Secţiuni » Interviuri
Interviuri
Women in Law
UNBR Caut avocat
UNBR Caut avocat
UNBR Caut avocat
Masterclass US Litigators
Articole Interviuri Life SELECTED

Ioana Prândurel: Casa Paleologu – sensul meu în viață

29 februarie 2024 | Alina MATEI
Alina Matei

Alina Matei

Ioana Prândurel

Ioana Prândurel

Alina Matei:Mulțumesc, stimată doamnă Ioana Prândurel, ispravnic și membru fondator al Fundației Casa Paleologu, dragă Ioana, pentru timpul acordat cititorilor JURIDICE. Casa Paleologu este astăzi un fenomen cultural unic, necesar și mai mult decât necesar. Pentru a ajunge, însă la ceea ce este astăzi Casa Paleologu, la început, câțiva oameni au muncit enorm, au avut răbdare și au crezut în proiect. Nu în ultimul rând, au investit! Ești unul din acești oameni. Ce ne poți povesti despre acea perioadă?

Ioana Prândurel: Mulțumesc și eu mult pentru invitație! Aș putea povesti cu cea mai mare plăcere ore-n șir, eu și colegii mei avem și o glumă despre asta: Theodor Paleologu a scris o carte despre programa cursurilor Casei, o autobiografie intelectuală, cu titlul “Povestea Casei Paleologu”, iar eu aș putea completa cu încă o carte, de data aceasta despre lucruri concrete și amintiri haioase, cu titlul de “Adevărata poveste a Casei Paleologu”.

Dar, ca să nu crezi că evit întrebarea, perioada aceea de la început continuă în felul ei și acum pentru că ne place la fel de mult ceea ce facem. Nu am cum să evit să sune idealist, o să las să sune și workaholic: greutățile inerente sunt mai trecătoare atunci când munca e plăcută, iar eu sunt unul dintre cei care au lucrat ca să să li se întâmple astfel. Sunt foarte recunoscătoare celor care ne-au susținut și ne susțin, de la cursanți – ne place să le spunem oaspeți – la mentori, lectori, parteneri, furnizori și, bineînțeles, colegi.

Alina Matei: Ca profesionist care ai lucrat și ai făcut comunicare pentru companii multinaționale, ce este cel mai important atunci când te apuci să construiești un brand?

Ioana Prândurel: Cheia în construirea unui brand puternic stă în definirea unei identități clare și coerente care rezonează cu publicul său țintă. Adică e foarte important să înțelegi clar pe cei cărora li se adresează brandul respectiv, să le înțelegi nevoile, să te gândești ce anume le poți oferi pentru a le satisface. Pe șleau, ce le oferă și la ce le folosește?

Arbitraj comercial

Servicii JURIDICE.ro

Evenimente juridice

Interviuri JURIDICE.ro

Pentru mine, a lucra pentru a construi un brand Paleologu a fost încă de la început un privilegiu: numele există în spațiul românesc de peste 200 ani și avea deja conotații ce țin de educație, de valori, de a aduce valori vechi în discuție, de a le păstra în actualitate. Așadar am avut material bun.

Când construim un brand este esențial să înțelegem în profunzime nevoile și aspirațiile celor care vor fi clienți. E important să înțelegi tu de ce faci ceea ce faci pentru ca apoi să poți comunica. Consistența este vitală în toate punctele de contact cu clienții: de la mesajul de marketing, la experiența produsului și etica companiei. Este ideal ca brandul să aibă o comunicare transparentă, autentică și adaptată la diferitele canale și audiențe. Cu atât mai mult atunci când vorbim, de pildă, despre o piață cu mulți jucători care oferă servicii de calitate similară, cum este și în cazul avocaturii.

Am avut privilegiul să construiesc un brand ca la carte, pornind de la un nucleu de valori solide, care se mențin relevante astăzi.

Alina Matei: Ce reprezintă pentru tine Casa Paleologu?

Ioana Prândurel: Sensul meu în viață.

Alina Matei: De ce ispravnic? În primul rând, datorită ție nu am uitat acest substantiv și apoi l-am feminizat, deși e de genul masculin. 🙂

Ioana Prândurel: Pentru că ideea avea nevoie de un implementator, cineva care să pună în aplicare ideile cu care am pornit la drum cu Casa Paleologu, un do-er. Pe românește, un ispravnic.

Alina Matei: În cazul tău, ce provocări ai avut la Casa Paleologu? Unde a funcționat instinctul de om de comunicare, dar cel de femeie?

Ioana Prândurel: Omul de comunicare și femeia sunt una și aceeași, așa că mă bucur de instincte ascuțite. 🙂 Casa Paleologu mi-a adus multă experiență și provocări, încă o face și mă bucur de asta, pentru că altfel m-aș plictisi. Un exemplu de provocare ține de mentalitatea românească legată de învățarea continuă. Lucrăm la a explica tuturor la ce e bună învățarea continuă, însă am auzit și reacții de genul “doar medicii și avocații sunt oropsiți să învețe toată viața și o fac pentru că nu au încotro”. Ori, pentru oamenii comunitatea Casei Paleologu, a învăța continuu este o plăcere. O doamnă pe care o am model profesional mi-a spus chiar astăzi că este brain spa.

Alina Matei: La început, fiecare proiect are în centru o persoană. Este catalizatorul de la care pornește totul și se întoarce aproape totul. La Casa Paleologu, norul de genialitate este al domnului Toader Paleologu. Pasul de la un lector la mai mulți a fost un mecanism/instrument de comunicare?

Ioana Prândurel: Pasul de la un lectori la mai mulți a fost în primul rând o dorință tot domnului Paleologu, care își cunoaște bine domeniile pe care le stăpânește și care și-a dorit să aibă un program cât mai amplu de studii liberale, să oferim la Casa Paleologu o bază vastă de cunoștințe în arte, științe, umanități și științe sociale. Programele noastre sunt concepute pentru a dezvolta abilități de analiză, raționament, comunicare eficientă și adaptabilitate – instrumente esențiale pe piața muncii diversificată și într-o societate dinamică. În special pentru adulții ca mine, care nu au primit această bază de educație din școală și care au fost cel mult autodidacți.

Alina Matei: Casa Paleologu este un exemplu de împletire a generațiilor: îndepărtat (nu vechi) și nou (nu modern) par a face casă bună la Casa Paleologu. Cum a fost procesul de accesare a canalelor precum Spotify? Este așa de reconfortant să dai drumul la un podcast cu Theodor Paleologu pe Spotify și să ții drumul drept! 🙂

Ioana Prândurel: Asta mi-am dorit și eu, să pot asculta un podcast al Casei Paleologu atunci când conduc. Restul a fost foarte simplu, tehnologia ne e unealtă de nădejde încă de la primul pas în online prin care am anunțat primele noastre cursuri în 2013. Nu am lucrat degeaba la Connex, apoi la Vodafone și la eMAG. Tot ce ține de online ne este la îndemână, colegii mei sunt și ei foarte deschiși să folosim aceste medii de comunicare care sunt deja comune.

Alina Matei: Ce distanță e de la trimiterea e-mailurilor pentru cursuri până la participarea efectivă la curs?

Ioana Prândurel: Încercăm să fie cât mai scurtă. Cred că durează maximum 5 minute, cu tot cu etapa de citire a descrierii cursului dorit.

Alina Matei: Cum s-a schimbat lumea ta de când veghezi ca ispravnic la Casa Paleologu?

Ioana Prândurel: S-a schimbat destul de mult pentru că este vorba despre 11 ani. În timpul ăsta s-au întâmplat multe cu mine și cu lumea din jur. Privesc lumea de azi cu mintea mai limpede, cu mai multă experiență, cunoaștere și învăț să folosesc mai mult duhul blândeții, adică să fiu mai înțelegătoare și să am mai multă răbdare.

Alina Matei: Dacă o AI ți-ar propune să fii ispravnicul ei la Casa AI ce ai face?

Ioana Prândurel: Aș cerceta bine ce ar însemna asta și dacă s-ar putea integra cu ceea ce fac acum. Poate ar fi o îmbinare frumoasă între trecut și viitor, ar fi de analizat.

Alina Matei: Un mesaj, te rog, pentru cititorii J și pentru cei care fac J.

Ioana Prândurel: Pentru cititori, citiți Juridice.ro pentru o perspectivă proaspătă în materie de drept. Susține discernământul juridic. Pentru echipa J, prin viziunea voastră, Juridice.ro se distinge. Excelați mereu. Țineți-o tot așa!

Alina Matei: Mulțumesc pentru că ai stat de vorbă cu mine!

Ioana Prândurel: Cu multă plăcere! Mulțumesc și eu pentru întrebări și pentru că mi-ai dat ocazia să povestesc despre mine și despre proiectul meu profesional.

Citeşte mai mult despre , , , , ! Pentru condiţiile de publicare pe JURIDICE.ro detalii aici.
Urmăriţi JURIDICE.ro şi pe LinkedIn LinkedIn JURIDICE.ro WhatsApp WhatsApp Channel JURIDICE Threads Threads JURIDICE Google News Google News JURIDICE

(P) JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill.

Arii de practică
Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Business
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul sportului
Drepturile omului
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Litigation
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protective
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi

Parteneri arii de practică  Specialişti


JURIDICE.ro
Main page
Cariere
Evenimente ⁞ 
Dezbateri
Profesionişti
Lawyers Week
WinLaw.ro
VIDEO
Servicii
Flux noutăţi
Selected ⁞ 
Comunicate
Avocaţi
Executori
Notari
Sistemul judiciar
Studenţi / JURIDICE NEXT
RSS  Publicare comunicate profesionale
Articole
Essentials
Interviuri
Opinii
Revista de note, studii şi opinii juridice
ISSN 2066-0944
       Studii şi note de studiu
Revista revistelor
Autori  Condiţii de publicare articole
Jurisprudenţă
Curtea Europeană a Drepturilor Omului
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene
Curtea Constituţională
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
       Jurisprudenţă curentă ÎCCJ
       Dezlegarea unor chestiuni de drept
       Recurs în interesul legii
Curţi de apel ⁞ 
Tribunale ⁞ 
Judecătorii

Legislaţie
Proiecte legislative
Monitorul Oficial al României
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene

Proiecte speciale
Cărţi
Covid-19 Legal React
Creepy cases
Life
Mesaje de condoleanţe
Povestim cărţi
Războiul din Ucraina
Wisdom stories

Servicii J   Cont profesional [membership]   Catalog   Documentare   Comunicare   Revealing   Vizual   Website   Logo   Foto   Video   Talent Search   Recrutare   Evenimente   Directoare internaţionale