Secţiuni » Noutăţi
Flux noutăţi
AnunţuriEnglishInternaţionalJURIDICE.ro

Consiliul de Mediere. Poziția ref. Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice pentru aprobarea Procedurii de mediere
11.05.2020 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

Sâmbătă, 9 mai 2020, Consiliul de Mediere a luat cunoștință de Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (OPANRSCUP) nr. 168/2020 pentru aprobarea Procedurii de mediere, precum și a documentelor pe care debitorii le prezintă în vederea susținerii situației economice și financiare, publicat in Monitorul Oficial nr. 360 din 6 mai 2020, potrivit unui comunicat.

Având în vedere urmatoarele:

1. Medierea și Organizarea profesiei de mediator în România sunt reglementate doar de Legea 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator.
2. Medierea, așa cum este definită de legea națională, Legea 192/2006 „reprezintă o modalitate de soluționare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei terțe persoane specializate în calitate de mediator, în condiții de neutralitate, imparțialitate, confidențialitate și având liberul consimțământ al părților.”
3. Profesia de mediator în România poate fi exercitată doar de persoanele care au calitatea de mediator autorizatconform prevederilor art. 7 din Legea 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator. De asemenea, Directiva 2008/52/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 21 mai 2008 privind anumite aspecte ale medierii în materie civilă și comercială definește medierea că fiind  „un proces structurat, indiferent cum este denumit sau cum se face referire la acesta, în care două sau mai multe părți într-un litigiu încearcă, din proprie inițiativă, să ajungă la un acord privind soluționarea litigiului dintre ele, cu asistența unui mediator. Acest proces poate fi inițiat de către părți, recomandat sau impus de instanță sau prevăzut de dreptul unui stat membru.”

Intrucat:

1. Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (OPANRSCUP) nr. 168/2020 cuprinde dispoziții în materia medierii care încalcă normele naționale și comunitare cu privire la mediere și profesia de mediator.
2. Conform Legii 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, medierea este un serviciu privat de interes public care asigură neutralitatea, imparțialitatea și confidențialitatea, principii de baza ale procedurii de mediere.
3. Ordinul nr. 168/2020 antementionat face referire la o falsă procedură de mediere, o procedura de mediere care nu este conform prevederilor Legii192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator.
4. Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (OPANRSCUP) nr. 168/2020 nu face altceva decât să încerce transformarea medierii dintr-o activitate de interes public, așa cum este reglementată, într-o activitatede interes privat, încălcând grav prevederile legislative în domeniul medierii. Este evident că, această abordare nu poate fi considerată de către instituțiile europene decât fiind un regres legislativ, cu atât mai mult cu cât nu se pune accentul pe procesul de mediere ca mecanism  complex, structurat și pluridisciplinar, coordonat de mediator ca specialist al domeniului.
5. Profesia de mediator se exercită numai de către persoana care a dobândit calitatea de mediator autorizat, în condiţiile Legii 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.
O implementare a Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (OPANRSCUP) nr. 168/2020 pentru aprobarea Procedurii de mediere, precum și a documentelor pe care debitorii le prezintă în vederea susținerii situației economice și financiare, publicat in Monitorul Oficial nr. 360 din 06 mai 2020, constituie fără doar și poate încălcarea prevederilor art. 348 din Codul penal referitor la exercitarea fără drept a unei profesii sau activități prin care se stabilește faptul că se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă „exercitarea, fără drept, a unei profesii sau activităţi pentru care legea cere autorizaţie ori exercitarea acestora în alte condiţii decât cele legale, dacă legea specială prevede că săvârşirea unor astfel de fapte se sanţionează potrivit legii penale”.
PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.