Secţiuni » Arii de practică » Protective » Dreptul muncii
Dreptul muncii
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti

ANP. Modificarea Normelor în domeniul educației, asistenței psihologice și asistenței sociale a persoanelor internate în centre educative şi de detenţie
08.03.2021 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Content, Dreptul muncii, Monitorul Oficial al României
JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 229 din 8 martie 2021 a fost publicată Decizia nr. 408/2021 privind modificarea și completarea Normelor naționale în domeniul educației, asistenței psihologice și asistenței sociale a persoanelor internate în centre educative și centre de detenție, aprobate prin Decizia directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor nr. 500.460/2017.

Atribuțiile specifice psihologului specializat în ergoterapie:

– organizează și desfășoară programe și activități de terapie ocupațională – destinate persoanelor internate ale căror capacități de a face faţă sarcinilor de zi cu zi sunt afectate de tulburări de dezvoltare, infirmități fizice, boli cronice sau alte dificultăți de natură psihologică sau socială;

– desfășoară activități de consiliere și sprijin al persoanelor internate, în vederea însușirii unor deprinderi pierdute sau care au un nivel redus de funcționare;

– selectează și aplică teoriile adecvate, modelele practice și metodele în vederea atingerii nevoilor ocupaționale și de sănătate ale persoanelor internate identificate cu nevoi;

– aplică pașii adecvați ai procesului terapiei ocupaționale, incluzând screeningul, identificarea nevoilor, formulând obiective, planificând, implementând intervenții și evaluând rezultatele.

Atribuțiile specifice ofițerului educator – consiliere vocațională, stimulare aptitudinală:

– identifică aptitudinile, interesele, competențele persoanelor internate și evaluează nivelul de dezvoltare vocațional prin proceduri metodologice specifice, conform inventarelor aptitudinale, testelor și instrumentelor specifice;

– elaborează profilul vocațional în baza aptitudinilor, competențelor, intereselor, caracteristicilor psihofizice, performanțelor și eșecurilor anterioare, rezultatelor obținute la probele aplicate;

– identifică ruta de dezvoltare vocațională, ținând cont de aptitudini, motivație, nivel școlar, sfera de interese, obiectivele stabilite pe termen scurt, mediu și lung ale persoanei internate, dar și de caracteristicile psihofizice și contextul sociocultural;

– organizează și desfășoară programe și activități de terapie ocupațională: activități de muncă, joc, activități de viață cotidiană;

– desfășoară activități de consiliere vocațională a persoanelor internate în vederea implicării în activități practice/ocupaționale, ținând cont de nivelul de pregătire, aptitudinile și interesele individuale;

– oferă susținere motivațională persoanelor internate, prin oferirea de alternative în vederea deciderii în mod autonom a traseului vocațional;

– colaborează cu rețeaua de suport social, în vederea angrenării persoanelor internate în activități ocupaționale, în domeniile în care și-au dovedit abilitățile;

– organizează, în comunitate sau la nivelul locului de deținere, evenimente culturale, artistice, sportive, urmărind valorificarea rezultatelor obținute în cadrul programelor și activităților ocupaționale derulate cu persoanele internate;

– formulează propuneri cu privire la necesarul de materiale utilizate în cadrul programelor și activităților ocupaționale.

Atribuțiile specifice agentului educator – ateliere ocupaționale:

– desfășoară activități practice/ocupaționale, urmărind formarea deprinderilor de viață cotidiană, cultivarea capacităților și aptitudinilor pentru muncă, respectiv educarea abilităților persoanelor internate pentru diverse jocuri și petrecere a timpului liber;

– desfășoară activități de consiliere a persoanelor internate în vederea implicării în activități practice/ocupaționale, ținând cont de nivelul de pregătire, aptitudinile și interesele individuale;

– contribuie la valorizarea lucrărilor persoanelor internate, realizate în cadrul activităților ocupaționale, prin participarea la organizarea unor evenimente culturale, artistice, sportive la nivelul locului de deținere sau în comunitate.

De asemenea, Decizia aduce o serie de modificări privind standardele minime pentru psihologul specializat în ergoterapie (terapie ocupațională), ofițerul educator – consiliere vocațională (stimulare aptitudinală), agentul educator – ateliere ocupaționale, precum şi pentru preot în privinţa desfășurării activităților de reintegrare socială.

Intrare în vigoare: 1 aprilie 2021

Cuvinte cheie: ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti