« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Procedura de eliberare și de retragere a cărților de identitate diplomatice şi documentele necesare în vederea emiterii acestora
15.12.2020 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Monitor Dosare

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 1224 din 14 decembrie 2020 a fost publicată Hotărârea nr. 1030/2020 privind formatul, documentele necesare în vederea emiterii și procedurile de eliberare și de retragere a cărților de identitate speciale emise membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și reprezentanțelor organizațiilor internaționale acreditate în România.

HG nr. 1030/2020 stabileşte că activitatea de confecționare, eliberare și organizare a evidenței cărților de identitate speciale emise membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și reprezentanțelor organizațiilor internaționale acreditate în România se realizează de către Ministerul Afacerilor Externe, prin Direcția protocol. Cărțile de identitate speciale pot fi emise pe o perioadă inițială de cel mult 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestora pentru termene succesive de cel mult 2 ani.

În vederea emiterii cărților de identitate speciale, Direcția protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită misiunilor diplomatice acreditate în România transmiterea următoarelor documente:
– notificarea sosirii la post a titularului și a membrilor familiei acestuia, funcția titularului și atribuțiile postului, persoana pe care o înlocuiește în cadrul misiunii diplomatice, precum și data sosirii la post;
– formularul de acreditare, specific fiecărei categorii (titular/membri de familie), semnat atât de titular, cât și de șeful misiunii diplomatice, și ștampilat (conform modelului prevăzut în anexa nr. 6);
– copie pașaport valabil;
– două fotografii color, tip pașaport, de dată recentă.

Pentru personal de rang înalt, membrii civili sau militari ai Comandamentelor Aliate, precum şi pentru contractanții, experții tehnici și specialiștii Comandamentelor Aliate (enumeraţi la art. 8), misiunile diplomatice transmit următoarele documente:
– notificarea privind sosirea la post a titularului, membrilor de familie și dependenților acestuia, precum și funcția titularului în cadrul reprezentanței organizației internaționale militare;
– copia ordinului de deplasare NATO pentru titularul postului;
– formularul de acreditare, specific fiecărei categorii (titular/membri de familie/dependenți), semnat și de șeful reprezentanței organizației și ștampilat (conform modelului prevăzut în anexa nr. 7);
– copie pașaport valabil;
– două fotografii color, tip pașaport, de dată recentă.

Ministerul Afacerilor Externe emite, pentru consulii onorifici, cărți de identitate speciale, potrivit modelului și formatului prevăzute în anexa nr. 5, de culoare albă și seria HC.

Termenul de eliberare a cărților de identitate speciale este de 20 de zile lucrătoare de la primirea tuturor documentelor menționate anterior.

Misiunile diplomatice, oficiile consulare prin misiunile lor diplomatice și reprezentanțele organizațiilor internaționale acreditate în România notifică Ministerului Afacerilor Externe – Direcția protocol plecarea definitivă sau încetarea funcțiilor la misiune, oficiu consular sau reprezentanță a personalului acestora și încetarea calității de membru de familie a personalului și returnează cărțile de identitate speciale ale acestora. Emiterea cărților de identitate pentru înlocuitori este condiționată de returnarea cărților de identitate speciale ale predecesorilor.

În termen de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Afacerilor Externe are obligația de a preschimba cărțile de identitate diplomatice emise anterior.

Modelele cărţilor de identitate diplomatice sunt prevăzute în anexele nr. 17 din Hotărâre.

Prezenta hotărâre intră în vigoare la 14 decembrie 2020.

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Monitorizarea inteligentă a dosarelor de instanţă: Monitor Dosare

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.