Secţiuni » Articole
Articole autoriRNSJESSENTIALSStudiiOpiniiInterviuriPovestim cărţi
Opinii
PLATINUM+ PLATINUM Signature     

PLATINUM ACADEMIC
GOLD                       

VIDEO STANDARD
BASIC





Work from office sau decretarea stării de urgență corporatistă
13.05.2020 | Cristian MOCANU

JURIDICE - In Law We Trust
Cristian Mocanu

Cristian Mocanu

Actualul context social și economic pune în alertă spiritul civic și cel antreprenorial determinând mulți profesioniști să își canalizeze eforturile către soluții de continuitate a afacerilor ce până recent nu făceau parte dintr-un scenariu pesimist sau optimist (pentru o anumită categorie de antreprenori).

O nouă definiție a normelor de conduită în cadrul colectivului de muncă și a spațiului în care activitatea profesională este desfășurată capătă contur, iar integrarea acestora în propriul habitat va deveni mai devreme sau mai târziu o realitate pentru toți participanții în actul numit viețuire socială.

Mai devreme sau mai târziu pentru că portabilitatea tehnologică existentă deja în rândul societăților de avocatură este acum un avantaj fructificat deplin și a permis asistarea clienților, această practică putând fi continuată și în perioada de relaxare a condițiilor impuse de autorități.

Mai devreme sau mai târziu pentru că lipsa colectivității, a mentoratului, a productivității sau pur și simplu absența interacțiunii umane pot eroda frecvențele prin care echipele erau obișnuite să funcționeze.

Astfel, o amânare sau o primire călduroasă a zilei 0 sunt două opțiuni disponibile și ca orice contract revizuit și ajuns în versiune finală, forma în care această zi este livrată colectivului trebuie să fie aliniată la toate condițiile de menținere a sănătății și a securității sanitare.

Numeroase organizații internaționale, organizații independente sau instituții de stat au emis opinii referitoare la protejarea populației împotriva noului virus atât în spațiile publice și cât și la locul de muncă, măsuri și recomandări ce trebuie avute în vedere atât de angajatori cât și de angajați. Cât privește angajatorul, acesta este nevoit să facă efortul unor investiții pentru adaptarea spațiului de lucru la noile cerințe, iar o acțiune în acest sens fără o evaluare și un plan bine definit poate duce la efectuarea unor cheltuieli eronate sau la neconformare. Succesul implementării acestor recomandări este dependent și de cooperare dintre angajator, coordonatori și angajați iar implicarea angajaților în acest proces de asigurare a sănătății și securității la locul de munca este esențială.

Toate aceste implementări pentru o revenire la birou în siguranță trebuie supuse atenției angajaților încă dinaintea zilei 0, iar o manieră corectă de comunicare poate fi un ghid practic de măsuri și reguli care să conțină atât informații generale despre protecția împotriva noului virus cât și specificul măsurilor luate la nivelul biroului (achizițiile făcute, accesul în birou, condiționarea întâlnirilor și a deplasărilor, gestionarea incidentelor și responsabilii cu menținerea continuității protocolului, dezinfectarea spațiilor s.a.). O metodă eficientă comparativ cu o simplă expediere prin email a unui astfel de ghid este susținerea unui training practic din partea societății, prin videoconferință, fără însă a fi exceptat vreun departament cum ar fi cel administrativ care va primi instrucțiuni specifice și tot personalul trebuie sa aibă cunoștință de acestea (frecvența igienizării suprafețelor sau supravegherea/interzicerea accesului general în anumite zone).

Pentru fiecare societate acest moment va sosi (cu excepția Twitter care a transmis recent angajaților că pot lucra de acasă pentru totdeauna), iar pregătirea terenului poate fi timp consumat în detrimentul altor proiecte sau, dimensiunea/experiența administrativă internă este insuficientă. Accesarea unui serviciu externalizat pentru îndeplinirea acestor demersuri este o opțiune de analizat și poate concura cu consumarea resurselor interne atât din punct de vedere uman cât și din perspectiva optimizării costurilor.

Cristian Mocanu
Managing Director | COO Advisory


Aflaţi mai mult despre , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!







JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]




Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.