« Secţiuni « Arii de practică « BusinessProtectiveLitigation
Dreptul securităţii sociale

Modificarea HG privind constituirea mecanismului național pentru promovarea incluziunii sociale în România
03.06.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 567 din 3 iunie 2021 a fost publicată Hotărârea nr. 584/2021 pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.217/2006 privind constituirea mecanismului național pentru promovarea incluziunii sociale în România.

Hotărârea modifică HG nr. 1.217/2006 privind constituirea mecanismului național pentru promovarea incluziunii sociale în România, stabilind că:

– în cadrul autorităților publice centrale ce au atribuții în protecție socială, ocuparea forței de muncă, locuire, educație, sănătate, digitalizare, mobilitate, securitate și siguranță personală, justiție, cultură, tineret, economie și dezvoltare rurală, se constituie un compartiment de incluziune socială, pentru monitorizarea implementării angajamentelor asumate de România în documentele internaționale din domeniul incluziunii sociale;

– componența nominală a compartimentului de incluziune socială cuprinde maximum 3 persoane, dintre care una va fi coordonator;

– printre atribuțiile compartimentului de incluziune socială se numără:
a) coordonarea elaborării strategiei naționale sau, după caz, a măsurilor de incluziune socială din strategiile sectoriale;
b) monitorizarea și evaluarea implementării strategiilor/măsurilor de incluziune socială;
c) monitorizarea periodică a progresului realizat în raport cu obiectivele aprobate în strategii și cu indicatorii de incluziune socială;
d) elaborarea documentelor necesare pentru redactarea Raportului privind incluziunea socială în România;

– Comisia națională se constituie din câte un reprezentant, la nivel de secretar de stat sau președinte, al conducătorilor autorităților publice centrale;

– principalele atribuții ale Comisiei naționale:
a) identificarea priorităților naționale din domeniul incluziunii sociale;
b) formularea de propuneri și recomandări în vederea includerii priorităților în strategia națională/strategiile sectoriale care includ măsuri în domeniul incluziunii sociale;
c) coordonarea monitorizării și evaluării strategiei naționale/măsurilor de incluziune socială din strategiile sectoriale;
d) avizarea Raportului național în domeniul incluziunii sociale;

– la nivelul instituției prefectului se organizează comisia județeană privind incluziunea socială, respectiv comisia privind incluziunea socială a municipiului București, cu următoarele atribuții:
a) asigură cadrul de colaborare interinstituțională la nivelul județului pentru armonizarea politicilor destinate cunoașterii, prevenirii și combaterii situațiilor care determină sărăcia și riscul de excluziune socială;
b) asigură consiliere autorităților administrației publice locale și instituțiilor publice la nivelul județului;
c) facilitează orice demers referitor la informarea, comunicarea și participarea tuturor instituțiilor din județ;
d) sprijină autoritățile administrației publice locale din unitățile administrativ-teritoriale din județ în procesul de evaluare a nevoilor comunității și de fundamentare a programelor de acțiuni comunitare;
e) dezbat și avizează strategiile județene de dezvoltare a serviciilor sociale anterior aprobării lor prin hotărâre a consiliului județean;
f) emit aviz consultativ pentru planurile anuale de acțiune privind serviciile sociale administrate și/sau finanțate de consiliile județene, de consiliile locale ale sectoarelor municipiului București, precum și de Consiliul General al Municipiului București, anterior supunerii acestora spre aprobare prin hotărâre a consiliului județean/consiliului local al sectorului/Consiliului General al Municipiului București;
g) elaborează și aprobă planul județean/al municipiului București din domeniul incluziunii sociale;
h) sprijină dezvoltarea serviciilor sociale la nivelul județului, respectiv al municipiului București;
i) facilitează procesul de colaborare interinstituțională între serviciile publice deconcentrate, serviciile publice de interes local/județean, furnizorii publici și privați de servicii de interes public, organizații neguvernamentale;
j) facilitează încheierea de protocoale de colaborare la nivel local și județean;
k) colaborează cu Comisia pentru coordonarea implementării măsurilor necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de viață a locuitorilor din așezările informale și monitorizează îndeplinirea responsabilităților;
l) promovează acțiuni de informare și conștientizare a cetățenilor asupra drepturilor acestora, inclusiv în ceea ce privește dreptul de a beneficia de servicii comunitare integrate pentru combaterea sărăciei și excluziunii sociale;
m) monitorizează realizarea obiectivelor prevăzute în planurile județene și efectuează informări periodice cu privire la situația și evoluția stării sociale a județului;
n) prezintă anual Comisiei Naționale privind Incluziunea Socială informări asupra stadiului de realizare a priorităților asumate prin planul județean anual;
o) facilitează orice demers referitor la informare, comunicare și participare a tuturor instituțiilor din județ la implementarea măsurilor de incluziune socială;

– la elaborarea planului județean de incluziune socială, comisia județeană de incluziune socială va avea în vedere:
a) strategiile locale de dezvoltare ale unităților administrativ-teritoriale din județ;
b) programele de acțiuni comunitare pentru combaterea sărăciei și excluziunii sociale;
c) strategiile locale, respectiv strategia județeană de dezvoltare a serviciilor sociale;
d) strategia națională de incluziune socială și strategiile sectoriale din domeniile-cheie de intervenție;
e) măsurile necesare în vederea colaborării dintre serviciile publice deconcentrate, serviciile publice de interes local/ județean, furnizorii publici și privați de servicii de interes public, organizații neguvernamentale etc.;
f) protocoalele de colaborare în vederea acordării serviciilor comunitare integrate în scopul asigurării drepturilor persoanelor la locuință, la asistență socială și medicală, la educație și la loc de muncă;
g) reglementările Legii nr. 350/2001.

Intrare în vigoare: 3 iunie 2021

 
Secţiuni: Dreptul securitatii sociale, Monitorul Oficial al României | Toate secţiunile
Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus
Gratuit pentru studenţi
Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD