« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Activitate parchete / 19-23 octombrie 2020
23.10.2020 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Monitor Dosare

I. Activitatea Direcției Naționale Anticorupție

1. DNA – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție. Luare de mită în formă continuată. Folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații. Favorizarea făptuitorului. Control judiciar.

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe o durată de 60 de zile față de inculpatul M.M.E., la data faptelor ofițer de poliție judiciară din cadrul D.N.A. (până în martie 2020), în prezent comisar șef în cadrul IGPR – Direcția de Investigare a Criminalității Economice, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
– luare de mită în formă continuată (două acte materiale)
– folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații
– favorizarea făptuitorului.

În aceeași cauză se efectuează cercetări penale și față de un alt inculpat, reprezentant al unei societăți comerciale, pentru complicitate la cele trei infracțiuni reținute în sarcina inculpatului M.M.E..

În ordonanțele procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

Inculpatul M.M.E., în calitate de ofițer de poliție judiciară din cadrul DNA, i-ar fi pretins unui funcționar din administrația publică locală, în perioada octombrie 2018 – iunie 2019, foloase necuvenite pentru altul, constând în obținerea a două contracte pentru firma omului de afaceri, coinculpat în cauză. În schimb, ofițerul de poliție judiciară ar fi promis funcționarului acces la informații nedestinate publicității, respectiv date cu privire la activitățile de urmărire penală derulate într-un dosar al DNA. În perioada 2018 – 2020, inculpatul M.M.E. a utilizat un autoturism de lux înregistrat pe numele firmei în interesul căreia ar fi acționat.

Măsura controlului judiciar, dispusă de procurori la data de 1 octombrie 2020, a fost confirmată de instanța competentă la data de 13 octombrie 2020, prin respingerea plângerii depuse de inculpat față de măsura menționată.

Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpatul trebuie să respecte mai multe obligații între care să nu părăsească țara, să nu se aproprie și să nu comunice, pe nicio cale, cu persoanele menționate în ordonanță, să nu desfășoare activitatea în exercitarea căreia a săvârșit fapta – ofițer de poliție.

Inculpatului i s-a atras atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a obligațiilor care le revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.

Inculpatului M.M.E. și celuilalt inculpat, reprezentant al unei societăți comerciale, li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

:: Sursa: www.pna.ro

2. DNA. Trafic de influență. Luare de mită în formă continuată. Cerere încuviințare urmăre penală.

Procurorii desfășoară o investigație care vizează suspiciuni de săvârșire a unor fapte de corupție în contextul comercializării de bunuri de uz medical către spitalele publice situate pe raza Municipiului București și a județului Ilfov și aflate în subordinea Ministerului Sănătății.

În conformitate cu prevederile legale și constituționale, procurorul șef al Direcției Naționale Anticorupție a transmis procurorului general al P.Î.C.C.J referatul cauzei, în vederea sesizării Camerei Deputaților pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale față de o persoană, deputat în Parlamentul României, la data faptelor având funcția de ministru, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
– trafic de influență,
– luare de mită în formă continuată.

În perioada 21 decembrie 2012 – 5 martie 2014, persoana respectivă, în calitate de ministru, ar fi acceptat promisiunea a doi oameni de afaceri și ar fi primit direct, de la unul dintre aceștia, suma totală de 1.292.122 lei, lăsând să se creadă că are influență asupra ministrului Sănătății și a funcționarilor publici din cadrul acestei instituții și că îi va determina să îndeplinească sau să nu îndeplinească acte ce intrau în îndatoririle lor de serviciu, acte reprezentate de:
– numirea în funcția de manager/menținerea în funcția de manager a unor persoane la conducerea spitalelor publice aflate în subordinea Ministerului Sănătății, spitale cu care firmele controlate de cei doi oameni de afaceri aveau contracte încheiate sau desfășurau proceduri de achiziții publice,
– alocarea de sume de bani spitalelor publice aflate în subordinea Ministerului Sănătății, cu care firmele celor doi oameni de afaceri aveau contracte în derulare.
Ulterior, aceeași persoană ar fi primit de la aceiași oameni de afaceri, prin intermediul unui complice, suspect în cauză, suma totală de 2.612.389 lei în legătură cu exercitarea atribuțiilor de ministru, funcție deținută în perioada 05.03.2014-17.11.2015.

Cererii transmise i-au fost atașate referatul întocmit de procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție, precum și un număr de 182 de volume în format electronic, dintre care 40 volume în format letric.

Prezenta cerere de efectuare a urmăririi penale intră sub incidența art. 305 alin 4 din C.P.P. În prezent, persoana față de care s-a solicitat sesizarea Camerei Deputaților pentru formularea cererii de efectuare a urmăririi penale beneficiază de prezumția de nevinovăție.

:: Sursa: www.pna.ro

3. DNA – Serviciul teritorial Constanța. Abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit. Fals intelectual în formă continuată. Complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată.

În completarea comunicatului nr. 566/VIII/3 din 3 iulie 2019, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:

F.D., la data faptei viceprimar al municipiului Constanța, pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,

C.N., la data faptei șef al Serviciului autorizații în construcții din cadrul Primăriei municipiului Constanța, pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,

D.F.A., la data faptei director executiv adjunct al Direcției administrației publice locale din cadrul Primăriei municipiului Constanța, pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,

T.L.E., la data faptei arhitect șef al municipiului Constanța, pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,

M.R.S., la data faptei primar al municipiului Constanța, pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,

M.M., la data faptelor inspector în cadrul Primăriei municipiului Constanța – Direcția de urbanism, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
– fals intelectual în formă continuată,
– complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,

Persoană fizică, la data faptei arhitect, pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,

Persoană fizică, administrator al unei societăți comerciale, pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit.
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut în esență următoarea stare de fapt:

Cei șase inculpați, funcționari în cadrul Primăriei Constanța, în cursul anului 2013, ar fi reautorizat, în mod nelegal, construirea unui imobil de lux deja ridicat în proporție de 95% pe plaja din Mamaia, pentru care anterior, autorizația de construire inițială fusese anulată definitiv și irevocabil de instanța civilă.

Concret, starea de fapt detaliată în rechizitoriu este următoarea:

Pe plaja din stațiunea Mamaia, județul Constanța, în zona centrală a stațiunii, ar fi fost construit, cu nerespectarea dispozițiilor legale, un imobil în regim P+5E-6E cu destinație cazare și alimentație publică. Imobilul a fost ridicat în baza unei autorizații de construire emise în anul 2009 de primăria municipiului Constanța.

În același an, Primăria municipiului Constanța și societatea constructoare au fost date în judecată de o altă societate comercială care deținea o construcție în imediata vecinătate a noului imobil, cerând anularea autorizației de construire.

Prin decizia civilă definitivă pronunțată de Curtea de Apel Constanța în anul 2012, autorizația de construire emisă de Primăria municipiului Constanța a fost desființată.

Instanța a reținut că, la emiterea autorizației de construire, nu s-ar fi respectat interdicția de a construi în interiorul zonei de protecție și că amplasarea imobilului ar fi situată în zona benzii litorale a Mării Negre în cuprinsul căreia sunt interzise orice fel de construcții definitive. De asemenea s-a mai reținut că autorizația de construcție ar fi fost emisă cu încălcarea dispozițiilor legale referitoare la respectarea drepturilor de servitute de vedere și servitute privind distanța dintre construcții.

În anul 2013, ca urmare a anulării autorizației de construcție, societatea reclamantă a cerut în instanță, printr-o nouă acțiune, și demolarea imobilului de lux, precum și obligarea Primăriei municipiului Constanța să emită actul administrativ de desființare a lucrărilor ce fuseseră executate în baza autorizației anulate.

La data de 22 august 2013, Primăria municipiului Constanța a cerut respingerea acțiunii ca nefondată, susținând că autorizația de construire anulată de instanță a fost modificată printr-o altă autorizație de construire emisă la data de 24.03.2011, autorizație neanulată și perfect valabilă.

Ulterior, în cursul aceluiași an, Primăria municipiului Constanța a venit cu o completare prin care înștiința instanța de judecată că a intervenit un element nou, respectiv că a fost emisă, la data de 03 septembrie 2013 o nouă autorizație de construire, pentru imobilul a cărui demolare se cere. Prin urmare, Primăria municipiului Constanța considera că nu mai există temei legal pentru ca societatea reclamantă să solicite și să obțină demolarea construcției edificate în regim P+5E-6E.

Aceleași aspecte, întemeiate pe existența unei autorizații valabile din data de 3 septembrie 2013, au fost invocate în apărare și de societatea constructoare a imobilului.

În anul 2016, prin sentința civilă nr.745/2016, Tribunalul Constanța a dispus anularea autorizației de construire emisă la data de 3 septembrie 2013 de Primăria Municipiului Constanța, întrucât pe terenul pentru care s-a emis autorizația era deja construită o clădire (imobilul rezidențial ce fusese construit în proporție de 95% în baza autorizației anulate) prin urmare autorizația din anul 2013 a fost emisă nelegal.

Decizia a fost anulată ulterior, ca urmare a faptului că părțile au ajuns la o înțelegere amiabilă.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Constanța.

:: Sursa: www.pna.ro

4. DNA – Serviciul teritorial Bacău. Luare de mită. Dare de mită. Control judiciar. Trimitere în judecată.

În cauza mediatizată prin comunicatul nr. 466/VIII/3 din 3 august 2020, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Bacău au dispus trimiterea în judecată,

în stare de arest la domiciliu, a inculpaților:

P.A., la data faptei șeful Ocolului Silvic Comănești (Bacău) din cadrul Regiei Naționale a Pădurilor Romsilva,
C.S.V., la data faptei șef district I Asău, S.C., la data faptei șef district III Nogea, C.L., la data faptei șef district VI Ghimeș-Palanca, C.C., șef district V Camenca, (toți din cadrul Ocolului Silvic Comănești – Bacău),
în sarcina cărora s-a reținut săvârșirea infracțiunii de luare de mită,

O.J., la data faptei șef district II Geamăna din cadrul Ocolului Silvic Comănești în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea a două infracțiuni de luare de mită,

și sub control judiciar, a inculpaților:

L.A., la data faptei șef district V Camenca din cadrul Ocolul Silvic Comănești Bacău, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de luare de mită,
Persoană fizică, la data faptei contabil în cadrul unei societăți comerciale, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de complicitate la dare de mită.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut în esență următoarea stare de fapt:

În perioada 2015 – 2020, cei șapte inculpați, în calitățile menționate mai sus, ar fi pretins și primit de la reprezentanții unei societăți comerciale mai multe sume de bani (în total 4.526.850 lei) în legătură cu îndeplinirea unor acte ce intrau în atribuțiile lor de serviciu, respectiv pentru a confirma efectuarea unor lucrări silvice (împăduriri, întreținerea culturilor, degajări, curățiri) și pentru a deconta facturile fiscale emise de către firma respectivă.

În acest context, inculpații ar fi pretins și primit următoarele sume de bani:
– inculpatul P.A. ar fi cerut un procent de 3% din valoarea (fără impozit pe profit) a facturilor fiscale ce urmau a fi emise de societatea respectivă pentru serviciile silvice prestate în favoarea Ocolului Silvic Comănești și ar fi primit suma totală de 210.000 lei. Precizăm că la data de 23 iulie 2020, cu ocazia constatării infracțiunii flagrante, asupra inculpatului a fost găsită suma de 10.000 lei ce ar reprezenta procentajul respectiv din valoarea facturilor emise doar în lunile aprilie și mai 2018.
– ceilalți șase inculpați ar fi pretins sume de bani ce reprezentau valoarea manoperei directe, aferentă lucrărilor executate în districtele pe care le administrau, (rezultată din facturile ce urmau a fi emise de societatea respectivă și fără impozit pe profit). Concret, inculpatul O.J. ar fi primit suma de 1.595.300 lei, C.S.V. ar fi primit suma de 980.300 lei, inculpatul S.C. – suma de 969.100 lei, inculpatul C.L. – suma de 392.800 lei, inculpatul C.C. – suma de 315.600 lei, iar L.A. – 63.750 lei.

Independent de activitatea infracțională descrisă mai sus, la data de 18 martie 2020, inculpatul O.J. ar fi pretins de la unul dintre oamenii de afaceri suma de 10.000 lei, reprezentând contravaloarea a 90 de metri cubi masă lemnoasă.

Banii respectivi ar fi fost pretinși de inculpat în legătură cu îndeplinirea unor acte ce intrau în atribuțiile sale de serviciu, respectiv inventarierea și marcarea unor arbori ce urmau să fie tăiați.

În cauză s-a instituit măsura sechestrului asigurător asupra mai multor bunuri mobile și imobile ce aparțin celor șapte inculpați, angajați ai Romsilva.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bacău cu propunere de a se menține măsurile preventive și asigurătorii dispuse în cauză.

:: Sursa: www.pna.ro

5. DNA – Serviciul teritorial Brașov. Șantaj. Șantaj în forma complicității. Control judiciar.

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Brașov au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe cauțiune pe o durată de 60 de zile, începând cu data de 22 octombrie 2020, față de fiecare dintre inculpații:

S.G., primar în exercițiu al municipiului Brașov, cu privire la săvârșirea infracțiunii de șantaj;

C.G.M., director general al Regiei Autonome de Transporturi Brașov (RATBV) SA, cu privire la săvârșirea infracțiunii de șantaj în forma complicității.

Din ordonanța întocmită de procurori a rezultat că există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

În calitate de primar al municipiului Brașov înscris în cursa electorală pentru obținerea unui nou mandat, inculpatul S.G. l-ar fi amenințat, la data de 12 august 2020, pe unul din angajații firmei care difuza spoturi electorale în interiorul autobuzelor aparținând Regiei de transport Brașov, că firma va avea de suferit dacă nu oprea imediat difuzarea acelor spoturi.

Firma respectivă semnase un contract de locațiune cu Regia de transport Brașov (RATBV S.A) pentru spațiul din interiorul autobuzelor și, în perioada respectivă, începuse să difuzeze spoturi electorale pentru care încheiase contracte de promovare electorală.

În perioada 6-12 august 2020, același inculpat, prin intermediul lui C.G.M., director general al RATBV S.A., ar fi făcut presiuni asupra unei persoane din firma respectivă pentru a o constrânge să oprească difuzarea spoturilor electorale și să promoveze gratuit, prin intermediul ecranelor LCD deținute de firmă, realizările primarului din cursul actualului mandat, mascate sub forma unor știri pozitive.

Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpații trebuie să respecte mai multe obligații, între care:
– să nu depășească limita teritorială a municipiului Brașov, decât cu încuviințarea prealabilă a organelor judiciare,
– să nu comunice direct sau indirect, pe nicio cale, cu persoanele menționate în ordonanța de dispunere a controlului judiciar.
– să nu exercite funcția exercitarea căreia au săvârșit presupusa faptă, adică cea de primar al municipiului Brașov, respectiv pe cea de director general al RATBV S.A

De asemenea, inculpații au depus cauțiunea stabilită de procuror, de 75.000 lei – S.G., respectiv 30.000 lei – C.G.M., sume care au fost consemnate pe numele inculpaților la dispoziția Direcției Naționale Anticorupție.

Inculpaților li s-a atras atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a obligațiilor care le revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.

Inculpaților i s-au adus la cunoștință calitatea procesuală în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

:: Sursa: www.pna.ro

II. Activitatea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism

1. DIICOT – Serviciul Teritorial Timișoara. Destructurarea unui grup infracțional organizat. Trafic de migranți. Trafic de droguri de mare risc. Percheziții domiciliare.

La data de 20.10.2020, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul BCCO Timișoara au efectuat un număr de 20 de percheziții domiciliare, pe raza județelor Timiș, Hunedoara, Gorj și Sibiu, într-o cauză vizând destructurarea unui grup infracțional organizat specializat în săvârșirea infracțiunilor de trafic de migranți și trafic de droguri de mare risc.

În cauză s-a reținut faptul că, în cursul anului 2020, pe raza județului Timiş s-a constituit şi a acţionat în mod coordonat un grup infracţional organizat, specializat în activităţi infracţionale pe linia traficului de migranţi, constând în introducerea frauduloasă în România din Serbia a unor grupuri de migranţi provenind din zona asiatică şi Orientul Mijlociu, urmată de facilitarea trecerii frauduloase a frontierei de stat a Romaniei cu Ungaria, prin diferite zone de pe raza județelor Arad, Bihor şi Satu Mare, în vederea deplasării migranţilor către statele din vestul Europei.
De asemenea, unii dintre membrii grupării erau implicaţi şi în activităţi de trafic de droguri de mare risc, în special comprimate tip ecstasy.

La sediul DIICOT – Serviciul Teritorial Timișoara vor fi conduse, în vederea audierii, un număr de 17 persoane.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul polițiștilor de frontieră din cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara și Oradea, al luptătorilor Serviciul pentru Acțiuni Speciale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Timiș, al ofițerilor de poliție judiciară din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia, Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu și Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Gorj și al jandarmilor din cadrul Grupării Mobile de Jandarmi Timișoara.

:: Sursa: www.diicot.ro

2. DIICOT – Structura Centrală. Trafic de droguri de mare risc. Reținere.

La data de 19.10.2020, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Structura Centrală au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui număr de 3 inculpați, pentru săvârșirea infracțiunii de trafic de droguri de mare risc.

În cauză s-a reținut faptul că cei trei inculpați au efectuat tranzacții de droguri de mare risc, ce urmau a fi comercializate către consumatori de pe raza municipiului București.

La data de 18.10.2020, procurorii DIICOT – Structura Centrală împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul Direcției de Combatere a Criminalității Organizate au efectuat o acțiune de prindere în flagrant a inculpaților, după ce unul dintre aceștia a comercializat către ceilalți doi cantitatea de 2.479 de comprimate MDMA.

La data de 19.10.2020, Tribunalul București au dispus arestare preventivă a inculpaților, pentru o perioadă de 30 de zile.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Biroul Tehnic și Criminalistic din cadrul DIICOT și Direcția Operațiuni Speciale.

:: Sursa: www.diicot.ro

3. DIICOT – Biroul Teritorial Brăila. Trafic de droguri de risc și de mare risc, în formă continuată. Reținere.

La data de 20.10.2020, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Biroul Teritorial Brăila au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui număr de 2 inculpați, pentru săvârșirea infracțiunii de trafic de droguri de risc și de mare risc, în formă continuată.

