Secţiuni » Arii de practică » Protective » Protecţia consumatorilor
Protecţia consumatorilor
UNBR Caut avocat
Evenimente juridice

Citeşte mai mult: Articole, Opinii, Protecția consumatorilor, SELECTED, Transporturi

Situația litigiilor naționale privind anularea/întârzierea zborurilor operate de diverse companii aeriene

26 iulie 2023 | Andrei PAP
Andrei Pap

Andrei Pap

În prezentul material, atragem atenția asupra unor informații publice privind procesele pendinte sau soluționate deja definitiv de instanțele naționale și în care sunt implicate majoritatea companiilor aeriene care operează zboruri pe principalele aeroporturi din țara noastră, respectiv București (OTP/LROP), Cluj-Napoca (CLJ/LRCL), Constanța (CND/LRCK), Craiova (CRA/LRCV), Iași (IAS/LRIA), Oradea (OMR/LROD), Satu Mare (SUJ/LRSM), Sibiu (SBZ/LRSB), Suceava (SCV/LRSV), Târgu Mureș (TGM/LRTM), Timișoara (TSR/LRTR), convingerea noastră fiind că informațiile din rândurile de mai jos vor fi utile tuturor celor interesați de valorificarea drepturilor recunoscute pasagerilor beneficiari ai serviciilor de transport aerian care intră sub incidența Regulamentului (CE) nr. 261/2004 și/sau a Convenției de la Montreal din 1999 privind normele comune pentru despăgubirea pasagerilor zborurilor internaționale între țările semnatare, pasageri puși în situația ca zborul lor să fie anulat/întârziat[1] ori bagajele să le fie pierdute sau restituite cu întârziere, suferind astfel și un prejudiciu material/moral[2], care se impune a fi reparat integral.

Verificând minuțios informațiile disponibile pe portal.just.ro, am putut identifica mii de procese în care sunt implicate următoarele companii aeriene:

:: AEGEAN AIRLINES SA

:: AIR BUCHAREST TRANSPORT AERIAN SRL

:: AIR EUROPA LINEAS AEREAS S.A.U.

:: AIR FRANCE

:: AIR SERBIA AD BEOGRAD PRIN AIR SERBIA AD BEOGRAD REPREZENTANŢA OTOPENI

:: ANIMAWINGS ANIMA WINGS AVIATION SA

:: AUSTRIAN AIRLINES AG PRIN AUSTRIAN AIRLINES AG REPREZENTANŢĂ BUCUREŞTI

:: BLUE AIR AVIATION SA (prin administrator judiciar INFINEXA RESTRUCTURING SPRL și MUŞAT & ASOCIAŢII RESTRUCTURING/ INSOLVENCY SPRL)

:: BRITISH AIRWAYS PLC. PRIN BRITISH AIRWAYS PLC. REPREZENTANŢA BUCUREŞTI

:: CZECH AIRLINES A.S.

:: COBREX TRANS SRL

:: COMPANIA NAŢIONALĂ DE TRANSPORTURI AERIENE ROMÂNE – TAROM SA

:: DEUTSCHE LUFTHANSA AG

:: DUBAI AVIATION CORPORATION (FLYDUBAI)

:: EL-AL ISRAEL AIRLINES LTD.

:: HELLO JETS SRL

:: HISKY EUROPE SRL

:: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES

:: LOT POLISH AIRLINES SA

:: QATAR AIRWAYS GROUP (QCSC)

:: RYANAIR DAC

:: SWISS INTERNATIONAL AIR LINES LTD

:: TAP AIR PORTUGAL – TRANSPORTES AEREOS PORTUGUESES

:: TURKISH AIRLINES INC (TURK HAVA YOLLARI A.O.) PRIN TURKISH AIRLINES – BIROU REPREZENTANTIV ÎN ROMÂNIA

:: WIZZ AIR HUNGARY LTD BUDAPEST – SUCURSALA OTOPENI

Pe finalul acestui material, considerăm la fel de util să prezentăm și situația litigiilor în care sunt implicate și unele companii care intermediază vânzarea de bilete de avion, respectiv:

:: DIRECT BOOKING SRL

:: ESKY TRAVEL SEARCH SRL

:: VOLA.RO SRL

Conchidem prin a menționa că cei interesați să afle ce argumente și apărări invocă părțile litigante, respectiv cum sunt motivate hotărârile judecătorești pronunțate în procesele la care am făcut referire mai sus, pot accesa portalul de jurisprudență rejust.ro, după ce în prealabil vor identifica pe portal.just.ro numărul și data pronunțării sentinței/deciziei a cărei motivare doresc să o citească.


[1] Pentru situația unui zbor întârziat efectuat chiar și de către o companie de transport aerian necomunitară, a se vedea, CJUE. C-502/18 CS și alții/České aerolinie. Zbor cu legătură directă cu plecarea dintr-un stat membru și cu destinația un alt stat membru printr-un alt stat terț și care a făcut obiectul unei rezervări unice: operatorul de transport aerian care a efectuat primul zbor este obligat să acorde compensații pasagerilor care au suferit o întârziere prelungită la sosire a celui de al doilea zbor realizat de un operator de transport aerian necomunitar (www.juridice.ro).
[2] Pentru situația unui zbor anulat față de care, pe lângă despăgubirile cuvenite în temeiul Regulamentului (CE) nr. 261/2004, pasagerul are dreptul să îi fie reparat și prejudiciul moral cauzat, a se vedea, CJUE. C-83/10 Aurora Sousa Rodríguez di altii/Air France SA (www.juridice.ro).


Avocat Andrei Pap
PAP | law office

Vă invităm să publicaţi şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro, detalii aici!
JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill şi My Justice.

Newsletter JURIDICE.ro


Social Media JURIDICE.ro



Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Arii de practică

Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul sportului
Drepturile omului
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi

Parteneri arii de practică
Specialişti
Secţiuni   Noutăţi   Servicii      Articole   Jurisprudenţă   Legislaţie      Arii de practică