Secţiuni » Selected
Selected Top Legal
CorporatePlatinum members

Brand Storytelling în domeniul juridic – cum ne umanizăm brandul și atragem clienți
27.08.2020 | Zona de Creație

JURIDICE - In Law We Trust

V-ați lovit mereu de preconcepții negative din partea clienților de fiecare dată când au fost nevoiți să apeleze la un avocat sau casă de avocatură? Chiar dacă nu au avut o experiență directă, vi s-a întâmplat ca aceștia să se lase influențați de mituri și stereotipuri create de societate? Cu siguranță, aceste situații v-au îngreunat procesul de atragere a clienților. Mai mult, v-au făcut să plecați pe minus într-o colaborare. Dar, cum le putem obține încrederea clienților încă dinainte să ne abordeze? Simplu: prin brand storytelling! Indiferent de serviciul juridic pe care îl oferim, prin brand storytelling putem arăta partea umană a businessului nostru. Astfel, creăm o legătură cu toți clienții noștri și îi atragem să descopere cum le putem rezolva problemele.

Ce este brand storytelling și de ce este important în promovarea unui business?

Când vorbim de brand storytelling, ne referim la crearea de povești care să ne lege de clienți, care să conecteze valorile noastre cu ale lor. Printr-o astfel de abordare, le comunicăm acestora nu doar viziunea noastră de business, ci și împărtășim din experiența pe care o avem. Astfel, clădim încredere, iar oamenii au o idee mai clară despre ceea ce facem și cum abordăm fiecare colaborare în parte.

Brand storytelling este important deoarece poate atrage atenția clienților și stârni curiozitatea acestora să ne cunoască mai bine. În plus, poate fi un factor hotărâtor în decizia lor de a ne alege ca parteneri.

De unde pornim cu brand storytelling?

Pentru a crea o poveste în jurul brandului nostru de avocat sau casă de avocatură, trebuie să ne punem, întâi de toate, câteva întrebări. Să ne gândim că orice poveste de succes este o poveste cu care oamenii trebuie să rezoneze. O poveste care, indirect, îi pune pe și ei și probleme lor în centrul atenției. Le oferă context, încredere, siguranța că sunt în mâini bune și că problemele lor se vor rezolva cu ajutorul nostru. Cu ajutorul răspunsurilor la aceste întrebări putem construi, apoi, povestea noastră și putem seta tonul pentru abordarea pe care o vom avea în comunicare și pe viitor.

  1. Care sunt valorile noastre și ale businessului nostru și cum pot fi acestea transformate într-o poveste?
  2. Cine sunt clienții noștri și care sunt problemele lor? Cum poate povestea noastră atinge nevoile acestora? De ce ar trebui ei să rezoneze cu istoria și experiența noastră?
  3. Ce servicii oferim și cum pot rezolva acestea problemele clienților noștri? Ce beneficii le oferim? Ce ne diferențiază de competitori?
  4. Putem transpune cazurile rezolvate până acum în povești generale? Avem, astfel, cum să le dăm potențialilor noștri clienți o idee mai clară despre ce putem face și cum abordăm fiecare caz?
  5. Ce fel de limbaj putem folosi în comunicarea brandului în funcție de tipologiile de clienți pe care le avem? Avem nevoie de un limbaj simplificat și clar sau putem jongla cu termeni specifici fără să riscăm confuzii și neînțelegeri?

Clienții noștri actuali ne pot ajuta să identificăm ce cârlig emoțional putem folosi în povestea noastră de brand

În funcție de aria de servicii juridice oferite, căutăm de fiecare dată să identificăm ceea ce se numește un cârlig emoțional. Îl descoperim foarte ușor analizând ce au apreciat la noi clienții alături de care am lucrat deja. Cum le-au făcut serviciile noastre viața mai ușoară? Care au fost reacțiile lor la finalizarea unui caz?

Spre exemplu, dacă vorbim de zona de drept civil, un cârlig poate fi abordarea umană și personalizată, de oameni care lucrează pentru oameni. În cazul unei case mai mari de avocatură, clienții trebuie să știe că lucrează tot cu oameni, nu cu o entitate, mai ales când vine vorba de probleme atât de personale. Astfel, putem pune accent pe experiența fiecărui avocat și pe modul în care acesta a soluționat cu succes anumite spețe. Dacă vorbim de drept comercial, atunci putem accentua ideea de echipă dedicată, atentă la detalii, la curent cu orice modificări de legislație și care poate găsi soluții la probleme complexe.

Sfat de final: să fim constanți în comunicarea de brand și să cerem feedback

Ce trebuie să reținem atunci când facem brand storytelling este că, odată identificat, trebuie să ne păstrăm tonul și cârligul emoțional, indiferent de mediul în care comunicăm. Mai mult, trebuie să ne asigurăm că acesta rămâne constant și în timp. Tocmai de aceea, este ideal să evaluăm periodic și feedback-ul clienților noștri. Acesta ne va ajuta să ne calibrăm comunicarea de brand și să intervenim prompt atunci când apar derapaje.

Zona de Creație | ZDC Natural Born Branders



PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.