« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Mediu
CărţiProfesionişti
 

Caietul de sarcini-cadru pentru procesarea apelor uzate urbane
21.01.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Monitor Dosare

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 66 din 21 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 32/2021 privind aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate urbane.

Prezentul act normativ stabilește modul de întocmire a caietelor de sarcini, indiferent de forma de gestiune adoptată de către consiliile locale și asociațiile de dezvoltare intercomunitară, după caz, care înființează, organizează, conduc, coordonează și controlează funcționarea serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate urbane.

Operatorul serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate urbane asigură:
– respectarea legislației, normelor, prescripțiilor și regulamentelor privind igiena muncii, protecția muncii, gospodărirea apelor, protecția mediului, urmărirea comportării în timp a construcțiilor, prevenirea și combaterea incendiilor;
– exploatarea, întreținerea și reparația instalațiilor și utilajelor cu personal autorizat, în funcție de complexitatea instalației și specificul locului de muncă;
– respectarea indicatorilor de performanță și calitate stabiliți prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotărârea de dare în administrare a serviciului și precizați în regulamentul serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate urbane;
– furnizarea autorității administrației publice locale, respectiv Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (ANRSC), a informațiilor solicitate și accesul la documentațiile pe baza cărora prestează serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate urbane, în condițiile legii;
– preluarea, epurarea și evacuarea apelor uzate;
– exploatarea sistemelor publice inteligente alternative pentru procesarea apelor uzate urbane în condiții de siguranță și eficiență tehnico-economică, cu respectarea tehnologiilor și a instrucțiunilor tehnice de exploatare;
– instituirea, supravegherea și întreținerea, corespunzător dispozițiilor legale, a zonelor de protecție sanitară, a construcțiilor și instalațiilor specifice sistemelor publice inteligente alternative pentru procesarea apelor uzate urbane;
– descărcarea apelor uzate în receptorii naturali, numai cu respectarea condițiilor impuse prin acordurile, avizele și autorizațiile de mediu și de gospodărire a apelor;
– întreținerea și menținerea în stare permanentă de funcționare a sistemelor publice inteligente alternative pentru procesarea apelor uzate urbane;
– respectarea angajamentelor luate prin contractele de prestare a serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate urbane;
– prestarea serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate urbane la toți utilizatorii din raza de operare pentru care are hotărâre de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii;
– aplicarea de metode performante de management, care să conducă la reducerea costurilor de operare;
– elaborarea planurilor anuale de întreținere, revizii, reparații capitale și modernizări, executate cu forțe proprii și cu terți;
– realizarea unui sistem de evidență a sesizărilor și reclamațiilor și de rezolvare operativă a acestora;
– personalul necesar pentru prestarea activităților asumate prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotărârea de dare în administrare și condițiile de externalizare a activității, dacă este cazul;
– conducerea operativă prin dispecerat și asigurarea mijloacelor tehnice și a personalului de intervenție;
– o dotare proprie cu instalații și echipamente specifice necesare pentru prestarea activităților asumate prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotărârea de dare în administrare;
– alte condiții specifice stabilite de autoritatea administrației publice locale.

Operatorul obține și menține valabile pe toată perioada prestării activității:
– licența necesară pentru prestarea serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate urbane eliberată de ANRSC, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
– orice alte permise, aprobări sau autorizații, inclusiv autorizația de mediu și/sau autorizația de gospodărire a apelor.

Prestarea activității de colectare, transport și evacuare a apelor uzate de la utilizatori se efectuează astfel încât să se realizeze:
– întocmirea sau reactualizarea, după caz, a documentației tehnice necesare realizării unui serviciu de calitate;
– respectarea instrucțiunilor/procedurilor interne și actualizarea documentației;
– respectarea contractelor-cadru de prestare, aprobate de autoritatea competentă;
– respectarea regulamentului de serviciu aprobat în condițiile legii;
– urmărirea permanentă a parametrilor de furnizare;
– îndeplinirea indicatorilor de calitate specificați în normativele în vigoare;
– asigurarea, pe toată durata de executare a serviciului, de personal calificat și în număr suficient pentru îndeplinirea activităților, inclusiv a personalului de specialitate și condițiile de externalizare a activității, dacă este cazul.

În activitatea sa, operatorul asigură:
– urmărirea și înregistrarea indicatorilor de performanță aprobați pentru serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate urbane, în baza unei proceduri specifice, prin compartimente specializate;
– instituirea unui sistem prin care să poată primi informații sau să ofere consultanță și informații privind orice problemă sau incidente care afectează sau pot afecta siguranța, funcționalitatea și/sau alți indicatori de performanță ai serviciului;
– ca factura emisă utilizatorului, în vederea încasării exclusiv a contravalorii serviciului, să conțină suficiente date pentru identificarea locului de consum și pentru justificarea valorii totale, respectând orice instrucțiune/cerință aplicabilă, emisă de autoritățile competente, fără a conține contravaloarea altor servicii prestate de operator sau terți;
– aplicarea unui sistem de comunicare cu utilizatorii cu privire la reglementările noi ce privesc activitatea și modificările survenite la actele normative din domeniu;
– informarea utilizatorilor cu care se află în relații contractuale despre:
a) planificarea anuală a lucrărilor de reparații capitale și modernizare ce se efectuează la instalațiile de colectare, transport și evacuare a apelor uzate, care pot afecta calitatea serviciului,
b) data și ora întreruperii preluării apei uzate la canalizare,
c) data și ora reluării serviciului;
– un sistem de înregistrare, investigare, soluționare și raportare privind reclamațiile făcute de utilizatori în legătură cu calitatea serviciilor.

Intrare în vigoare: 21 ianuarie 2021

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Monitorizarea inteligentă a dosarelor de instanţă: Monitor Dosare

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.