« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Dreptul Uniunii Europene
DezbateriCărţiProfesionişti
 

Modificări privind utilizarea tehnologiilor inovatoare la anumite autoturisme și vehicule utilitare ușoare
29.03.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

În Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 100 din 23 martie 2021 a fost publicată Decizia de punere în aplicare nr. 488/2021 de modificare a Deciziilor de punere în aplicare (UE) 2020/174 și (UE) 2020/1167 în ceea ce privește utilizarea tehnologiilor inovatoare aprobate la anumite autoturisme și vehicule utilitare ușoare care pot funcționa cu gaz petrolier lichefiat, gaz natural comprimat și E85.

Prezenta decizie modifică şi completează Decizia de punere în aplicare (UE) 2020/174 şi Decizia de punere în aplicare (UE) 2020/1167 şi stabileşte că :

– tehnologia utilizată la un starter-alternator de înalt randament de 48 V combinat cu un convertor de 48 V/12 V CC/CC va trebui să fie instalată la autoturismele (M1) sau la vehiculele utilitare ușoare (N1) care au următoarele caracteristici:
(i) sunt vehicule cu motor cu ardere internă (vehicule cu motor cu ardere internă convențional) care pot funcționa cu benzină, motorină, gaz petrolier lichefiat (GPL), gaz natural comprimat (GNC) sau E85 sau cu o combinație a acestor combustibili;
(ii) sunt vehicule electrice hibride neîncărcabile din exterior, care pot funcționa cu combustibilii menționați la punctul (i) și pentru care se pot utiliza valori necorectate ale consumului de combustibil și ale emisiilor de CO2 în conformitate cu punctul 1.1.4 din apendicele 2 la subanexa 8 a anexei XXI la Regulamentul (UE) 2017/1151;

– randamentul, ca produs între randamentului starter-alternatorului de 48 V și al randamentului convertorului de 48 V/12 V CC/CC,va fi de cel puțin:
(i) 73,8 % pentru vehiculele alimentate cu benzină sau E85, altele decât cele cu turbocompresor;
(ii) 73,4 % pentru vehiculele cu turbocompresor alimentate cu benzină sau E85;
(iii) 74,6 % pentru vehiculele alimentate cu GPL, altele decât cele cu turbocompresor;
(iv) 74,1 % pentru vehiculele cu turbocompresor alimentate cu GPL;
(v) 76,3 % pentru vehiculele alimentate cu GNC, altele decât cele cu turbocompresor;
(vi) 75,7 % pentru vehiculele cu turbocompresor alimentate cu GNC;

– dacă tehnologia inovatoare este instalată la un vehicul bicombustibil sau multicombustibil, autoritatea de omologare de tip va înregistra reducerea certificată a emisiilor de CO2 după cum urmează:
(i) pentru un vehicul bicombustibil care utilizează benzină și combustibili gazoși, valoarea reducerii emisiilor de CO2 care corespunde GPL sau GNC;
(ii) pentru un vehicul multicombustibil care utilizează benzină și E85, valoarea reducerii emisiilor de CO2 care corespunde benzinei.

Intrare în vigoare: 12 aprilie 2021

 
Secţiuni: Dreptul Uniunii Europene, Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, Transporturi | Toate secţiunile
Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD