Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Health & Pharma
CărţiProfesionişti
 
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/466 al Comisiei privind măsurile temporare de limitare a riscurilor pentru sănătatea umană, a animalelor și a plantelor și pentru bunăstarea animalelor în timpul anumitor perturbări grave ale sistemelor de control ale statelor membre determinate de boala cauzată de noul coronavirus (COVID-19)
31.03.2020 | Elena ALBU

JURIDICE - In Law We Trust
Elena Albu

Elena Albu 

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L 98/30 din 31 martie 2020, a fost publicat Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/466 al Comisiei din 30 martie 2020 privind măsurile temporare de limitare a riscurilor pentru sănătatea umană, a animalelor și a plantelor și pentru bunăstarea animalelor în timpul anumitor perturbări grave ale sistemelor de control ale statelor membre determinate de boala cauzată de noul coronavirus (COVID-19).

Regulamentul (UE) 2017/625 stabilește norme privind, printre altele, efectuarea controalelor oficiale și a altor activități oficiale de către autoritățile competente ale statelor membre. De asemenea, el abilitează Comisia să adopte, prin intermediul unui act de punere în aplicare, măsurile temporare adecvate necesare pentru a limita riscurile, printre altele, pentru sănătatea umană, a animalelor și a plantelor și pentru bunăstarea animalelor, în cazul în care dispune de dovezi privind o perturbare gravă a sistemului de control al vreunui stat membru.

Criza actuală determinată de boala cauzată de noul coronavirus (COVID-19) reprezintă o provocare excepțională și fără precedent pentru capacitatea statelor membre de a efectua controale oficiale și alte activități oficiale în deplină conformitate cu legislația UE.

În ale sale „Orientări privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale” , Comisia a evidențiat faptul că, în situația actuală, buna funcționare a pieței unice nu ar trebui să fie afectată. În plus, este necesar ca statele membre să continue să asigure circulația mărfurilor.

În conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/625, statele membre sunt obligate să instituie un sistem de control, compus din autorități competente desemnate să efectueze controale oficiale și alte activități oficiale. În particular, în conformitate cu articolul 5 alineatul (1) litera (e) din respectivul regulament, autoritățile competente trebuie să dispună sau să aibă acces la un număr suficient de persoane cu calificări și experiență corespunzătoare, astfel încât controalele oficiale și alte activități oficiale să poată fi efectuate efectiv și în mod eficient.

În timpul crizei actuale determinate de COVID-19, statele membre au instituit restricții semnificative de circulație pentru populațiile lor, pentru a proteja sănătatea umană.

Câteva state membre au informat Comisia că, din cauza restricțiilor de circulație, capacitatea lor de a desfășura personal adecvat pentru controale oficiale și pentru alte activități oficiale, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/625, este grav afectată.

Câteva state membre au informat Comisia în mod specific cu privire la dificultățile întâmpinate în efectuarea controalelor oficiale și a altor activități oficiale care necesită prezența fizică a personalului de control. În particular, apar dificultăți în ceea ce privește examenul clinic al animalelor, anumite controale vizând produsele de origine animală, plantele și produsele vegetale și produsele alimentare și hrana de origine neanimală destinată animalelor, precum și în ceea ce privește testarea eșantioanelor în laboratoarele oficiale desemnate de statele membre.

În conformitate cu legislația UE care reglementează comerțul cu animale vii și cu materiale germinative pe piața unică, în special Directivele 64/432/CEE, 88/407/CEE, 89/556/CEE, 90/429/CEE, 91/68/CEE, 92/65/CEE, 2006/88/CE, 2009/156/CE și 2009/158/CE ale Consiliului, transporturile de animale și de materiale germinative trebuie să fie însoțite de originalele certificatelor de sănătate animală pe tot parcursul circulației lor între statele membre.

În plus, o serie de state membre au informat Comisia că în prezent nu pot fi efectuate, în conformitate cu legislația UE, controale oficiale și alte activități oficiale care să aibă drept rezultat semnarea și emiterea de certificate oficiale și de atestate oficiale originale pe suport de hârtie, care ar trebui să însoțească transporturile de animale și de materiale germinative transportate între statele membre sau care intră în Uniune.

Prin urmare, este necesar ca o alternativă la prezentarea certificatelor și atestatelor oficiale originale pe suport de hârtie să fie autorizată temporar, ținând seama de utilizarea de către utilizatorii înregistrați ai Sistemului de control al comerțului și de expertiză (TRACES), astfel cum se menționează în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/1715 al Comisiei, și de incapacitatea tehnică actuală a TRACES de a emite certificate electronice în conformitate cu regulamentul de punere în aplicare respectiv. Este necesar ca această alternativă să nu aducă atingere obligației operatorilor în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/625 de a prezenta documentele originale, atunci când acest fapt este fezabil din punct de vedere tehnic.

Având în vedere aceste circumstanțe specifice, sunt necesare măsuri pentru a se evita riscurile grave pentru sănătatea personalului autorităților competente, fără a periclita prevenirea riscurilor pentru sănătatea oamenilor, a animalelor și a plantelor determinate de animale, plante și produsele provenite de la acestea și fără a periclita prevenirea riscurilor pentru bunăstarea animalelor. În același timp, este necesar să se asigure buna funcționare a pieței unice, pe baza legislației Uniunii privind lanțul agroalimentar.

Prin urmare, este necesar ca statele membre care se confruntă cu dificultăți grave în aplicare propriilor sisteme de control existente să poată aplica măsurile temporare prevăzute în prezentul regulament, în măsura în care este necesar pentru a gestiona perturbările grave ale sistemelor lor de control. Este necesar ca statele membre să ia toate măsurile care se impun pentru a remedia cât mai curând posibil perturbările grave din sistemele lor de control.

Este necesar ca statele membre care aplică măsurile temporare prevăzute în prezentul regulament să informeze în acest sens Comisia și celelalte state membre, precum și cu privire la măsurile luate pentru a remedia dificultățile cu care se confruntă în efectuarea controalelor oficiale și a altor activități oficiale în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/625.

Este necesar ca prezentul regulament să fie aplicat timp de două luni, pentru a facilita planificarea și efectuarea controalelor oficiale și a altor activități oficiale în timpul crizei determinate de COVID-19. Având în vedere informațiile primite de la câteva state membre care sugerează necesitatea ca măsurile temporare să fie prevăzute imediat, este necesar ca prezentul regulament să intre în vigoare în ziua următoare datei publicării sale.

Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului permanent pentru plante, animale, produse alimentare și hrană pentru animale.

Prezentul regulament stabilește măsurile temporare necesare pentru a limita riscurile generalizate pentru sănătatea umană, a animalelor și a plantelor și pentru bunăstarea animalelor, pentru a contracara perturbările grave ale funcționării sistemelor de control ale statelor membre în contextul crizei determinate de COVID-19.

Prezentul regulament intră în vigoare la 1 apriloe 2020. Se aplică până la 1 iunie 2020.

Consilier juridic Elena Albu


Aflaţi mai mult despre , , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]




Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.