« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Cyberlaw
CărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
 

WhatsApp: Actualizările oferă mai multă transparență în legătură cu modul în care colectăm și utilizăm datele. UPDATE: Precizări ref. recenta actualizare
22.02.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Monitor Dosare

Joi, 18 februarie 2021, WhatsApp a dat publicității următorul comunicat: „Astăzi vrem să vă anunțăm care sunt planurile noastre actualizate privind modul în care le vom cere utilizatorilor WhatsApp să citească Condițiile de utilizare și Politica de confidențialitate. Ne‑am confruntat cu un volum foarte mare de informații greșite privind recenta actualizare și continuăm să depunem toate eforturile pentru a elimina orice neclarități.

Vă reamintim că în prezent dezvoltăm noi modalități de a conversa cu întreprinderile și a face cumpărături prin WhatsApp, iar aceste funcții sunt complet opționale. Mesajele personale vor fi întotdeauna criptate integral, iar WhatsApp nu le poate citi sau asculta.

Ne-am gândit atent cum am fi putut aborda mai bine situația recentă. Dorim ca toată lumea să cunoască acțiunile pe care le-am întreprins în trecut pentru a susține criptarea integrală și să simtă că poate avea încredere în angajamentul nostru de a proteja confidențialitatea și siguranța utilizatorilor. În prezent, folosim funcția Stare pentru a ne comunica valorile și a anunța actualizările direct pe WhatsApp. Vom lua și alte măsuri pentru a ne asigura că vom comunica mai clar pe viitor.

În săptămânile care urmează vom afișa un banner în cadrul WhatsApp, prin care oferim mai multe informații pe care utilizatorii să le poată parcurge când doresc. De asemenea, am pregătit mai multe informații prin care încercăm să clarificăm problemele care ne-au fost comunicate. În cele din urmă, vom începe să le reamintim utilizatorilor să citească și să accepte aceste actualizări pentru a putea utiliza WhatsApp în continuare.

De asemenea, ni se pare important ca utilizatorii să înțeleagă cum ne asigurăm posibilitatea de a oferi serviciile WhatsApp în mod gratuit. În fiecare zi, milioane de utilizatori pornesc conversații WhatsApp cu întreprinderile, deoarece este mult mai simplu decât să le dea telefon sau să le trimită e-mailuri. Întreprinderile sunt cele care acoperă costurile asociate serviciilor cu clienții pe WhatsApp, nu utilizatorii obișnuiți. Unele dintre funcțiile care facilitează cumpărăturile necesită colaborarea cu Facebook, astfel încât întreprinderile să își poată gestiona inventarul din ambele aplicații. Afișăm mai multe informații relevante chiar în cadrul WhatsApp, astfel încât utilizatorii să poată alege dacă doresc sau nu să interacționeze cu întreprinderile.

Înțelegem că, în această perioadă, unii utilizatori încearcă și alte aplicații pentru a vedea ce le pot oferi acestea. Deși unii dintre concurenții noștri susțin că nu pot vedea mesajele utilizatorilor, este important de reținut faptul că aplicațiile care nu oferă în mod implicit criptare integrală vă pot citi mesajele. Alte aplicații consideră că sunt de preferat deoarece au acces la mai puține informații decât noi. WhatsApp are acces la anumite date limitate pentru a putea oferi un serviciu sigur și de încredere, iar noi suntem de părere că acestea sunt avantaje dorite de utilizatorii serviciilor de mesagerie. Ne străduim să tratăm cu cât mai multă atenție deciziile pe care trebuie să le luăm. În plus, vom continua să dezvoltăm noi modalități de a ne îndeplini responsabilitățile folosind mai puține informații, nu mai multe.

Le mulțumim din suflet tuturor celor care ne-au ajutat să abordăm îngrijorările utilizatorilor și vă stăm la dispoziție pentru a răspunde la orice întrebare. Nu ne-am oprit din dezvoltarea actualizărilor planificate pentru anul 2021 și de-abia așteptăm să vă comunicăm mai multe noutăți în săptămânile și lunile care urmează.”

***

Luni, 15 ianuarie 2021, WhatsApp a dat publicității următorul comunicat: „Un număr de utilizatori ne-au arătat că există confuzii în legătură cu actualizarea noastră recentă. S-au răspândit o mulțime de informații greșite care au stârnit îngrijorări, așa că ne dorim să ajutăm pe toată lumea să înțeleagă ce se întâmplă de fapt și care sunt principiile noastre.

WhatsApp este o aplicație creată pe baza unei idei simple: tot ce le transmiteți prietenilor și familiei rămâne între voi. Cu alte cuvinte, vă vom proteja întotdeauna conversațiile personale prin intermediul criptării integrale, în așa fel încât nici WhatsApp, nici Facebook să nu vă poată vedea mesajele private. Din același motiv, nu păstrăm o evidență a persoanelor apelate sau cărora le trimiteți mesaje. De asemenea, nu putem vedea locațiile pe care le distribuiți și nu vă transmitem lista de contacte către Facebook.

Actualizările recente nu schimbă acest lucru, ci conțin noi opțiuni pe care le veți avea la dispoziție pentru a comunica cu întreprinderile prin WhatsApp. În plus, actualizările oferă mai multă transparență în legătură cu modul în care colectăm și utilizăm datele. Deși în prezent nu toată lumea folosește WhatsApp pentru a cumpăra de la întreprinderi, suntem de părere că mult mai mulți utilizatori o vor face în viitor, așa că este important să fie conștienți de aceste servicii. Această actualizare nu ne extinde abilitatea de a transmite date către Facebook.

Astăzi decalăm data până la care li se va cere utilizatorilor să citească și să accepte condițiile. Nimănui nu i se va suspenda sau șterge contul pe 8 februarie 2021. În plus, vom lua mult mai multe măsuri pentru a corecta informațiile greșite legate de modul în care funcționează confidențialitatea și securitatea pe WhatsApp. Apoi, vom contacta treptat utilizatorii astfel încât să aibă suficient timp să citească politica înainte de lansarea noilor opțiuni pentru întreprinderi pe 15 mai 2021.

WhatsApp a contribuit la adoptarea criptării integrale de către persoane de pe tot cuprinsul lumii; pentru noi este o prioritate să protejăm această tehnologie de securitate atât în prezent, cât și în viitor. Le mulțumim tuturor celor care ne-au contactat și celor care au ajutat la răspândirea informațiilor reale pentru a opri zvonurile. Vom continua să facem tot posibilul pentru ca WhatsApp să fie cea mai bună modalitate de a comunica în mod privat.”

 

PLATINUM+
PLATINUM Signature       

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                                

VIDEO STANDARD
Aflaţi mai mult despre

Puteţi publica şi dumneavoastră pe JURIDICE.ro. Publicăm chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. Vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici.
JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului.

Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa redactie@juridice.ro!












Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
 Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Monitorizarea inteligentă a dosarelor de instanţă: Monitor Dosare

Lex Discipulo Laus

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.