« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia animalelorProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Dreptul muncii
ConferinţeDezbateriCărţiProfesionişti
SAVESCU & ASOCIATII
 

Modificarea Normelor de aplicare a OUG privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor | Proiect. UPDATE: Publicare în Monitorul Oficial
18.05.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 510 din 17 mai 2021 a fost publicată Hotărârea nr. 536/2021 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 52/2011.

Normele metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor se modifică și stabilesc că:

– drepturile prevăzute la art. 2 alin. (1), art. 5, art. 7 alin. (1) și (2), art. 8 alin. (4) și art. 9 alin. (4) din OUG se acordă pentru fiecare naștere sau, după caz, pentru fiecare situație prevăzută la art. 8 alin. (2) din OUG;

– dacă persoana îndreptățită optează pentru concediu fără plată, cererea pentru acordarea acestuia se depune și se înregistrează la angajator, pe această perioadă aplicându-se corespunzător prevederile art. 21 și 22 din OUG;

– când persoana solicită numai acordarea stimulentului de inserție sau acesta este solicitat cu cel puțin 3 luni înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, pentru copilul cu handicap, perioada de dinainte de împlinirea de către copil a vârstei respective nu poate fi constituită fracționat sau din perioade anterioare în care persoana îndreptățită a realizat venituri supuse impozitului;

– pentru calculul indemnizației pentru creșterea copiilor, când persoana care a beneficiat de concediu și indemnizație naște unul sau mai mulți copii (sau se află într-o nouă situație de la art. 8 alin. 2), într-o perioadă de până la 12 luni de la finalizarea concediului pentru creșterea copilului anterior, se procedează după cum urmează:
a) dacă perioada de eligibilitate este acoperită în totalitate de perioada de concediu și indemnizația lunară pentru creșterea copilului, se acordă aceeași valoare cu indemnizația primită pentru copilul anterior;
b) dacă perioada de eligibilitate este constituită și din perioade în care persoana a realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, atunci indemnizația lunară pentru creșterea copilului se va calcula pe baza veniturilor realizate pe această perioadă, inclusiv pe baza celor realizate în perioadele prevăzute la art. 2 alin. (5) și (6) și a celor realizate potrivit art. 16 alin. (3) lit. c) din OUG. Dacă din calcul rezultă un cuantum al indemnizației lunare pentru creșterea copilului mai mic decât cuantumul indemnizației primit pentru copilul anterior, atunci se acordă indemnizația lunară pentru creșterea copilului primită pentru copilul anterior;

Intrare în vigoare: 17 mai 2021

***

Miercuri, 21 aprilie 2021, Ministerul Muncii și Protecției Sociale a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărârea Guvernului pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 52/2011.

– În situația în care persoana îndreptățită beneficiară a stimulentului de inserție în cuantumul prevăzut la art. 7 alin. (1) lit. a) din ordonanța de urgență solicită concediul și indemnizația pentru creșterea copilului după împlinirea de către copil a vârstei de 6 luni, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilități, reluarea plății stimulentului de inserție se realizează în cuantumul prevăzut la art. 7 alin. (1) lit. b) din ordonanța de urgență.

Dreptul reprezentând stimulentul de inserție se cuvine după cum urmează:

a) de la data nașterii copilului, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condițiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate și a indemnizației aferente;

b) de la data adopției, a instituirii tutelei, plasamentului sau încredințării, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la data la care s-au aprobat ori, după caz, s-au instituit măsurile de protecție a copilului;

c) începând cu ziua următoare celei în care beneficiarul indemnizației prevăzute la art. 2 alin. (2) și art. 31 alin. (2) din ordonanța de urgență realizează venituri supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, și plata acesteia se suspendă, dacă cererea este depusă în termen de 30 de zile de la această dată;

d) începând cu ziua următoare celei în care persoanele prevăzute la art. 7 alin. (2) din ordonanța de urgență realizează venituri supuse impozitului pe venit, dacă cererea este depusă în termen de 30 de zile de la această dată;

e) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situații, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusă peste termenele prevăzute la lit. a)-d).

Perioada în care o persoană beneficiază de drepturile prevăzute la art. 2 alin. (1), art. 5, art. 9 alin. (4) și art. 31 din ordonanța de urgență:
a) constituie perioadă asimilată stagiului de cotizare în vederea stabilirii drepturilor de pensie în sistemul public de pensii;
b) constituie perioadă asimilată stagiului de cotizare în sistemul asigurărilor pentru șomaj și se are în vedere la stabilirea perioadei de acordare a indemnizației de șomaj și a cotelor procentuale diferențiate în funcție de stagiul de cotizare realizat în sistemul asigurărilor pentru șomaj.

:: Proiectul
:: Anexa 1
:: Anexa 2
:: Nota de fundamentare

Cuvinte cheie: , , ,
Secţiuni: Dreptul muncii, Monitorul Oficial al României, Proiecte legislative | Toate secţiunile
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD