Secţiuni » Arii de practică » Protective » Dreptul Uniunii Europene
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
UNBR Caut avocat
UNBR Caut avocat
UNBR Caut avocat
AUDI Q3
AUDI Q3
AUDI Q3
AUDI Q8
AUDI Q3
AUDI Q3
AUDI Q3
AUDI Q3 SUV
AUDI Q3
Citeşte mai mult în legătură cu Dreptul Uniunii Europene, Jurnalul Oficial al Uniunii Europene

Poziția care urmează să fie adoptată în numele UE ref. controlul tutunului. UPDATE: Această publicare se consideră nulă și neavenită

5 februarie 2024 | JURIDICE.ro

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L din 2 februarie 2024 a fost publicată Rectificarea la Decizia (UE) 2023/2625 a Consiliului din 15 noiembrie 2023 privind poziția care urmează să fie adoptată în numele Uniunii în cadrul celei de a zecea sesiuni a Conferinței părților la Convenția-cadru a OMS pentru controlul tutunului (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L, 2023/2625, 22 noiembrie 2023).

Această publicare se consideră nulă și neavenită.

***

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L din 22 noiembrie 2023 a fost publicată Decizia (UE) 2023/2625 a Consiliului din 15 noiembrie 2023 privind poziția care urmează să fie adoptată în numele Uniunii în cadrul celei de-a zecea sesiuni a Conferinței părților la Convenția-cadru a OMS pentru controlul tutunului.

I. Publicitatea, promovarea și sponsorizarea produselor din tutun: reprezentarea produselor din tutun în mass-media de divertisment: raport al grupului de lucru (documentul CCCT/COP/10/8) Uniunea:

Mulțumește grupului de lucru pentru raport,

1. În concordanță cu obiectivele CCCT, sprijină adoptarea de orientări specifice, în conformitate cu liniile directoare propuse de grupul de lucru referitoare la publicitatea, promovarea și sponsorizarea produselor din tutun (tobacco advertising, promotion and sponsorship – TAPS) la nivel transfrontalier, care să abordeze, printre altele, strategii de marketing noi și inovatoare, să evalueze inițierea și consumul, acordând o atenție deosebită tinerilor și copiilor, să recomande aplicarea de interdicții vizând TAPS sau a unei restricționări, pentru acele părți care nu sunt în măsură să introducă o interdicție cuprinzătoare, din cauza constituțiilor lor sau a principiilor lor constituționale, pentru toate tipurile de media, inclusiv media digitală și platformele de comunicare ale mediei digitale.

Arbitraj comercial

Evenimente juridice

Servicii JURIDICE.ro

JURIDICE by Night

2. Salută recomandarea de a reduce reprezentările produselor din tutun în mass-media de divertisment.

3. Aceste orientări ar trebui, în special:

— să completeze orientările existente cu privire la articolul 13 din CCCT și să nu le înlocuiască în niciun mod;

— să asigure faptul că societatea civilă are un rol esențial în asigurarea, monitorizarea și sprijinirea respectării lor și ale punerii lor în aplicare; ar trebui evitate conflictele de interese, în special cu industria tutunului sau cu reprezentanții acesteia;

— să vizeze platformele de comunicare ale mediei digitale în cea mai mare măsură posibilă, inclusiv spațiile online accesibile prin internet, în care utilizatorii pot posta, achiziționa, vizualiza, partaja, crea, încărca, transmite prin streaming sau accesa în alt mod conținut care include orice formă de mijloace de comunicare electronice, cum ar fi materiale video digitale, materiale audio, imagini, mijloace de comunicare socială, aplicații, jocuri, pagini web și media interactivă;

— să asigure aplicarea eficace a interdicțiilor vizând TAPS, solicitând părților să lucreze în colaborare și în mod sistemic pentru a monitoriza, identifica, elimina și preveni TAPS la nivel transfrontalier și TAPS pe platformele de comunicare ale mediei digitale;

— să recomande o interdicție/restricționare cuprinzătoare, în conformitate cu articolul 13 alineatul (2) și cu articolul 13 alineatul (3) din CCCT, vizând publicitatea, promovarea și sponsorizarea tuturor produselor din tutun, în special ale produselor din tutun noi și emergente, inclusiv ale dispozitivelor utilizate împreună cu acestea, a căror funcție este de a facilita consumul unor astfel de produse;

— să impună gazdelor de conținut obligații speciale, în conformitate cu dreptul intern, pentru a identifica și a elimina TAPS cel puțin atunci când autoritățile competente sau societatea civilă le notifică cazurile de publicitate, promovare și sponsorizare a produselor din tutun.

II. Posibile modificări ale Regulamentului de procedură al Conferinței părților: raport al Secretariatului (documentul CCCT/COP/21)

Uniunea:

1. Sprijină modificările propuse pentru simplificarea și raționalizarea lucrărilor din cadrul COP, cum ar fi acceptarea aprobării stenogramelor după încheierea sesiunii sau introducerea posibilității generale de difuzare în direct pe internet a punctelor de pe ordinea de zi a sesiunilor COP, sub rezerva aprobării de către COP la începutul fiecărei sesiuni.

2. Convine asupra clarificării, fără a modifica Regulamentul de procedură al COP, a faptului că stenogramele reuniunilor plenare sunt înțelese ca incluzând fișiere audio.

