« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia animalelorProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Health & Pharma
CărţiProfesionişti
 

Consiliul Concurenței schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice
09.06.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

Miercuri, 9 iunie 2021, Consiliul Concurenței a anunțat că va schimba modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii), din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață.

Astfel, la analiza piaței relevante, autoritatea de concurență va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă.

Până în prezent, piața geografică, în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice, era definită ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă. În urma unui sondaj, s-a constatat o orientare a consumatorilor către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maxim 1 km pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie.

De asemenea, în ultimii ani, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km, luată în considerare până acum.

În consecință, autoritatea de concurență a actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieței relevante geografice la noul context.

Cuvinte cheie: , , ,
Secţiuni: Concurență, Dreptul sanatatii, Lege 9 | Toate secţiunile
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD