« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Drept penal
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Activitate parchete / 1-5 martie 2021
05.03.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust ZRVP

I. Activitatea Direcției Naționale Anticorupție

1. DNA – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate celor de corupție. Luare de mită. Trimitere în judecată.

În cauza mediatizată prin comunicatul nr. 46/VIII/3 din 25 ianuarie 2021, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate celor de corupție au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpatului P.T.C.C.A., la data faptei prim ministru al Guvernului României, pentru săvârșirea unei infracțiuni de luare de mită.
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut în esență următoarea stare de fapt:

În calitatea menționată, inculpatul P.T.C.C.A. ar fi pretins (în cursul anului 2007) și ar fi primit (în cursul anului 2008), în mod indirect, de la reprezentanții unei companii austriece, foloase materiale în valoare de 800.000 USD, constând în plata unor servicii de consultanță, în schimbul exercitării atribuțiilor sale în așa fel încât să fie adoptate o serie de hotărâri favorabile companiei, respectiv hotărârile de guvern nr. 199/2008, 634/2008, 1193/2008 și 1451/2008.

Fapta de pretindere a prim-ministrului P.T.C.C.A. s-ar fi realizat, în perioada aprilie – mai 2007, în mod indirect, prin intermediul unui om de afaceri (trimis în judecată în anul 2019 pentru complicitate la luare de mită), care ar fi solicitat în numele prim-ministrului un comision de 10% din valoarea actelor adiționale/plăților la un contract comercial derulat de compania austriacă, în schimbul adoptării hotărârilor de guvern care urmau să permită acest lucru, conform intereselor companiei.
Fapta de primire de către prim-ministrul P.T.C.C.A., în cursul anului 2008, în mod indirect, s-ar fi realizat prin două acțiuni de primire (la 07.11.2008 a sumei de 500.000 USD și la 25.11.2008 a sumei de 300.000 USD).
Suma totală de 800.000 USD, reprezentând comisionul plătit de reprezentanții firmei austriece, prin intermediul unor companii offshore, ar fi fost folosită în beneficiul demnitarului, pentru acoperirea unor cheltuieli de campanie electorală, fiind transferată unei firme de consultanță.

În vederea confiscării obiectului infracțiunii de luare de mită, în cauză s-a dispus sechestru asigurator pe bunuri imobile aparținând suspectului P.T.C.C.A. până la concurența sumei de 800.000 USD, echivalent în lei – 3.204.640 lei.

Dosarul a fost trimis spre judecare la Înalta Curte de Casație și Justiție cu propunerea de menținere a măsurilor asiguratorii dispuse asupra bunurilor inculpatului.

:: Sursa: www.pna.ro

2. DNA – Serviciul pentru efectuarea urmăririi penale în cauze privind infracțiunile de corupție săvârșite de militari. Luare de mită. Folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite. Dare de mită. Reținere.

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul pentru efectuarea urmăririi penale în cauze privind infracțiunile de corupție săvârșite de militari au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore, începând cu data de 4 martie 2021, a inculpatului
T.F.C., colonel, șef al Serviciului Județean de Protecție Internă Suceava (structură de informații din subordinea Ministerului Afacerilor Interne), pentru comiterea infracțiunilor de luare de mită, în formă continuată (5 acte materiale) și folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite.

În aceeași cauză s-a pus în mișcare acțiunea penală față de O.R.I., comisar șef de politie (arestat preventiv în altă cauză), la data faptelor șef al Compartimentului Regim Permise de Conducere și Examinări din cadrul S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava, pentru comiterea unei infracțiuni de dare de mită, în formă continuată (5 acte materiale)

La data de 4 martie 2021, inculpații T.F.C. și O.R.I. vor fi prezentați Tribunalului București cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

Prezentul dosar s-a disjuns din cauza penală privind activități de corupție presupus a fi comise la nivelul Compartimentului permise de conducere auto Suceava (dosar mediatizat prin comunicatul https://www.pna.ro/comunicat.xhtml?id=10087).

În ordonanțele procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

În scopul asigurării protecției juridice a activității infracționale de corupție desfășurată la nivelul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (S.P.C.R.P.C.Î.V) Suceava, în perioada 2017 -2020, inculpatul T.F.C., în calitate de șef al Serviciul Județean de Protecție Internă Suceava, ar fi pretins și, ulterior, ar fi primit de la inculpatul O.R.I., în mod direct sau prin intermediar, diverse sume de bani (cuprinse între 2.000 și 90.000 euro) și un autoturism în valoare de aproximativ 9.000 euro, pentru a nu-și îndeplini îndatoririle de serviciu legate de informarea organelor de urmărire penală.
De asemenea, în aceeași perioadă, inculpatul T.F.C. i-ar fi divulgat fără drept lui O.R.I., șef al Compartimentului Regim Permise de Conducere și Examinări din cadrul S.P.C.R.P.C.Î.V. Suceava, informații nedestinate publicității pe care le deținea în virtutea funcției, astfel încât O.R.I. sau complicii săi să poată evita o eventuală răspundere penală.

:: Sursa: www.pna.ro

3. DNA – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție. Luare de mită. Trimitere în judecată.

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpatului C.I., la data faptei vicepreședinte al Consiliului Județean Olt, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de luare de mită.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:

Inculpatul C.I., în calitate de funcționar public – vicepreședinte al Consiliului Județean Olt și în același timp președinte al comisiei de evaluare a ofertelor constituită în scopul atribuirii unui contract de achiziție publică de către CJ Olt, în primăvara anului 2012, ar fi acceptat promisiunea remiterii unor sume de bani, formulată indirect de reprezentanții societății comerciale ce realiza executarea contractului, în schimbul asigurării că acel contract se va derula în bune condiții și pentru ca plățile să fie făcute la timp și fără probleme.
Pentru plata mitei, reprezentanții societății comerciale care executa contractul ar fi simulat un circuit fictiv cu mai multe societăți comerciale, subcontractante. Aceste societăți ar fi supraevaluat serviciile prestate în derularea unor contracte preexistente.
Astfel, în perioada septembrie 2012 – martie 2013, inculpatul C.I. ar fi primit efectiv suma de 309.002 lei din mita a cărei promisiune o acceptase anterior, astfel:
– Suma de 150.000 lei ar fi fost virată prin două transferuri bancare efectuate în baza unor operațiuni comerciale fictive, din conturile bancare ale unei societăți comerciale (subcontractantă a societății comerciale căreia îi fusese atribuit proiectul) în conturile bancare ale altei societăți comerciale (deținute de inculpat);
– Suma de 159.002 lei ar fi fost virată la cererea inculpatului C.I., în perioada 06.09.2012 – 25.03.2013, din conturile aceleiași societăți comerciale către o firmă de la care societatea deținută de inculpat ar fi cumpărat materiale de construcții.
În cauză nu au fost luate măsuri asiguratorii întrucât nu au fost identificate bunuri imobile pe numele inculpatului C.I. și nici bunuri mobile de valoare.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Olt.

:: Sursa: www.pna.ro

II. Activitatea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism

1. DIICOT – Serviciul Teritorial Iași. Destructurarea unui grup infracțional organizat. Delapidare. Fals. Percheziții domiciliare.

La data de 01.03.2021, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Iași împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul BCCO Iași au efectuat un număr de 26 de percheziții domiciliare, pe raza municipiilor Iași și București, într-o cauză vizând destructurarea unui grup infracțional organizat, specializat în săvârșirea infracțiunilor de delapidare și fals.

În cauză s-a reținut faptul că, începând cu anul 2014, s-a constituit și a acționat, alternativ, în municipiile Iași, respectiv București, un grup infracțional organizat condus de către o persoană, în calitate de manager al unor instituții culturale din municipiile Iași și București, grup la care au aderat ulterior și alte persoane.
Membrii grupului au acționat în scopul de a obține sume mari de bani provenind din subvenții și alocări de la bugetul de stat, în speță de la bugetul Ministerului Culturii. Acțiunile acestora vizau delapidarea, în diferite moduri, a subvențiilor acordate de Ministerul Culturii pentru promovarea sistemului cultural prin intermediul Operei Naționale București și a Operei Naționale Române Iași.
Concret, scopul organizării grupului infracțional a fost cel al obținerii unor sume mari de bani din bugetul entității angajatoare pentru satisfacerea intereselor proprii și ale colaboratorilor grupării, prin folosirea, traficarea sau însușirea unei cote mari a subvențiilor oferite de stat prin Ministerul Culturii.
Investigația penală a scos în evidență faptul că activitatea infracțională a grupării a acoperit pe de o parte întreaga gamă a achizițiilor, iar pe de altă parte au vizat și cheltuielile cu colaboratorii și chiriile.
Gruparea a acționat, în diferite perioade, atât în municipiul Iași, cât și în București, activitatea infracțională din ultima perioadă fiind desfășurată pe raza municipiului Iași.

Prejudiciul estimat în cauză, până în prezent, este de 5.000.000 de lei.

La sediul DIICOT – Serviciul Teritorial Iași vor fi conduse, în vederea audierii, un număr de 14 persoane.

Acțiunea a fost sprijinita de ofițeri de poliție judiciară din cadrul S.I.C.E. al IPJ Iași și al jandarmilor din cadrul IJJ Iași.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale.

:: Sursa: www.diicot.ro

2. DIICOT – Structura Centrală. Destructurarea unui grup infracțional organizat. Trafic de migranți. Percheziții domiciliare.

La data de 01.03.2021, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Structura Centrală împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul DCCO au efectuat un număr de 8 percheziții domiciliare, pe raza județelor Alba, Hunedoara și Bacău, într-o cauză vizând destructurarea unui grup infracțional organizat, specializat în săvârșirea infracțiunii de trafic de migranți.

În cauză s-a reținut faptul că, în perioada decembrie 2019 – martie 2020, un cetățean indian a constituit, împreună cu alte persoane printre care și cetățeni români, un grup infracțional organizat specializat în săvârșirea infracțiunii de trafic de migranți de naționalitate indiană, grup aflat în legătură cu o rețea transfrontalieră de trafic de migranți pe ruta Turcia – Bulgaria– Serbia – România.
Caracterul organizat al acestei rețete infracționale rezultă din modul în care se desfășura activitatea infracțională, începând de la recrutarea migranților, transportul acestora pe teritoriul mai multor state, preluarea lor dintr-un stat în altul și adăpostirea pe teritoriul mai multor state, din modul în care era organizat sistemul de plată, din numărul mare de persoane implicate în activitatea infracțională, aflate pe teritoriul mai multor state, fiecare cu atribuții determinate în această activitate, între toți aceștia existând o coeziune psihică specifică grupului infracțional organizat.
În ceea ce privește recrutarea migranțiilor de origine indiană s-au evidențiat două modalități, fie aceștia erau recrutați direct din India, traversând teritoriul mai multor state până în Serbia unde treceau frontiera, în mod ilegal, în România, fie erau recrutați în mod direct, de pe teritoriul României, unde ajungeau în mod legal, cu viză de muncă.
În cazul migranților care treceau ilegal frontiera în România aceștia erau preluați de membrii grupării aflați pe teritoriul României, transferați și adăpostiti în locații închiriate pe raza municipiului București, înainte de organizarea transportului cu destinația Europa de Vest, via Ungaria-Austria –Germania.
Din probatoriul administrat în cauză, s-a constatat faptul că, de regulă, migranții erau transferați din București spre zonele limitrofe frontierei de vest, fiind adăpostiti temporar, în locații închiriate pe raza județelor Arad și Timiș. Ulterior, din aceste locații erau preluați și ascunși în autoturisme în vederea trecerii frauduloase a frontierei de stat a României.
Dacă în ceea ce privește recrutarea, transferul, adăpostirea migranților de naționalitate indiană, aceste acțiuni erau realizate de membri ai grupului infracțional organizat, cetățeni indieni, în transportul efectiv al migranților peste frontiera de stat a României sunt implicați alți membri ai grupului infracțional organizat care erau, de regulă, cetățeni de români.
În documentarea activității infracționale a grupării organizate, au fost reținute 4 incidente de traficare ilegală a migranților indieni, cu peste 30 de migranți ilegali, o parte dintre aceștia fiind depistați la granița româno-ungară, ascunși în mijloace de transport marfă, în condiții care le-ar fi putut pune viețile în pericol.
În ceea ce privește sumele de bani percepute migranților, acestea erau cuprinse între 3000 și 6000 de euro, în funcție de țara de destinație.
În urma perchezițiilor, au fost ridicate 20 telefoane mobile utilizate de persoanele suspecte, un pistol cu mecanism de acționare pe gaze și cartușe metalice interzis la deținere, sumele de 4000 lei, 445 euro, 600 lire sterline, 3 pliculețe cu semințe de cânepă și instrucțiuni de plantație cannabis indoor, precum și numeroase înscrisuri cu valoare probatorie.

La sediul DIICOT – Structura Centrală, vor fi conduse, în vederea audierii, un număr de 7 persoane.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul polițiștilor de frontieră din cadrul IGPF – DPCMIIT, al ofițerilor de poliție judiciară din cadrul BCCO Alba și BCCO Bacau și al unei echipe de polițiști din cadrul EUROPOL.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale.

:: Sursa: www.diicot.ro

3. DIICOT – Structura Centrală.  Constituire a unui grup infracțional organizat. Evaziune fiscală. Trimitere în judecată.

Urmare a comunicatului din data 23.04.2018, prin rechizitoriul din data de 12.01.2021, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Structura Centrală au dispus trimiterea în judecată a unui număr de 12 inculpați, pentru săvârșirea infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat, evaziune fiscală și complicitate la evaziune fiscală.

Prin actul de sesizare s-a reținut faptul că, în intervalul februarie 2011-noiembrie 2016, gruparea infracțională a derulat, pe teritoriul României, circuite de tranzacționare privind comerțul cu articole de îmbrăcăminte, textile şi încălțăminte de proveniență din import (din Turcia), la comandă, transportate în regim de grupaj/tip cargo, valorificate în final, în marea majoritate, fără întocmirea de documente fiscale sau prin întocmirea acestora fără conținut real privind valoarea de vânzare şi cumpărătorul efectiv, în scopul obținerii de avantaje de natură fiscală, constând în TVA şi impozit pe profit datorat bugetului de stat.

În urma probatoriului administrat, a rezultat faptul gruparea a activat succesiv în scopul sus-menţionat, în cadrul a  două grupuri infracţionale organizate (aferente perioadelor februarie 2011-martie 2016 şi martie-noiembrie 2016), pe tipare de fraudare diferenţiate:

I. Circuit marfă TURCIA-ROMÂNIA
Astfel, pe fondul cererii de mărfuri din import (din Turcia), formulate de clienţii-beneficiari finali care activau, în mod real, pe piaţa de profil din România (în domeniul comerţului cu textile şi îmbrăcăminte), dar care nu optau sau nu deţineau capacitaea financiară de a importa în mod direct, grupul infracţional respectiv a folosit succesiv, în intervalul februarie 2011- martie 2016, mai multe societăți „paravan”, care s-au constituit ca furnizori pentru clienţii interni, dar printr-un lanț tranzacțional care presupune următoarele:
• din punct de vedere logistic, începând de la exportator, respectivele mărfuri urmau parcursul unui circuit în regim de grupaj (fără devoalarea defalcată a destinatarilor, în mod oficial) şi erau introduse într-un circuit documentar, prin care să se plătească taxe vamale şi TVA la un nivel minimal (marfurile fiind tranzacţionate la import la un preţ unitar derizoriu);
• grupajul avea loc anterior exportului, prin câteva societăți exportatoare din Turcia (pe numele cărora erau „centralizate” mărfurile achiziţionate de la furnizorii reali din Turcia, conform comenzilor neoficiale, şi care figurau scriptic ca vânzători pe documentul de import şi pe documentele de achiziţie ale societăţilor „paravan” din România, controlate de către liderul grupării. În fapt, societatea de export avea strict rolul de „a aduna” marfa şi de a o exporta în tranşe cât mai mari şi cât mai grupate, pentru o eficienţă sporită, constituind astfel şi o entitate tampon în faţa vânzătorilor  reali  din  Turcia,  care  aveau  evidenţa  comenzilor  de  marfă  din  România, îngreunând trasabilitatea sau individualizarea efectivă a comenzilor dintre furnizorii reali şi beneficiarii reali;
•  etapa următoare consta în valorificarea de către beneficiarii grupajului în sistem cargo (clienţii finali din România), a unei mari părţi a mărfurilor din circuitul tranzacţional, fără documente şi obligaţii fiscale aferente, prin intermediul societăţilor „paravan” controlate de lider. În acest sens, o mare parte din marfa „importată” de către societăţile respective, fiind preluată în fapt, de către beneficiarii reali, fără documente de achiziţie, neidentificabili fiscal;
• importurile aveau la bază comenzi anticipate de la clienţii finali care achitau marfa comandată (total sau parţial), în avans sau ulterior – aceştia primeau marfa în general imediat după vămuire, în mare parte fără forme legale (operaţiunile respective nefiind evidenţiate), şi o valorificau ulterior la preţurile practicate pe piaţă;
• societăţile „paravan importatoare” (ce erau în fapt doar „comisionari” privind importul şi transportul de marfă) disimulau scriptic comercializarea unei părţi din stocul de marfă (în fapt marfa preluată „la negru” de clienţii finali), către societăţi inactive/invalide din punct de vedere fiscal, pentru a justifica descărcarea stocului şi a colecta scriptic TVA „cu valoare egală” cu TVA-ul achitat în vamă (la momentul echilibrării celor două valori, se începea și folosirea succesivă a următoarei societăţi „paravan” controlate de către liderul grupării).

