

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 186 din 24 februarie 2021 a fost publicată Hotărârea nr. 10/2021 pentru modificarea și completarea Regulamentului Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005.
Noile reglementări prevăd că proiectele și propunerile legislative se vor depune la Senat, fie în format fizic, fie prin mijloace electronice, pe site-ul Senatului, unde se va încărca o aplicație informatică de primire și înregistrare a acestor documente (AGIPL).
Interfața privată AGIPL va fi accesibilă doar senatorilor, deputaților, respectiv Guvernului şi va avea două secțiuni: una dedicată depunerii propunerilor legislative de către senatori și deputați, respectiv una dedicată depunerii proiectelor legislative de către Guvern.
Toate propunerile legislative înaintate prin AGIPL vor fi semnate cu semnătură electronică extinsă. După înregistrarea la Biroul permanent a propunerii legislative, în AGIPL va fi disponibilă propunerea legislativă, astfel încât și alți senatori/deputați să poată deveni inițiatori cu acordul scris al inițiatorului/inițiatorilor propunerii legislative.
De asemenea, întrebările scrise sau orale se vor depune în scris, prin grupul parlamentar, în forma fizică sau în format electronic, cel mai târziu până la ora 10,00 a zilei de joi.
Interpelările se fac în scris, arătându-se obiectul și motivarea acestora, fără nicio dezvoltare, și se depun în format fizic sau în format electronic.
În termen de 15 zile de la validare, tuturor senatorilor li se pune la dispoziție de către Senat câte un certificat digital calificat, care să le permită semnarea documentelor cu semnătură electronică extinsă.
Intrare în vigoare: 24 februarie 2021
Pentru toate secţiunile JURIDICE.ro click aici
Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.