Procedura de transmitere către STS a informațiilor tehnico-operaționale de interes pentru Sistemul de avertizare a populației în situații de urgență „RO-ALERT”
15.04.2020 | JURIDICE.ro

În Monitorul Oficial nr. 310 din 14 aprilie 2020, a fost publicată Procedura privind modalitatea de transmitere către Serviciul de Telecomunicații Speciale a informațiilor tehnico-operaționale de interes pentru Sistemul de avertizare a populației în situații de urgență „RO-ALERT”, din 31.03.2020.
Procedura are ca obiectiv stabilirea modalității prin care operatorii economici care comercializează telefoane mobile transmit către Serviciul de Telecomunicații Speciale informațiile privind capabilitățile de recepționare a mesajelor RO-ALERT, precum și a modalităților de activare a acestor facilități pentru fiecare tip de telefon mobil comercializat, în vederea publicării pe portalul web RO-ALERT.
Procedura presupune următoarele etape:
– Solicitarea creării contului de utilizator pe portalul web RO-ALERT de către un operator economic, furnizor de telefoane mobile
Dacă sunt întrunite toate criteriile, credențialele de acces pe portalul web RO-ALERT se trimit operatorului economic în mod automat la momentul creării contului, prin intermediul adresei de e-mail menționate în solicitare.
– Validarea contului de utilizator pe portalul web RO-ALERT
Operatorul economic confirmă primirea credențialelor de acces pe adresa de e-mail menționată în solicitare.
Parola asociată contului de utilizator se va schimba obligatoriu în termen de 30 de zile sau la prima accesare a contului. În caz contrar, contul astfel creat se va invalida automat.
– Introducerea informațiilor cu privire la telefoanele mobile comercializate
Operatorul economic accesează contul de utilizator din portalul web RO-ALERT și completează informațiile în secțiunea Formular introducere informații cu privire la telefoanele mobile comercializate, atât în limba română, cât și în limba engleză, acestea urmând să fie publicate, după validarea de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, în portalul web RO-ALERT.
Sunt permise un număr de maximum 5 modificări pe zi asupra unei înregistrări, după publicarea acesteia.
Utilizarea contului de utilizator în alte scopuri decât cele pentru care acesta este destinat este strict interzisă.
– Validarea datelor introduse de operatorii economici pe portalul web RO-ALERT
Procesul de validare realizat de către Serviciul de Telecomunicații Speciale constă în verificarea datelor introduse corespunzător cerințelor și publicarea acestora pe portalul web RO-ALERT.
Termenul de validare este de 30 de zile dacă informațiile introduse trec de etapa de verificare.
În situația în care se constată erori sau informații incomplete în etapa de verificare, operatorul economic responsabil este notificat prin intermediul adresei de e-mail asociate contului său de către Serviciul de Telecomunicații Speciale pentru actualizarea datelor introduse, urmând ca procesul de validare să se reia după intervenția operatorului economic.