Secţiuni » Arii de practică » Protective » Dreptul Uniunii Europene
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Recomandare UE privind o abordare coordonată a restricționării liberei circulații
03.02.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 36 din 2 februarie 2021 a fost publicată Recomandarea nr. 119/2021 de modificare a Recomandării (UE) 2020/1475 privind o abordare coordonată a restricționării liberei circulații ca răspuns la pandemia de COVID-19 (Text cu relevanță pentru SEE)

Recomandări:
– va fi marcată cu roşu zona în care rata de notificare cumulată a cazurilor de COVID-19 pe o perioadă de 14 zile este de 50-150, iar rata testelor pozitive pentru depistarea infecției cu COVID-19 este de cel puțin 4 % sau în cazul în care rata de notificare cumulată a cazurilor de COVID-19 pe o perioadă de 14 zile este de peste 150, dar sub 500;
– va fi marcată cu roșu închis zona în care rata de notificare cumulată a cazurilor de COVID-19 pe o perioadă de 14 zile este de 500 sau mai mare;
– pentru călătoria într-o zonă clasificată altfel decât „verde”, statele membre nu pot mai oferi călătorilor opțiunea de a prezenta un test negativ efectuat înainte de călătorie, ci este necesară efectuarea testului la sosirea în ţară;
– statele membre ar trebui să ia în considerare prevalența variantelor de virus SARS-CoV-2 care suscită îngrijorare, în special a variantelor care sporesc transmisibilitatea și mortalitatea, precum și nivelul de secvențiere genomică realizat, indiferent de categoria de clasificare a zonei în cauză;
– statele membre ar trebui să descurajeze puternic toate călătoriile neesențiale către și dinspre zonele clasificate drept „roșu închis” și „roșii”;
– statele membre ar trebui să încerce să evite perturbarea călătoriilor esențiale, să mențină fluxurile de transport în conformitate cu sistemul „culoarelor verzi”, precum și să evite perturbarea lanțurilor de aprovizionare și a circulației lucrătorilor și a persoanelor care desfășoară o activitate independentă care călătoresc din motive profesionale;
– statele membre care consideră necesar să introducă restricții privind libera circulație pe baza propriilor procese decizionale ar putea impune următoarele cerințe persoanelor care călătoresc dintr-o zonă clasificată altfel decât „verde”:
a) să se supună carantinei/autoizolării și/sau
b) să efectueze înainte și/sau după sosire un test pentru depistarea infecției cu COVID-19. Acesta ar putea fi un test RT-PCR sau un test antigenic rapid care figurează pe lista comună și actualizată a testelor antigenice rapide pentru COVID-19;
– statele membre ar trebui să solicite persoanelor care călătoresc dintr-o zonă clasificată drept „roșu închis” să se supună atât unui test de depistare a infecției cu COVID-19 înainte de sosire, cât și carantinei/autoizolării, conform recomandărilor Comitetului pentru securitate sanitară. Măsuri similare ar putea fi aplicate zonelor cu o prevalență ridicată a variantelor care suscită îngrijorare;
– statele membre ar trebui să adopte, să mențină sau să înăsprească măsurile nefarmaceutice, în special în zonele clasificate drept «roșu închis», să consolideze eforturile de testare și de depistare a contacților și să intensifice supravegherea și secvențierea unui eșantion reprezentativ de cazuri de COVID-19 prin transmitere comunitară, pentru a ține sub control răspândirea și impactul noilor variante de SARS-CoV-2 cu o transmisibilitate sporită;
– statele membre ar trebui să ofere persoanelor care își au reședința pe teritoriul lor opțiunea de a înlocui testul efectuat înainte de sosire cu un test pentru depistarea infecției cu COVID-19 efectuat după sosire, în plus față de orice cerințe de carantină/autoizolare aplicabile;
– călătorii care au o funcție sau o necesitate esențială care călătoresc dintr-o zonă „roșu închis” ar trebui să îndeplinească cerințele de testare și să fie supuși carantinei/autoizolării, cu condiția ca acest lucru să nu aibă un impact disproporționat asupra exercitării funcției sau necesității lor;
– lucrătorii din domeniul transporturilor sau furnizorii de servicii de transport nu ar trebui, în principiu, să fie obligați să se supună unui test pentru depistarea infecției cu COVID-19. În cazul în care un stat membru impune lucrătorilor din sectorul transporturilor și furnizorilor de servicii de transport să se supună unui test pentru depistarea infecției cu COVID-19, ar trebui utilizate teste antigenice rapide, iar acest lucru nu ar trebui să conducă la perturbări ale transporturilor. În cazul în care apar perturbări ale transporturilor sau ale lanțului de aprovizionare, statele membre ar trebui să elimine sau să abroge imediat astfel de cerințe de testare sistematică pentru a menține funcționarea „culoarelor verzi”. Lucrătorii din sectorul transporturilor și furnizorii de servicii de transport nu ar trebui să fie obligați să se supună carantinei atunci când exercită această funcție esențială;
– statele membre nu ar trebui să impună persoanelor care locuiesc în regiunile de frontieră și care traversează frontiera zilnic sau frecvent în scop profesional, de afaceri, educațional, familial, de îngrijire medicală sau de prestare de îngrijiri să se supună unui test sau carantinei/autoizolării, mai ales persoanelor care exercită funcții critice sau care au un rol esențial pentru infrastructura critică. În cazul în care în aceste regiuni se introduce o cerință de testare legată de călătoriile transfrontaliere, frecvența testelor la care sunt supuse aceste persoane ar trebui să fie proporțională. În cazul în care situația epidemiologică de o parte și de alta a frontierei este comparabilă, nu ar trebui impusă nicio cerință de testare legată de călătorii. Persoanelor care susțin că situația lor se încadrează în domeniul de aplicare al prezentului punct li s-ar putea impune să furnizeze documente justificative sau să depună o declarație în acest sens;
– eventualele măsuri aplicate persoanelor care sosesc dintr-o zonă clasificată drept „roșu închis”, „roșie”, „portocalie” sau „gri” nu pot fi discriminatorii, adică ar trebui să se aplice în mod egal resortisanților statului membru în cauză care se întorc în țară.

Intrare în vigoare: 2 februarie 2021

Secţiuni: Covid 19 Legal React, Dreptul Uniunii Europene, Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, Transporturi | Toate secţiunile

Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti
SERVICII JURIDICE.RO