« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti

Regulament privind analiza și soluționarea plângerilor în domeniul naval
22.01.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Monitor Dosare

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 71 din 22 ianuarie 2021 a fost publicat Regulamentul privind analiza și soluționarea plângerilor prevăzute la art. 662 alin. (2) lit. f) și alin. (22) din Ordonanța Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum și desfășurarea activităților de transport naval în porturi și pe căile navigabile interioare, din 12.01.2021.

Prezentul regulament stabileşte procedura privind analiza și soluționarea de către Consiliul de supraveghere din domeniul naval a plângerilor prevăzute la art. 662 alin. (2) lit. f) și alin. (22) din OG nr. 22/1999.

Plângerile și sesizările referitoare la posibile încălcări ale Regulamentului (UE) 2017/352 și ale OG nr. 22/1999 se înregistrează la registratura generală a Consiliului Concurenței, care le transmite președintelui Consiliului de supraveghere din domeniul naval, urmând a fi repartizate spre soluționare structurii de specialitate.

Pentru a fi considerată admisibilă, o plângere trebuie să aibă ca obiect:
a) un tratament discriminatoriu sau inechitabil aplicat prin deciziile administratorului infrastructurii de transport naval referitor la:
– accesul la infrastructura de transport naval;
– nivelul și/sau structura chiriilor/redevențelor/tarifelor de utilizare, aplicate în legătură cu infrastructura portuară și de căi navigabile interioare, precum și efectuarea serviciilor de siguranță;
– cerințele minime aplicate pentru furnizarea serviciilor de siguranță;
– procedura de acordare/refuz a/al dreptului de a furniza servicii de siguranță;
b) nerespectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2017/352, respectiv:
– obligațiile cu privire la accesul pe piață pentru furnizarea serviciilor portuare în porturile maritime, precum și a condițiilor prevăzute la art. 3 din Regulamentul (UE) 2017/352;
– cerințele minime pentru furnizarea de servicii portuare, precum și procedura pentru asigurarea respectării cerințelor minime, prevăzute la art. 4 și 5 din Regulamentul (UE) 2017/352;
– prevederile privind limitarea numărului de furnizori de servicii portuare;
– limitările în sarcina operatorilor interni;
– prevederile referitoare la transparența relațiilor financiare;
– prevederile cu privire la stabilirea taxelor de servicii portuare, precum și a taxelor de utilizare a infrastructurii portuare;
– nerespectarea obligațiilor de consultare a utilizatorilor portuari și a altor părți interesate prevăzute la art. 15 din Regulamentul (UE) 2017/352, inclusiv a obligației de respectare a confidențialității informațiilor sensibile din punct de vedere comercial.

De asemenea, pentru a avea calitatea de reclamant, solicitantul trebuie să demonstreze un interes legitim.

Plângerile depuse la Consiliul de supraveghere din domeniul naval trebuie să conțină toate informațiile minime solicitate prin formularul de plângere, al cărui model este prevăzut în anexa la prezentul regulament.

Procedura analizei preliminare cuprinde următoarele etape:
– analiza obiectului plângerii, a interesului legitim şi a formularului de plângere;
– formularea de propuneri de către structura de specialitate și transmiterea acestora spre aprobare Consiliului de supraveghere din domeniul naval.

Examinarea propriu-zisă:
– analiza faptelor;
– încadrarea legală a faptelor.

Consiliul de supraveghere poate să solicite administratorului infrastructurii portuare, precum și oricăror utilizatori ai infrastructurii portuare, furnizori de servicii portuare, operatori economici și/sau autorități publice, furnizarea informațiilor și documentelor relevante necesare exercitării atribuțiilor sale.

În situația în care apreciază că este necesar pentru soluționarea plângerii, Consiliul de supraveghere din domeniul naval poate decide ascultarea părților implicate, în cadrul termenului legal pentru soluționarea plângerii.

Consiliul de supraveghere va pronunța o decizie în maximum 120 de zile lucrătoare de la data la care plângerea a fost declarată completă. Deliberările nu sunt publice.

Consiliul de supraveghere din domeniul naval poate:
– să dispună încetarea încălcării prevederilor OG nr. 22/1999, potrivit competenței sale, și să impună părților măsurile corective necesare pentru încetarea efectivă a încălcării, care să asigure remedierea situației constatate;
– să constate contravențiile și să aplice sancțiuni;
– să respingă plângerea.

Consiliul de supraveghere va respinge plângerea dacă:
– este nefondată sau nedovedită. Plângerea va fi respinsă ca nefondată sau nedovedită atunci când analiza pe fond a acesteia nu a condus la constatarea, respectiv probarea unei încălcări a prevederilor OG nr. 22/1999 aflate în aria de competență a Consiliul de supraveghere;
– persoana care depune plângerea nu trimite informațiile solicitate, până la data stabilită de Consiliul de supraveghere;
– nu se constată încălcări ale OG nr. 22/1999, acestea putând reprezenta încălcări ale OG nr. 22/1999 aflate în competența altor autorități publice, sau aspectele cuprinse în plângere nu intră sub incidența prevederilor acestui act normativ, potrivit competenței Consiliului de supraveghere.

Intrare în vigoare: 22 ianuarie 2021

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre , , ,

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Monitorizarea inteligentă a dosarelor de instanţă: Monitor Dosare

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.