sens.

Despre studiu

Studiul PwC România HR Barometru a fost derulat în perioada 23-26 martie 2020 pe baza informaţiilor furnizate de 91 de companii din sectoarele: bunuri de larg consum, auto (producție și distribuție), transporturi, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, energie (producție, utilități, distribuție), distribuitori (retail & logistică), servicii externalizate, altele.

 Despre PwC

Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din rețeaua PwC ajută oamenii și organizațiile să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o rețea de firme prezentă în 157 de țări cu mai mult de 276.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri.

Spuneți-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră și descoperiți mai multe informații despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro.

PwC se referă la rețeaua de firme PwC și/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică. © 2020 PwC. Toate drepturile rezervate.

:: English version

Aflaţi mai mult despre , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!









JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]

JURIDICE recomandă e-Consultanta, consultantul tău personal în finanţare


Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.