II. Circuit marfă TURCIA-BULGARIA-ROMÂNIA
Pe fondul cererii de mărfuri din import (din Turcia), formulate de clienţii-beneficiari finali care activau, în mod real, pe piaţa de profil din România (în domeniul comerţului cu textile şi îmbrăcăminte), dar care nu optau sau nu deţineau capacitaea financiară de a importa în mod direct, o societate comercială s-a interpus a fi furnizor pentru aceştia, dar printr-un lanţ tranzacţional care cuprinde alte două categorii de entităţi, cu rol de societate interpusă, fără sens economic:
• importul se efectua într-o altă ţară comunitară (Bulgaria), printr-o societate cu rol de importator, aparent la comanda societății furnizor (având în vedere că mărfurile importate erau livrate imediat ulterior fără a fi recepţionate fizic de către entitatea din Bulgaria);
• etapa următoare constă în vânzarea către achizitorul intracomunitar din România, dar având ca finalitate faptică valorificarea de către beneficiarii finali a unei mari părţi din mărfurile din circuitul tranzacţional, fără documente şi fără obligaţii fiscale aferente, prin intermediul unor societăţi de tip fantomă, ce figurau drept clienţi interni ai societății furnizor;
• cel puţin 7 clienţi ai firmei au fost utilizaţi de către liderul grupării pentru a descărca gestiunea societății furnizor şi în subsidiar de a rupe trasabilitatea fiscală a mărfurilor (o mare parte din marfa „vândută” de către achizitorul intracomunitar către fantome, fiind preluată în fapt, de către beneficiarii reali, fără documente de achiziţie, neidentificabili fiscal).

Prejudiciul total estimat în cauză este de 182.530.501,72 lei.

În cauză au fost instituite măsuri asiguratorii.

Dosarul a fost înaintat spre competentă soluționare Tribunalului Ilfov.

:: Sursa: www.diicot.ro

4. DIICOT – Serviciul Teritorial Oradea. Trafic de droguri de mare risc. Reținere.

La data de 02.03.2021, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Oradea au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui număr de 2 inculpați, pentru săvârșirea infracțiunii de trafic de droguri de mare risc.

În cauză s-a reținut faptul că, în perioada februarie – martie 2021, în repetate rânduri, dar în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, inculpații au procurat, au deţinut în vederea vânzării şi au vândut comprimate de ecstasy, către diverși consumatori de pe raza județului Bihor.
La data de 02.03.2021, procurorii DIICOT – Serviciul Teritorial Oradea împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul BCCO Oradea au efectuat o acțiune de prindere în flagrant a inculpaților, în timp ce încercau să comercializeze cantitatea de 113 comprimate de ecstasy în schimbul sumei de 800 de euro.
În urma perchezițiilor și cercetărilor efectuate în cauză au fost descoperite și ridicate alte 1135 de comprimate.

În cursul zilei de astăzi, Tribunalul Bihor a dispus arestarea preventivă a celor doi inculpați, pentru o perioadă de 30 de zile.

:: Sursa: www.diicot.ro

5. DIICOT – Serviciul Teritorial Iași. Constituire a unui grup infracțional organizat. Efectuare, fără drept, de operațiuni cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive. Percheziții domiciliare.

La data de 04.03.2021, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Iași împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul BCCO Iași au efectuat un număr de 13 percheziții domiciliare, pe raza județului Iași, la locuințele unor persoane suspectate de săvârșirea infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat și efectuare, fără drept, de operațiuni cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive.

În fapt s-a reținut că, începând din anul 2019, în cartierele Tătărași, Copou, Centru și Apărătorii Patriei de pe raza municipiului Iași, au acționat mai multe persoane care au comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive.
Respectivele substanțe erau comandate din Olanda și introduse în țară prin intermediul unor firme de coletărie. Pentru a nu fi depistate de organele de urmărire penală, comenzile se realizau prin DARKWEB, plata se efectua prin Bitcoin, iar coletele erau expediate către adrese situate din apropierea imobilelor în care locuiau persoanele cercetate.
În urma perchezițiilor, au fost descoperite importante cantităţi de substanţe psihoactive, sume de bani ce ar proveni din traficul acestor substanţe interzise, precum şi alte bunuri care ar fi servit în derularea activităţii infracţionale.

La sediul DIICOT – Serviciul Teritorial Iași au fost conduse, în vederea audierii, un număr de 22 de persoane.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul jandarmilor din cadrul IIJ Iași și Grupărării de Jandarmi Mobilă ”Alexandru cel Bun” Bacău.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale.

:: Sursa: www.diicot.ro

6. DIICOT – Serviciul Teritorial Galați. Tentativă la trafic de persoane şi trafic de minori Reținere.

La data de 03.03.2021, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Galați au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui inculpat, pentru săvârșirea infracțiunilor de tentativă la trafic de persoane şi trafic de minori.

În cauză s-a reținut faptul că, începând cu anul 2019, inculpatul a recrutat prin inducere în eroare tinere minore şi majore, pe care ulterior, prin constrângere fizică şi psihică, le-a cazat, transportat şi obligat la practicarea prostituţiei în diferite locaţii de pe teritoriul României, dar şi al altor state europene.
La data de 03.03.2021, procurorii DIICOT – Serviciul Teritorial Galați împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul BCCO Galați au efectuat un număr de 4 percheziții domiciliare, în urma cărora au fost ridicate un laptop și o cantitate de substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive.

În cursul zilei de astăzi, inculpatul va fi prezentat Tribunalului Galați cu propunere de arestare preventivă, pentru o perioadă de 30 de zile.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul jandarmilor din cadrul IJJ Galați.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale.

:: Sursa: www.diicot.ro

7. DIICOT – Biroul Teritorial Arad. Participație improprie la pornografie infantilă. Reținere.

La data de 03.03.2021, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Biroul Teritorial Arad au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui inculpat, pentru săvârșirea infracțiunii de participație improprie la pornografie infantilă, în formă agravată.

În cauză s-a reținut faptul că, în cursul lunii octombrie 2020, inculpatul, prin manipulare emoțională, a determinat o persoană vătămată minoră să producă și să-i distribuie, prin intermediul unor sisteme informatice, mai multe materiale cu caracter pornografic.

La data de 03.03.2021, Tribunalul Arad a dispus arestarea preventivă a inculpatului, pentru o perioadă de 30 de zile.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul ofițerilor de poliție judiciară din cadrul SCCO Arad și SCCO Hunedoara și al și jandarmilor din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Hunedoara.

:: Sursa: www.diicot.ro

 
Secţiuni: Comunicate parchete, Content, Drept penal, Procedură penală | Toate secţiunile
Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus
Gratuit pentru studenţi
Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill
Concurs eseuri ZRVP

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD