Funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu utilizează Call Center-ul ANAF în relația cu contribuabilii
20 noiembrie 2023 | JURIDICE.roLuni, 20 noiembrie 2023, Agenția Națională de Administrare Fiscală, în urma sesizărilor primite din partea unor contribuabili prin care afirmă că sunt sunați de pe numărul 031.403.91.60 (Call Center ANAF), iar apelanții se recomandă ca fiind de la Antifraudă și solicită contribuabililor date personale, a transmis următoarele:
1. Funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu interacționează cu agenții economici/persoanele fizice prin intermediul Call Center-ului instituției;
2. Contribuabilii apelează Call Center-ul ANAF, iar funcționarii de la asistență contribuabili oferă doar informații generale în domeniul fiscal și IT. Situațiile când agenții Call Center apelează contribuabilii se întâmplă PUNCTUAL, doar ca urmare a apelării inițiale a contribuabilului și pentru a i se oferi completări la cererea de asistență. Dar aceste situații sunt FOARTE RARE.
3. Agenții Call Center nu oferă și, mai ales, NU SOLICITĂ DATE PERSONALE. Acestea se referă la informații cu privire la conturi bancare, CNP, sume, plăți, credite, recuperare sume sau alte informații supuse secretului fiscal.