Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti
D&B DAVID SI BAIAS
 

Procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii
23.07.2020 | Alexandru CRISTEA

JURIDICE - In Law We Trust
Alexandru Cristea

Alexandru Cristea

În vederea asigurării unei bune implementări a Capitolului II din Ordonanța Guvernului nr. 69/2020 („OUG 69”), s-a publicat în Monitorul Oficial nr. 635/20.07.2020 procedura de anulare a obligațiilor de plată accesorii aprobată prin Ordinul 2100/2020, care se aplică obligațiilor bugetare administrate de organul fiscal central, inclusiv organele vamale.

Ordinul 2100/2020 prevede formatul și conținutul formularelor tip prin care (i) contribuabilii pot notifica autorităților fiscale intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit OUG 69/2020 și prin care (ii) contribuabilii pot solicita anularea obligațiilor de plată accesorii, potrivit OUG 69/2020.

De asemenea, sunt reglementate aspecte procedurale privind retragerea notificării/cererii de anulare a accesoriilor, precum și situații particulare în care contribuabilii pot beneficia de anularea acesoriilor datorate, cum ar fi:
• anularea obligațiilor în cazul persoanelor care au în derulare o eșalonare la plată;
• situația în care contribuabilii renunță la efectele suspendării actului administrativ fiscal pentru a beneficia de anularea accesoriilor;
• anularea obligațiilor în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea.

Condițiile generale pentru accesarea facilității se mențin, și anume:
• plata obligațiilor bugetare principale restante la 31 martie 2020;
• achitarea integrală a obligațiilor curente (cele născute după 31 martie 2020);
• depunerea tuturor declarațiilor fiscale și a cererii de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.

Alexandru Cristea
Tax Partner ŢUCA ZBÂRCEA & ASOCIAȚII TAX

:: English version

Aflaţi mai mult despre ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!









JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

JURIDICE gratuit pentru studenţi

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi [Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET]

JURIDICE recomandă e-Consultanta, consultantul tău personal în finanţare


Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.