3. Sprijină modificarea legată de organizarea de sesiuni virtuale ale COP, atunci când o situație extraordinară impune adoptarea de măsuri excepționale. În același timp, ar trebui să se ia în considerare, de asemenea, necesitatea de a asigura un echilibru între costurile de mediu ale sesiunilor cu prezență fizică și necesitatea unor astfel de sesiuni, ori de câte ori este posibil. Atunci când se organizează întâlniri virtuale, ar trebui asigurată întotdeauna o protecție maximă față de influența industriei tutunului.

4. Sprijină modificarea care vizează definirea mai clară a participării membrilor Biroului reuniunii părților (Meeting of the parties – MOP) la numirea șefului Secretariatului, precum și modificarea prin care se prevede posibilitatea de a desemna un șef interimar al Secretariatului, atunci când este necesar.

5. Sprijină modificarea legată de prezența mass-mediei acreditate la sesiunile publice, deoarece această modificare conduce la o mai bună coerență între articolele 2 și 32.

6. Propune o modificare a articolului 8 care obligă în prezent Secretariatul să distribuie părților ordinea de zi provizorie, împreună cu alte documente ale conferinței, cu cel puțin șaizeci de zile înainte de deschiderea sesiunii. Această perioadă ar trebui prelungită la 120 de zile înainte de deschiderea sesiunii, pentru a permite organizațiilor de integrare economică regională și țărilor federale să își pregătească și să își stabilească pozițiile în mod corespunzător. Această perioadă ar trebui să fie asigurată cel puțin pentru documentele conferinței care vizează deciziile COP care sunt obligatorii din punct de vedere juridic pentru părți sau care au implicații politice sau juridice importante.

[poziție alternativă: Uniunea poate conveni asupra oricărei prelungiri a perioadei de distribuție dincolo de cele 60 de zile prevăzute în prezent înainte de deschiderea sesiunii și cel puțin în cazul documentelor conferinței pentru deciziile COP care sunt obligatorii din punct de vedere juridic pentru părți sau care au implicații politice sau juridice importante.]

III. Numirea șefului Secretariatului convenției: raportul Biroului (documentul CCCT/COP/23)

Uniunea:

1. Mulțumește Biroului pentru raport, care conține recomandări comune din partea Biroului COP și a Biroului MOP pentru a îmbunătăți procesul de selecție și numire a șefului Secretariatului și criteriile de selecție a candidaților pentru funcția de șef al Secretariatului.

2. Sprijină îmbunătățirile propuse ale procesului de selecție și numire a șefului Secretariatului, instituit prin deciziile CCCT/COP8 (8) și CCCT/MOP1 (12), inclusiv modificările menite să simplifice procesul de reînnoire unică a mandatului șefului Secretariatului pentru o perioadă suplimentară de patru ani, cu condiția ca performanța acestuia să fie evaluată și considerată în prealabil ca fiind pozitivă.

3. Sprijină criteriile îmbunătățite de selecție a candidaților pentru postul de șef al Secretariatului; cu toate acestea, solicită ca aspectele legate de protocolul la CCCT să fie adăugate la criteriile de selecție. În special, criteriile documentare 1 ar trebui, de asemenea, să includă, eventual, pregătire, cunoștințe și experiență în lupta împotriva comerțului ilicit, iar criteriile documentare 2 ar trebui, de asemenea, să includă, eventual, experiență în combaterea comerțului ilicit și legături strânse cu comunitatea internațională antifraudă sau o rețea solidă în cadrul acesteia.

[poziție alternativă: Uniunea poate fi de acord cu criteriile îmbunătățite propuse și în cazul în care aspectele legate de protocol nu sunt adăugate la acestea sau sunt adăugate numai într-o anumită măsură.]

Citeşte mai mult despre ! Pentru condiţiile de publicare pe JURIDICE.ro detalii aici.
Urmăriţi JURIDICE.ro şi pe LinkedIn LinkedIn JURIDICE.ro WhatsApp WhatsApp Channel JURIDICE Threads Threads JURIDICE Google News Google News JURIDICE

(P) JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill şi My Justice.

Login | Pentru a putea posta comentarii trebuie să fiţi abonat. Dacă încă nu sunteţi, click aici pentru a afla despre avantaje!

Lasă un răspuns

Arii de practică
Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Business
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul sportului
Drepturile omului
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Litigation
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protective
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi

Parteneri arii de practică  Specialişti


JURIDICE.ro
Main page
Cariere
Evenimente ⁞ 
Dezbateri
Profesionişti
Lawyers Week
WinLaw.ro
VIDEO
Servicii
Flux noutăţi
Selected ⁞ 
Comunicate
Avocaţi
Executori
Notari
Sistemul judiciar
Studenţi / JURIDICE NEXT
RSS  Publicare comunicate profesionale
Articole
Essentials
Interviuri
Opinii
Revista de note, studii şi opinii juridice
ISSN 2066-0944
       Studii şi note de studiu
Revista revistelor
Autori  Condiţii de publicare articole
Jurisprudenţă
Curtea Europeană a Drepturilor Omului
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene
Curtea Constituţională
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
       Jurisprudenţă curentă ÎCCJ
       Dezlegarea unor chestiuni de drept
       Recurs în interesul legii
Curţi de apel ⁞ 
Tribunale ⁞ 
Judecătorii

Legislaţie
Proiecte legislative
Monitorul Oficial al României
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene

Proiecte speciale
Cărţi
Covid-19 Legal React
Creepy cases
Life
Mesaje de condoleanţe
Povestim cărţi
Războiul din Ucraina
Wisdom stories

 

© 2003-2024  J  JURIDICE.ro
Despre noi  Website map  Servicii  Contact
Privacy  Politica  Utilizare  Publicare  Parteneri