« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Cyberlaw
CărţiProfesionişti

ADR. Conferința de încheiere a proiectului EGOV – Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare
17.05.2021 | JURIDICE.ro

Drept Timisoara
Secţiuni: Anunțuri, Cyberlaw | Toate secţiunile

Cuvinte cheie: , , , , ,
JURIDICE - In Law We Trust

Luni, 17 mai 2021, Autoritatea pentru Digitalizarea României a organizat conferința de încheiere a proiectului EGOV – Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare, potrivit unui comunicat.

Octavian Oprea, președinte interimar ADR: „Proiectul EGOV ne-a livrat un roadmap al strategiilor și proiectelor din sfera digitalizării pentru următorii 10 ani – Politica Publică în domeniul e-guvernării. Am obținut, de asemenea, un program coerent de schimbări eficiente și sustenabile pentru digitalizarea administrației publice. Obiectivul principal al Politicii Publice este creșterea numărului și a calității serviciilor publice electronice din România. Vom reuși să realizăm acest lucru doar prin întărirea capacității instituțiilor și autorităților publice de a funcționa într-un mediu digital avansat și de a furniza servicii publice electronice mature, până la finalul anului 2030. ADR a făcut pași concreți, prin proiecte esențiale aflate deja în implementare, care consolidează direcția de acțiune pentru următorii zece ani: managementul identității și al accesului la serviciile publice electronice – prin proiectul PSCID, care va fi poarta de acces şi primul punct de securizare a serviciilor de e-guvernare și care va asigura identitatea electronică unică a fiecărui cetăţean; dezvoltarea punctului nodal de interoperabilitate – construcția nodului eIDAS pentru România, “softul comun” de autentificare al Europei, și interconectarea acestuia cu nodurile eIDAS ale celorlalte state membre; crearea catalogului național al serviciilor publice; dezvoltarea unui cadru pentru politicile publice de utilizare a tehnologiilor inovative de tipul AI sau blockchain; RegInterMed, sistemul informatic cu baze de date actualizate despre pacienţi, tratamentele aplicate și evoluţia  acestora, ce va putea integra date din mai multe surse digitale, va genera statistici pentru fundamentarea politicilor în sistemul medical și pentru luarea deciziilor optime, în beneficiul pacienților.

Mircea Abrudean, secretar general adjunct al Guvernului României: „Simplificarea procedurilor administrative trebuie realizată prin măsuri de eficientizare a actelor normative care reglementează procesele derulate la nivelul instituțiilor publice, dar și prin soluții informatice. În acest sens, lucrăm la comasarea atribuțiilor celor două comitete interministeriale de debirocratizare și de e-guvernare în Comitetul pentru e-guvernare și reducerea birocrației. Avem cel puțin două surse de finanțare pentru viitoarele proiecte: POCIDIF (Programul Operațional Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021-2027) și PNRR. Experiența exercițiului financiar 2014-2020 și lecțiile din perioada pandemiei ne-au demonstrat necesitatea utilizării instrumentelor de guvernare digitală și cred că trebuie să acceptăm cu onestitate că pentru a avea succes în perioada 2021-2027 este nevoie de un angajament comun și de muncă în echipă.”

Valentina Burdescu, director general ONRC: „Digitalizarea este o prioritate pentru noi ca instituție. Registrele noastre sunt deja digitale și încercăm să oferim, în continuare, servicii de calitate pentru beneficiari. Avem în derulare proiecte de informatizare a activității, inclusiv proiecte care vizează interconectarea cu instituții similare din statele membre ale Uniunii Europene. Până acum, am avut și proiecte-pilot cu accesare de finanțare direct de la Comisia Europeană, iar rezultatul tuturor proiectelor derulate a fost acela al creșterii calității serviciilor publice. Avem în vedere, pe mai departe, formarea profesională a personalului. Mai avem nevoie de redactarea efectivă în sistem online a actului constitutiv pentru înființarea de societăți, cu mențiunea că în prezent actul constitutiv se poate depune și ca înscris sub semnătura privată, ce facilitează transmiterea online a documentelor de înregistrare. Anul trecut a fost un an de referință pentru noi, deoarece în starea de urgență nu s-a desfășurat activitate cu publicul la ghișeu. În 2020, activitatea în sistem online a înregistat o dimensiune semnificativă în raport cu activitatea la ghișeu. Suntem deciși să continuăm procesul de digitalizare și ne-am creionat proiectele pentru următoarele exerciții de fonduri europene.”

Giani Cătălin Nica, secretar general adjunct MAI: „Politica Publică este importantă pentru că ne oferă traseul pe care îl avem de parcurs, dar și etapele de îndeplinire a obiectivelor pe care ni le-am propus. În ultimii ani, soluțiile digitale au fost dezvoltate insular. Implementarea acestui document de Politică publică va duce la unificarea acestor instrumente. MAI contribuie la acest proces de digitalizare cu proiectele proprii: cel mai important dintre ele este, în acest an, cartea electronică de identitate. Ne dorim să ne atingem obiectivele astfel încât toți cetățenii să beneficieze de cele mai bune servicii de e-guvernare”.

Scopul proiectului a fost consolidarea capacităţii instituţionale a autorităților publice în vederea dezvoltării instrumentelor de e–guvernare pentru cetățeni și mediul de afaceri, precum și asigurarea viziunii și a direcțiilor de acțiune din domeniul e-guvernării.

Obiectivele specifice au fost reducerea fragmentării şi gruparea serviciilor publice electronice sub forma conceptului de evenimente de viaţă, conform obiectivelor stabilite în Agenda Digitală pentru România, precum și asigurarea cadrului legislativ, instituţional, procedural şi operaţional pentru utilizarea instrumentelor de e-guvernare.

 
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus
Gratuit pentru studenţi
Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill
VIDEO
Codul muncii









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.