« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti

Modificarea şi completarea Codului administrativ | Proiect. UPDATE: Publicarea OUG în Monitorul Oficial
04.02.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Monitor Dosare

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 117 din 3 februarie 2021 a fost publicată Ordonanța de urgență nr. 4/2021 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Modificări privind instituţia prefectului şi a subprefectului:

– prefectul și subprefectul sunt funcționari publici în funcții de demnitate publică;

– drepturile de natură salarială corespunzătoare funcțiilor de prefect și subprefect sunt stabilite prin Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;

– poate fi numită în funcția de prefect, respectiv de subprefect persoana care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este cetățean român și are domiciliul în țară;
b) se bucură de exercițiul drepturilor electorale;
c) are capacitate deplină de exercițiu;
d) nu a suferit condamnări penale, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
e) are studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
f) a absolvit programe de formare specializată în vederea numirii într-o funcție de prefect sau subprefect, organizate de Institutul Național de Administrație, în condițiile legii;

– la numirea în funcție, subprefectul va depune acelaşi jurământ precum prefectul;

– se înființează funcția de secretar general al instituției prefectului, din categoria înalţilor funcționari publici, care se subordonează nemijlocit prefectului;

– secretarul general al instituției prefectului trebuie să fie absolvent de studii superioare juridice, administrative sau științe politice şi va avea următoarele atribuţii:
a) asigurarea stabilităţii funcționării instituției prefectului, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale între compartimentele instituției;
b) sprijinirea activitatăţii prefectului de verificare a legalității actelor administrative şi coordonarea structurii de specialitate prin care se realizează această verificare;

– atribuțiile secretarului general al prefectului se stabilesc prin hotărâre a Guvernului la propunerea ministerului care coordonează instituția prefectului, cu avizul ministerului cu atribuții în domeniul administrației publice;

– ordinele prefectului vor fi contrasemnate de către secretarul general al prefectului, iar, dacă funcția de secretar general al prefectului nu este ocupată, contrasemnarea ordinelor prefectului se va realiza de către conducătorul compartimentului juridic din instituția prefectului.

Modificări privind raporturile de serviciu ale înalților funcționari publici:

– numirea, modificarea, suspendarea, încetarea raporturilor de serviciu ale înalților funcționari publici, precum și sancționarea disciplinară a înalților funcționari publici se va face de către prim-ministru, prin decizie, cu excepția funcțiilor publice pentru care competența de numire este reglementată expres prin acte normative speciale;

– evaluarea performanțelor profesionale individuale ale înalților funcționari publici se realizează, printre altele, pe baza referatul de evaluare care se va întocmi:
a) de conducătorul autorității sau instituției publice în al cărei stat de funcții se află funcția publică, pentru secretarul general și secretarul general adjunct din cadrul autorităților și instituților publice ale administrației publice centrale, inclusiv autorităților administrative autonome prevăzute de Constituție sau înființate prin lege organică;
b) de către ministrul care coordonează activitatea instituției prefectului, pentru secretarul general al prefectului;
c) de către secretarul general al Guvernului, pentru inspectorul guvernamental;

– competența de întocmire a referatului de evaluare poate fi delegată, prin act administrativ, către secretarul de stat care coordonează activitatea înaltului funcționar public, respectiv către un demnitar din instituția prefectului pentru secretarul general al prefectului, cu precizarea condițiilor și limitelor delegării;

– obiectivele vor fi stabilite la începutul perioadei pentru care se face evaluarea de către ministrul care coordonează activitatea instituției prefectului, pentru secretarul general al prefectului;

– competența de stabilire a obiectivelor pentru perioada pentru care se face evaluarea poate fi delegată, prin act administrativ, către secretarul de stat care coordonează activitatea înaltului funcționar public, respectiv către un demnitar din instituția prefectului pentru secretarul general al prefectului, cu precizarea condițiilor și limitelor delegării.

Intrare în vigoare: 3 februarie 2021

***

Miercuri, 30 decembrie 2020, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administraţiei a lansat în dezbatere publică proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

:: Proiectul
:: Nota de fundamentare

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Monitorizarea inteligentă a dosarelor de instanţă: Monitor Dosare

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.