Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 

EASO. Normele interne referitoare la restricționarea anumitor drepturi ale persoanelor vizate în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul funcționării EASO
04.09.2020 | Elena ALBU

JURIDICE - In Law We Trust
Elena Albu

Elena Albu

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L  279/15 din 27 august 2020, a fost publicată Decizia nr. 64 a Consiliului de Administrație al Biroului European de Sprijin pentru Azil din 6 iulie 2020 de adoptare a normelor interne referitoare la restricționarea anumitor drepturi ale persoanelor vizate în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul funcționării EASO.

Consiliul de Administrație al Biroului European de Sprijin pentru Azil (EASO) își desfășoară activitățile în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 439/201010.

Conform articolului 25 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/1725, restricționarea aplicării articolelor 14-21, 35 și 36, precum și a articolului 4 din regulamentul respectiv în măsura în care dispozițiile sale corespund drepturilor și obligațiilor prevăzute la articolele 14-21, trebuie să aibă la bază normele interne care urmează să fie adoptate de EASO, dacă acestea nu au la bază actele legislative adoptate în baza tratatelor.

Aceste norme interne, inclusiv dispozițiile privind evaluarea necesității și a proporționalității unei restricții, nu trebuie să se aplice în cazul în care un act legislativ adoptat în temeiul tratatelor prevede restricționarea drepturilor persoanei vizate.

În îndeplinirea sarcinilor sale cu privire la drepturile persoanei vizate în conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/1725, EASO analizează dacă se aplică una dintre excepțiile prevăzute în acest regulament.

În cadrul funcționării sale administrative, EASO poate desfășura anchete administrative, proceduri disciplinare, activități preliminare privind cazuri de eventuale nereguli raportate la OLAF, poate prelucra cazuri de avertizare în interes public, implementa proceduri (oficiale și neoficiale) de hărțuire, poate trata plângeri interne și externe, poate desfășura audituri interne, investigații prin responsabilul cu protecția datelor, conform articolului 45 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2018/1725, precum și investigații interne de securitate (IT) și poate trata solicitări formulate de membri ai personalului de acces la dosarele lor medicale.

EASO prelucrează mai multe categorii de date cu caracter personal, inclusiv date concrete (date „obiective”, cum ar fi date de identificare, date de contact, date profesionale, detalii administrative, date primite din surse specifice, date privind comunicațiile electronice și privind traficul) și/sau date calitative (date „subiective” referitoare la caz, cum ar fi datele obținute din raționamente, comportamentale, evaluări, date privind performanța și conduita și date referitoare la sau prezentate în legătură cu obiectul procedurii sau al activității).

EASO, reprezentată de directorul său executiv, îndeplinește rolul de operator (de date), fără a ține seama de delegarea ulterioară a rolului de operator în cadrul EASO, prin care se reflectă responsabilitățile operaționale pentru operațiuni de prelucrare specifice a datelor cu caracter personal.

Prezenta decizie stabilește normele referitoare la condițiile în care EASO poate restricționa aplicarea drepturilor consacrate la articolele 14-21, 35 și 36, precum și la articolul 4 din Regulamentul (UE) 2018/1725, în cadrul general al procedurilor prevăzute la alineatul (2), în conformitate cu articolul 25 din regulamentul respectiv.

În cadrul funcționării administrative a EASO, prezenta decizie se aplică operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal efectuate de EASO, în scopul desfășurării anchetelor administrative și a procedurilor disciplinare, a activităților preliminare legate de cazurile de eventuale nereguli raportate la OLAF, prelucrării procedurilor de avertizare în interes public, implementării procedurilor (oficiale și neoficiale) pentru cazurile de hărțuire, tratării plângerilor interne și externe, desfășurării auditurilor interne, a investigațiilor desfășurate de responsabilul cu protecția datelor conform articolului 45 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2018/1725 și a investigațiilor de securitate (IT) gestionate pe plan intern sau cu implicare externă (de exemplu, CERT-UE) și tratării solicitărilor de acces la dosarele lor medicale formulate de membri ai personalului.

Categoriile de date vizate sunt datele concrete (date „obiective”, cum ar fi date de identificare, date de contact, date profesionale, detalii administrative, date primite din surse specifice, date privind comunicațiile electronice și privind traficul) și/sau datele mai puțin concrete (date „subiective” referitoare la caz, cum ar fi raționamente, date comportamentale, evaluări, date referitoare la performanță și conduită și date referitoare la sau prezentate în legătură cu obiectul procedurii sau al activității).

În cadrul îndeplinirii sarcinilor sale cu privire la drepturile persoanei vizate în conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/1725, EASO analizează dacă se aplică una dintre excepțiile prevăzute în acest regulament.

Sub rezerva condițiilor prevăzute în prezenta decizie, restricțiile se pot aplica următoarelor drepturi: dreptul la furnizarea de informații persoanei vizate, dreptul de acces la date al persoanei vizate, drepturile persoanei vizate la rectificarea, ștergerea și restricționarea prelucrării datelor și dreptul de comunicare a unei încălcări a securității datelor cu caracter personal către persoana vizată sau dreptul la confidențialitatea comunicărilor electronice.

Prezenta decizie intră în vigoare la 28 august 2020.

Consilier juridic Elena Albu

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.