Eurodeputații susțin posibilitatea de a obține un permis de conducere digital
29 februarie 2024 | JURIDICE.roMiercuri, 28 februarie 2024, eurodeputații au votat modificări privind permisele de conducere digitale, autoevaluarea capacității de a conduce și atenția sporită față de pietoni, potrivit unui comunicat.
Karima Delli (Verzi, Franța): „Parlamentul European a avut astăzi oportunitatea de a îmbunătăți siguranța rutieră în Europa, de a ajunge la zero decese în trafic până în 2050 și de a crea un cadru mai puternic, pentru a ne proteja împotriva accidentelor rutiere. Normele includ controale medicale opționale atunci când un permis de conducere este eliberat sau reînnoit și dispoziții mai stricte pentru conducătorii auto începători.”
Cu peste 20.000 de vieți pierdute anual în accidente rutiere în UE, Parlamentul sprijină reformarea normelor UE privind permisele de conducere pentru a se asigura că acestea contribuie la siguranța rutieră și la tranziția verde și digitală a UE.
Eurodeputații doresc ca șoferii să fie mai bine pregătiți pentru situații reale de trafic și să fie conștienți de riscuri, în special pentru participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, copiii, bicicliștii și utilizatorii scuterelor electrice. Prin urmare, condusul în condiții de zăpadă și polei, utilizarea telefonului mobil în condiții de siguranță la volan, unghiurile moarte, sistemele de asistență pentru șofer și deschiderea ușilor vehiculului în siguranță ar trebui, de asemenea, să facă parte din testele de obținere a permisului de conducere.
Eurodeputații doresc ca permisele de conducere să fie valabile cel puțin 15 ani pentru motociclete și autoturisme și cinci ani pentru camioane și autobuze. Aceștia nu sprijină reducerea valabilității permiselor de conducere pentru persoanele în vârstă – astfel cum a propus Comisia – pentru a evita discriminarea și pentru a le asigura dreptul la liberă circulație și participare la viața economică și socială.
Deputații susțin autoevaluarea de către șoferi a capacității de a conduce atunci când se eliberează și se reînnoiește un permis de conducere, permițând țărilor UE să decidă dacă autoevaluarea ar trebui înlocuită de un control medical, ce poate include un set minim de teste de vedere și ale afecțiunilor cardiovasculare. Cu toate acestea, deputații doresc ca guvernele UE să depună mai multe eforturi pentru a sensibiliza publicul cu privire la semnalele mentale și fizice ale șoferilor care ar putea constitui factori de risc.
Conducătorii auto neexperimentați ar trebui să treacă printr-o perioadă de probă de cel puțin doi ani, timp în care ar trebui supuși anumitor restricții mai severe, cum ar fi limita mai scăzută pentru consumul de alcool la volan și sancțiuni dure pentru condusul periculos, potrivit deputaților.
Pentru a atenua deficitul de șoferi profesioniști, deputații doresc, de asemenea, să permită persoanelor în vârstă de 18 ani să obțină un permis pentru a conduce un camion sau un autobuz cu până la 16 pasageri, cu condiția să dețină un certificat de competență profesională. În plus, tinerii de 17 ani ar putea obține un permis de conducere pentru autoturisme sau camioane, dacă sunt însoțiți de un conducător auto cu experiență.
Pentru a sprijini piața unică europeană, deputații sunt în favoarea introducerii unui permis de conducere digital, disponibil pe telefonul mobil și pe deplin echivalent cu permisul fizic de conducere.
Proiectul de norme privind permisele de conducere ale UE a fost adoptat cu 339 voturi pentru, 240 împotrivă și 37 abțineri, și constituie poziția Parlamentului în prima lectură. Dosarul va fi continuat de noul Parlament după alegerile europene din 6-9 iunie.
NOU! Despre bani în profesii juridice: avocați, executori, notari, consilieri juridici și alți profesioniști ai dreptului
18 septembrie ⁞ Școala Superioară de Cadre
19 septembrie ⁞ Impactul legii 243/2024 asupra creditorilor IFN/cesionari de creanțe
23 septembrie ⁞ Fraudarea creditorilor – eficacitatea mijloacelor actuale pentru combaterea ei
25 septembrie ⁞ Noutățile Legii nr. 214/2024 – ce efecte poate avea semnătura electronică
26 septembrie ⁞ JURIDICE by Night. Golden Season edition
30 septembrie ⁞ Avocatura: onorariu orar vs. onorariu global
5 octombrie ⁞ Start Curs INGENIO de pregătire pentru Barou, INM & Magistratură, Notariat și Licență
7 octombrie ⁞ Dacă UIT, 100.000 de lei amendă! (RO E-TRANSPORT)
14 octombrie ⁞ Impactul sancțiunilor impuse de Consiliul Concurenței asupra pieței editoriale din România: între protecția concurenței și drepturile de autor
21 octombrie ⁞ Abilitățile de negociere: un moft sau o necesitate?
31 octombrie ⁞ JURIDICE by Night. Mystic Night. Halloween edition
11 noiembrie ⁞ Fraudarea fondurilor europene: infracțiune de 1 Euro? (Necesitatea stabilirii unui prag valoric minim pentru infracțiunea de fraudare a fondurilor europene)
18 noiembrie ⁞ Social Media. Răspunderea juridică în caz de Share și Repost care deranjează
23 noiembrie ⁞ Start Curs Admitere INM/ Magistratură & Avocatură 2025
28 noiembrie ⁞ JURIDICE by Night. Autumn Allure edition
2025 ⁞ The Congress / The biggest legal event
Homepage J JURIDICE Cariere Evenimente Dezbateri Profesionişti Lawyers Week Video |