« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia animalelorProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Materii principale: CyberlawDreptul Uniunii EuropeneDrepturile omuluiDrept constituţionalDrept civilProcedură civilăDrept penalDreptul muncii
Contencios administrativ
DezbateriCărţiProfesionişti

Modificarea atribuţiilor subprefectului şi ale secretarului general al instituţiei prefectului
02.03.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 202 din 1 martie 2021 a fost publicată Hotărârea nr. 66/2021 privind modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 906/2020 pentru punerea în aplicare a unor prevederi ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Se abrogă următoarele atribuţii ale subprefectului:
– elaborarea proiectului regulamentului de organizare și funcționare a instituției prefectului;
– transmiterea ordinelor cu caracter individual;
– monitorizarea primirii, distribuirii şi soluţionării corespondenței în termenul legal;
– elaborarea de studii și rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare;
– transmiterea ordinelor prefectului cu caracter normativ către ministerul care coordonează instituția prefectului şi  publicarea lor;
– îndrumarea secretarilor generali ai unităților administrativ-teritoriale și ai subdiviziunilor;
– urmărirea îndeplinirii măsurilor dispuse de prefect privind realizarea sarcinilor rezultate din actele normative în vigoare;
– urmărirea modului de realizare a fluxului de informare-documentare în domeniile de activitate specifice instituției prefectului;
– aprobarea eliberării de extrase sau copii de pe acte din arhiva instituției prefectului;
– asigurarea secretariatului comisiei județene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor.

În schimb, subprefecţii vor exercita atribuțiile rezultate ca urmare a aplicării actelor normative cu caracter reparatoriu și convocarea în ședințe lunare a comisiilor care au ca obiect punerea în aplicare a acestor legi.

O parte dintre atribuţiile subprefectului a fost transferată secretarului general al instituţiei prefectului, astfel că acesta din urmă va avea, conform modificărilor, următoarele atribuții:
– asigurarea stabilității funcționării instituției prefectului, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale între compartimentele instituției prefectului;
– sprijinirea activității prefectului în exercitarea atribuțiilor privind verificarea legalității;
– coordonarea structurilor de specialitate prin care se realizează verificarea legalității de către prefect;
– elaborarea proiectului regulamentului de organizare și funcționare a instituției prefectului, pe care îl supune spre aprobare prefectului;
– transmiterea către persoanele interesate a ordinelor prefectului cu caracter individual;
– monitorizarea primirii, distribuirii şi soluţionării corespondenței în termenul legal;
– elaborarea de studii și rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, pe care le prezintă prefectului;
– transmiterea ordinelor prefectului cu caracter normativ către ministerul care coordonează instituția prefectului și publicării în monitorul oficial local al județului ori al municipiului București, precum și pe pagina de internet a instituției prefectului;
– îndrumarea secretarilor generali ai unităților administrativ-teritoriale și ai subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor;
– urmărirea îndeplinirii măsurilor dispuse de către prefect cu privire la realizarea sarcinilor rezultate din actele normative în vigoare;
– urmărirea modului de realizare a fluxului de informare-documentare în domeniile de activitate specifice instituției prefectului;
– înaintarea către prefect a propunerilor cu privire la organizarea și desfășurarea circuitului legal al lucrărilor, informarea documentară, primirea și soluționarea petițiilor, precum și la arhivarea documentelor;
– aprobarea eliberării de extrase sau copii de pe acte din arhiva instituției prefectului, cu excepția celor care conțin informații clasificate;
– asigurarea secretariatului comisiei județene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, în calitate de secretar al comisiei județene;
– urmărirea îndeplinirii măsurilor dispuse de prefect;
– îndeplinirea altor atribuții prevăzute de lege sau sarcini date de către prefect.

Hotărârea vine însoţită de o anexă, cuprinzând noua Organigramă-cadru de organizare a instituției prefectului.

Intrare în vigoare: 1 martie 2021

Cuvinte cheie: , , ,
Secţiuni/categorii: C. administrativ, Monitorul Oficial al României

Pentru toate secţiunile JURIDICE.ro click aici
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează şi recomandă SmartBill

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD