Secţiuni » Arii de practică
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateComercialCyberlawEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Energie
CărţiProfesionişti
BOTEZATU ESTRADE PARTNERS
 

Recomandarea (UE) 2020/1563 a Comisiei privind sărăcia energetică
29.10.2020 | Elena ALBU

JURIDICE - In Law We Trust
Elena Albu

Elena Albu

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L 357/35 din 27 octombrie 2020, a fost publicată Recomandarea (UE) 2020/1563 a Comisiei din 14 octombrie 2020 privind sărăcia energetică.

Recomandările CE:
1. Să dezvolte o abordare sistematică a liberalizării piețelor energiei, cu scopul de a împărți beneficiile cu toate segmentele societății, în special cu cele care au cea mai mare nevoie de sprijin.
2. Să țină seama, în special, de documentul de lucru al serviciilor Comisiei care însoțește prezenta recomandare și care oferă orientări cu privire la indicatorii privind sărăcia energetică, precum și cu privire la definirea a ceea ce constituie un număr semnificativ de gospodării afectate de sărăcia energetică. Este important ca statele membre să utilizeze orientările Comisiei atunci când pun în aplicare și actualizează planurile lor naționale actuale privind energia și clima în conformitate cu articolul 14 din Regulamentul (UE) 2018/1999 privind guvernanța uniunii energetice și a acțiunilor climatice.
3. Să utilizeze în evaluările lor privind sărăcia energetică indicatorii prezentați în anexă.
4. În conformitate cu considerentul 60 din Directiva reformată privind energia electrică, să producă soluții de politică integrată ca parte a politicii energetice și sociale. Acestea ar trebui să includă măsuri de politică socială și îmbunătățiri ale eficienței energetice care să se consolideze reciproc, în special în ceea ce privește locuințele.
5. Să evalueze efectele distributive ale tranziției energetice, în special ale măsurilor de eficiență energetică în contextul național, precum și să definească și să pună în aplicare politici care abordează preocupările conexe. Să acorde atenția cuvenită obstacolelor din calea investițiilor în locuințe eficiente din punct de vedere energetic și profilului locuințelor care au cea mai mare nevoie de renovare, în conformitate cu strategiile naționale de renovare pe termen lung.
6. Să dezvolte toate politicile de combatere a sărăciei energetice pe baza unor procese constructive și trasabile de participare a publicului și a unei ample implicări a părților interesate.
7. Să elaboreze măsuri de combatere a sărăciei energetice care să se bazeze pe o cooperare strânsă între toate nivelurile administrației, înlesnind, în special, o cooperare strânsă între autoritățile regionale și locale, pe de o parte, și organizațiile societății civile și entitățile din sectorul privat, pe de altă parte.
8. Să profite pe deplin de potențialul de aplicare a programelor de finanțare ale Uniunii, inclusiv a politicii de coeziune, de combatere a sărăciei energetice prin analizarea efectelor distributive ale proiectelor de tranziție energetică și prin acordarea de prioritate măsurilor care vizează grupurile vulnerabile, cu scopul de a asigura accesul la sprijin.
9. Atunci când alocă fonduri publice, în special granturi, să vizeze gospodăriile cu venituri reduse aparținând categoriilor de beneficiari care dispun de resurse proprii foarte limitate și de acces limitat la împrumuturi comerciale. Să analizeze rolul societăților de servicii energetice (SSE) și al contractelor de performanță energetică în furnizarea de soluții de finanțare a renovărilor pentru gospodăriile afectate de sărăcia energetică, care să le permită acestor gospodării vulnerabile să facă față costurilor inițiale ridicate.

Consilier juridic Elena Albu



PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.