În cauză s-a reținut faptul că, în perioada septembrie – octombrie 2020, inculpații au desfășurat activități de procurare, cumpărare, deținere, transport și distribuire a unor droguri de risc și de mare risc către consumatorii de pe raza municipiului Brăila.

La aceeași dată, procurorii DIICOT – Biroul Teritorial Brăila împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul SCCO Brăila au efectuat un număr de 6 percheziții domiciliare, în urma cărora au fost ridicate aproximativ 500 de grame de cannabis, 180 de comprimate ecstasy, un grinder, 9 telefoane mobile, precum și sumele de 2.300 de euro și 12.370 de lei.

La data de 21.10.2020, cei doi inculpați urmează să fie prezentați Tribunalului Brăila cu propunere de arestare preventivă, pentru o perioadă de 30 de zile.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale.
Acțiunea a beneficiat de sprijinul jandarmilor din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi Brăila.

:: Sursa: www.diicot.ro

4. DIICOT – Serviciul Teritorial Galați. Destructurarea unei grupări infracționale organizate. Furt calificat în formă continuată. Nerespectarea regimului materiilor explozive în formă continuată. Percheziții domiciliare. Prindere în flagrant.

La data de 22.10.2020, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Galați împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul Serviciilor de Investigații Criminale ale Inspectoratelor de Poliție Județene Galați și Vrancea au efectuat un număr de 12 percheziții domiciliare și o acțiune de prindere în flagrant, într-o cauză vizând destructurarea unei grupări infracționale organizate specializate în furt calificat în formă continuată şi nerespectarea regimului materiilor explozive în formă continuată.

În cauză s-a reținut faptul că, pe raza județului Galați, s-a constituit un grup infracțional organizat, specializat în săvârșirea de furturi din bancomate prin detonarea acestora folosind materiale sau substanțe explozibile.

Astfel, la data de 11.09.2020 lucrătorii de poliţie din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Galaţi s-au sesizat din oficiu cu privire la faptul că, în noaptea de 10/11.09.2020 un număr de patru persoane neidentificate, având aplicate măşti pentru disimularea fizionomiei au pătruns prin efracție în curtea unei agenții bancare de pe raza localității Liești, județul Galați, unde după scoaterea din folosință a sistemului de supraveghere video au forțat fanta de eliberare a bancnotelor ATM-ului în  care au introdus materii explozive.

Din motive independente de voinţa autorilor, materiile explozive nu au detonat astfel că ATM-ul nu a eliberat sertarele de păstrare a bancnotelor, cele patru persoane părăsind locul faptei.

La data de 15.09.2020, lucrători de poliţie din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Galaţi s-au sesizat din oficiu cu privire la faptul că, în noaptea de 14/15.09.2020 un număr de patru persoane neidentificate, având aplicate măşti pentru disimularea fizionomiei s-au deplasat la o altă agenție bancară de pe raza localității Tuluceşti, judeţul Galaţi, unde după scoaterea din folosinţă a sistemului de supraveghere video au forțat fanta de eliberare a bancnotelor ATM-ului în  care au introdus materii explozive pe care le-au detonat.

Ca urmare a exploziei produse, ATM-ul unităţii bancare a fost adus în stare de degradare, astfel că au devenit accesibile sertarele destinate păstrării bancnotelor, acestea fiind eliberate în sediul profesional.
În vederea însușirii bancnotelor, o parte dintre autorii faptelor au pătruns în interiorul sediului profesional al agenției, de unde au preluat bancnotele eliberate ca urmare a deflagrației, prejudiciul cauzat fiind de aproximativ 120.000 lei.

În noaptea de 02/03.10.2020, membrii grupului infracțional organizat s-au deplasat la un alt ATM de pe raza comunei Păunești, județul Vrancea, au introdus materiale explozive în fanta acestuia, dar din motive independente de voința lor, deflagrația produsă nu a avut efectul scontat, astfel că dispozitivul electronic nu a eliberat suma de bani, însă a fost adus în stare de nefuncționare.

În noaptea de 21 spre 22 octombrie 2020, în jurul orei 03.10, procurorii DIICOT – Serviciul Teritorial Galați împreună cu polițiști din cadrul Direcției Operațiuni Speciale au efectuat o acțiune de prindere în flagrant a unui număr de 4 persoane care au introdus materiale explozive în fanta unui bancomat din localitatea Vulturu, județul Vrancea, pe care intenționau să le detoneze, în scopul sustragerii sumelor de banilor aflate în interiorul acestuia.

Pe parcursul intervenției, s-a folosit armamentul din dotare, cu muniție neletală (bile de cauciuc) pentru somație, întrucât persoanele bănuite au încercat să fugă de la fața locului, cu un autoturism, fiind blocați chiar la locul faptei.

La sediul DIICOT – Serviciul Teritorial Galați urmează să fie conduse, în vederea audierii, un număr de 12 persoane.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul Inspectoratului General de Aviație al M.A.I. și al ofițerilor de poliție judiciară din cadrul Direcției Investigații Criminale.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale.

:: Sursa: www.diicot.ro

5. DIICOT – Serviciul Teritorial Galați. Constituire a unui grup infracțional organizat. Furt calificat în formă continuată. Nerespectarea regimului materiilor explozive în formă continuată. Distrugere. Reținere.

Urmare a comunicatului din data de 22.10.2020, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să vă aducă la cunoștință următoarele:

Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Galați au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui număr de 4 inculpați, pentru săvârșirea infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat, furt calificat în formă continuată, nerespectarea regimului materiilor explozive în formă continuată și distrugere.

Analizând probatoriul administrat până la acest moment rezultă faptul că membrii structurii infracționale şi-au asumat şi au exercitat/executat roluri bine stabilite în vederea îndeplinirii, cu succes, a scopului infracţional comun.

Astfel, unul dintre inculpați şi-a asumat rolul de lider al structurii infracţionale, acesta fiind, de altfel, cel care avea legătura directă şi exclusivă cu persoana care îi furniza dispozitivele explozive improvizate sau care îi împărtăşea cunoştinţele necesare pentru construirea acestora.

Inculpatul nu a divulgat secretul asupra modului în care obţinea/construia dispozitivele explozive, tocmai cu scopul de a-şi păstra rolul de lider şi de a avea puterea de decizie în cadrul structurii infracţionale.

De altfel, a rezultat faptul că acest inculpat era cel care decidea participarea celorlalţi membri ai structurii infracţionale la comiterea faptelor, atribuindu-le acestora rolurile pe care trebuiau să le joace pentru asigurarea succesului activităţilor infracţionale și care a stabilit algoritmul după care trebuiau împărţite sumele de bani.

Tot liderul era cel care alegea traseele de deplasare de la locurile de întâlnire spre locurile la care se aflau amplasate bancomatele și care repartiza atribuțiile către ceilalți membri ai grupării.

În cursul zilei de astăzi, Tribunalului Galați a dispus arestarea preventivă a celor 4 inculpați, pentru o perioadă de 30 de zile.

Activitățile investigative au fost efectuate cu sprijinul ofițerilor de poliție judiciară din cadrul Serviciilor de Investigații Criminale ale Inspectoratelor de Poliție Județene Galați și Vrancea și al celor din cadrul Direcției Investigații Criminale.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale și Unitatea Centrală de Analiză a Informațiilor.

:: Sursa: www.diicot.ro

6. DIICOT – Serviciul Teritorial Craiova. Trafic de droguri de risc. Reținere.

La data de 21.10.2020, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Craiova au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui inculpat, pentru săvârșirea infracțiunii de trafic de droguri de risc.

În cauză s-a reținut faptul că, în perioada iulie-septembrie 2020, inculpatul a întreținut o cultură de cannabis, înființată pe o suprafață de teren situată într-o comună de pe raza județului Dolj, pe care ulterior a recoltat-o în vederea comercializării.

La data de 20.10.2020, procurorii DIICOT – Serviciul Teritorial Craiova împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul BCCO Craiova au efectuat un o percheziție domiciliară, în urma căreia a fost ridicată cantitatea de aproximativ 3 kilograme de cannabis, 91 de plante de cannabis și 140 de ghivece în care anterior au fost plantate seminţe de cannabis.

La data de 21.10.2020, Tribunalul Dolj a dispus arestarea preventivă a inculpatului, pentru o perioadă de 30 de zile.

Activităţile s-au desfăşurat cu sprijinul poliţiştilor din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Dolj.

:: Sursa: www.diicot.ro

7. DIICOT – Biroul Teritorial Harghita. Trafic de droguri de risc și mare risc. Deţinere de droguri de risc și mare risc, fără drept, pentru consum propriu.

Procurorii DIICOT – Biroul Teritorial Harghita efectuează cercetări faţă de mai multe persoane, într-o cauză vizând săvârşirea infracţiunilor de trafic de droguri de risc și mare risc și deţinere de droguri de risc și mare risc, fără drept, pentru consum propriu.

În urma cercetărilor efectuate, s-a reţinut faptul că suspecţii au procurat în mod ilegal, de la o farmacie de pe raza municipiului București, medicamente care conţin substanţe stupefiante sau psihotrope, ce necesită în mod legal prescripție medicală specială.

Astfel, în perioada 2019-2020 suspecţii au comercializat medicamentele respective la peste 200 de persoane din Romania, la prețuri semnificativ mai mari decât prețurile maximale de vânzare cu amănuntul, stabilite prin dispozițiile legale.

În cauză s-a constatat faptul că lider al grupării infracţionale este o suspectă care a condus această activitate prin membrii de familie, în fapt cei doi fii ai acesteia și cele două nurori.

Ca și mod de operare, s-a stabilit faptul că suspecţii au deţinut mai multe pagini pe o rețea de socializare, fiecare pagină având denumirea unui medicament, pentru a fi facilitată găsirea acestuia.

Printre medicamentele comercializate de către suspecţi au fost identificate și droguri de mare risc, respectiv Codeină, un drog susceptibil de a crea senzații halucionogene, dar și multe efecte negative asupra organismului.

Tot în latura modului de operare se înscrie și modalitatea de livrare a medicamentelor, printr-o societate comercială cu sediul social în municipiul Bucureşti, societate ce deţine un contract de livrare încheiat cu o firmă de curierat care livrează medicamentele destinatarilor din Romania.

Pentru probarea întregii activități infracționale, la data de 23.10.2020, procurorii DIICOT – Biroul Teritorial Harghita  împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Targu Mureș-SCCO Harghita au efectuat un număr de 23 de percheziții domiciliare pe raza municipiului București și a județelor Mureș, Vrancea, Argeș, Călărași, Sibiu, Neamț, Prahova, Buzău, Cluj, Constanța, Bihor, Bacău, Giurgiu, ocazie cu care au fost găsite, ca fiind deținute ilegal, diferite cantități de medicamente conținând substanțe stupefiante sau psihotrope, mai multe plicuri cu substanțe despre care există indicii că sunt droguri de mare risc (cocaină), cannabis sub formă de muguri și o cultură indoor de cannabis constituită din 8 plante.

Totodată a fost ridicată, în vederea indisponibilizării, suma de 5780 de lei, despre care există indicii că provine din comercializarea ilegală a medicamentelor cu conținut stupefiant precum și diferite înscrisuri utile cauzei.

Una dintre percheziții a fost efectuată la o farmacie de pe raza municipiului București, fiind ridicate totodată în vederea cercetărilor, de la toate cele trei puncte de lucru ale acesteia, înscrisuri și date informatice privind gestiunea acestor medicamente, urmând a se stabili modalitatea prin care acestea au fost scoase din circuitul legal.

Acţiunea a fost efectuată cu sprijinul ofiţerilor de poliție judiciară din cadrul structurilor de criminalitate organizată din județele Mureș, Vrancea, Argeș, Călărași, Sibiu, Neamț, Prahova, Buzău, Cluj, Constanța, Bihor, Bacău, Giurgiu și a municipiului București.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcţia Operațiuni Speciale.

Acţiunea a fost efectuată cu sprijinul Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei.

:: Sursa: www.diicot.ro

III. Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție

1. PICCJ – Secția de urmărire penală și criminalistică. Tentativă la infracțiunea de omor. Complicitate la infracțiunea de omor. Nerespectarea regimului armelor și munițiilor. Uz de armă fără drept. Șantaj. Trimitere în judecată.

Procurorii din cadrul Secției de urmărire penală și criminalistică a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție au încheiat urmărirea penală și au dispus trimiterea în judecată a patru inculpați, unul arestat la domiciliu iar ceilalți trei sub control judiciar, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de tentativă la infracțiunea de omor (un inculpat), respectiv complicitate la această infracțiune (ceilalți trei inculpați), nerespectarea regimului armelor și munițiilor, uz de armă fără drept (un inculpat), respectiv complicitate la această infracțiune (ceilalți trei inculpați) și de șantaj (trei dintre inculpați).

În fapt, în ziua de 21.08.2017, în jurul orelor 2200-2300, cei patru inculpați s-au deplasat cu un autoturism aparținând unuia dintre ei la domiciliul persoanei vătămate unde, unul dintre inculpați, cu ajutorul celorlalți trei, a executat mai multe trageri cu armă de foc de calibru 9 mm asupra locuinței în care se aflau 8 persoane, dintre care patru minori. Această acțiune a fost făcută în scopul constrângerii persoanei vătămate să remită către trei dintre inculpați suma de 100.000 euro, activitate infracțională caracterizată printr-un ansamblu de acțiuni ilicite (exercitarea de amenințări cu acte de violență extremă, telefonic și prin intermediul rețelei de socializare Facebook, prin realizarea de transmisiuni audio-video în timp real), ce au debutat în primăvara anului 2017.

Rechizitoriul împreună cu dosarul cauzei au fost trimise Tribunalului Timiș, spre competentă soluționare.

www.mpublic.ro

2. PICCJ – Secția de urmărire penală și criminalistică. Evaziune fiscală, în formă continuată. Complicitate la evaziune fiscală. Trimitere în judecată.

Procurorii din cadrul Secției de urmărire penală și criminalistică a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție au încheiat urmărirea penală și au dispus trimiterea în judecată a unui inculpat, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de evaziune fiscală, în formă continuată (22 acte materiale), prev. de art. 9 alin. 1 lit. c și alin. 3 din Legea nr. 241/2005, cu aplic. art. 35 alin. l C.p., precum și trimiterea în judecată a altor trei inculpați pentru complicitate la evaziune fiscală.

În urma cercetărilor efectuate a rezultat că, primul inculpat,  în perioada martie 2013 – august 2014, în calitate de administrator al unei societăți comerciale, a înregistrat în evidențele contabile cheltuieli ce nu au la bază operațiuni reale, respectiv achiziții fictive de bunuri în valoare totală de 18.327.486,37 lei, diminuându-și obligațiile de plată la bugetul de stat cu suma de 3.547.257,35 lei (echivalentul a 796.817,06 euro), reprezentând TVA de plată. De asemenea, în perioada iulie 2014 – aprilie 2015, în calitate de administrator al altei societăți comerciale a înregistrat în evidențele contabile cheltuieli ce nu au la bază operațiuni reale, respectiv achiziții fictive de bunuri în valoare totală de 7.256.740,77 lei, diminuându-și obligațiile de plată la bugetul  de stat cu suma de 1.404.530,47 lei (echivalentul a 315.494,71 euro), reprezentând TVA de plată. Ceilalți trei inculpați l-au sprijinit în demersurile de diminuare a obligațiilor fiscale prin punerea la dispoziție de documente fiscale privind operațiuni fictive de livrări de mărfuri, respectiv prin încredințarea  documentelor, ștampilelor şi dispozitivelor necesare accesării serviciului „internet-banking” ale patru societăți pentru utilizarea acestora la întocmirea de documente fiscale privind operațiuni fictive de livrări de mărfuri şi la efectuarea de operațiuni bancare prin care să se asigure beneficiul sumelor rezultate din săvârșirea faptelor.

Agenția Națională de Administrare Fiscală – Direcția Generală Juridică s-a constituit parte civilă în cauză cu suma de 4.975.983,88 lei, cu mențiunea că la această sumă urmează să se calculeze și obligațiile fiscale accesorii.

În temeiul art. 330 din Codul de procedură penală, s-a solicitat instanței de judecată menținerea măsurilor asigurătorii instituite asupra a 13 terenuri intravilane și asupra sumelor de bani datorate de debitorii societății comerciale.

Rechizitoriul împreună cu dosarul cauzei au fost trimise Tribunalului București, spre competentă soluționare.

www.mpublic.ro

3. PICCJ – Secția de urmărire penală și criminalistică. Ultraj în modalitatea omorului săvârșit asupra unui funcționar aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu. Tâlhărie calificată. Uz de armă fără drept. Trimitere în judecată.

n continuarea comunicatelor de presă din datele de 22 noiembrie 2019 și 11 august 2020, Biroul de informare și relații publice din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție este abilitat să aducă la cunoștința opiniei publice următoarele:

Procurorii Secției de urmărire penală și criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție au dispus trimiterea în judecată a unui inculpat, în stare de arest preventiv, pentru comiterea în concurs real a infracțiunilor de ultraj în modalitatea omorului săvârșit asupra unui funcționar aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu, tâlhărie calificată și uz de armă fără drept, prevăzute de art.257 alin.1 C.pen. rap. la art. 188 alin.1 C.pen., art. 234 alin. 1 lit. a și d rap. la art. 233 C.pen. și art.343 alin.1 C.pen cu aplicarea art. 38 alin. 1 din Codul penal.

În fapt, în data de 16.10.2019, în jurul orei 19.45, în condiții de noapte, în timp ce se afla în Pădurea Rogozului – Valea Hotarului, situat în raza orașului Târgu Lăpuș – sat Rogoz, județul Maramureș, în scopul sustragerii de material lemnos, în contextul depistării sale în flagrant de către victimă, pădurar în cadrul Ocolului Silvic Strâmbu Băiuț, județul Maramureș, pentru a-și asigura scăparea, dar și pentru păstrarea bunului sustras, inculpatul a ucis victima prin împușcare cu arma aflată în acel moment în posesia și dotarea pădurarului.

Cauza a fost soluționată cu sprijinul Direcției de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române.

Rechizitoriul împreună cu dosarul cauzei au fost înaintate Tribunalului Maramureș spre competentă soluționare.

www.mpublic.ro

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Monitorizarea inteligentă a dosarelor de instanţă: Monitor Dosare

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.