Secţiuni » Arii de practică » Business » Energie
Energie
CărţiProfesionişti
Banner BA-01
Servicii JURIDICE.ro
Banner BA-02
Dreptul Uniunii Europene Energie Monitorul Oficial al României

Realizarea ambițiilor UE pentru energia din surse regenerabile offshore

9 mai 2024 | JURIDICE.ro

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 419 din 8 mai 2024 a fost publicată Hotărârea nr. 30/2024 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor – Realizarea ambițiilor UE pentru energia din surse regenerabile offshore – COM (2023) 668.

Camera Deputaţilor:

1. susţine Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor referitoare la realizarea ambiţiilor UE pentru energia din surse regenerabile offshore;

2. recomandă adaptarea obiectivelor Uniunii privind energia regenerabilă offshore la condiţiile climatice şi geografice ale statelor membre şi ale regiunilor;

3. recomandă dezbaterea posibilităţilor tehnice de a obţine energie din surse regenerabile în cantităţi mici şi de a o transporta pe distanţe scurte, pentru a fi utilizată local sau pe scară restrânsă în zone izolate;

4. recomandă dezbaterea măsurilor de promovare a activităţilor offshore şi a planificării urbane a zonei costiere, în legătură cu sprijinirea pescuitului şi asigurarea unui habitat uman sănătos şi estetic;

5. recomandă includerea securităţii maritime, inclusiv a protecţiei infrastructurii de producţie şi transport a energiei offshore, în eforturile de întărire a apărării europene împotriva ameninţărilor hibride şi a activităţilor ostile directe, inclusiv în pregătirea resurselor umane necesare, inclusiv prin atragerea de investiţii de capital privat în producţia capacităţilor de apărare, pe baza rezultatelor proiectului Symbiosis, finanţat de programul Orizont Europa;

6. propune elaborarea unor orientări detaliate, la nivelul Uniunii Europene, pentru armonizarea abordării planurilor de amenajare a spaţiului maritim, pentru implicarea activă a tuturor factorilor interesaţi în procesul de elaborare şi implementare a planului, având în vedere necesitatea integrării activităţilor economice, a producţiei de energie din surse offshore, a protecţiei mediului şi a biodiversităţii, precum şi a aspectelor sociale;

7. subliniază că adaptarea procesului de planificare a spaţiului maritim pentru a integra obiectivele referitoare la energia offshore, în ceea ce priveşte răspunsul la evoluţiile pieţei şi la cerinţele de combatere a schimbărilor climatice, necesită mecanisme administrative de cooperare dependente de capacitatea instituţiilor locale de a le susţine;

8. propune elaborarea de recomandări cu caracter ştiinţific cu privire la protecţia speciilor de animale marine şi ecosistemului marin în mod armonizat în Uniunea Europeană, pentru a răspunde obiectivelor de susţinere a economiei albastre şi pentru a asigura stabilitatea pe termen lung a ecosistemelor;

9. subliniază necesitatea unei coroborări permanente între planurile de susţinere a capacităţilor offshore de producţie a energiei şi Directiva privind amenajarea spaţiului maritim;

10. recomandă susţinerea industriei europene de producţie a capacităţilor de energie offshore, a întregului complex de furnizori ai acesteia de pe teritoriul Uniunii Europene, în mod operativ;

11. recomandă consolidarea cooperării europene pentru ocrotirea ecosistemului Mării Negre, având în vedere sensibilitatea deosebită a acestuia generată de dinamica scăzută a proceselor biotopului său, în special în cazul proiectelor de cooperare ale statelor riverane;

12. recomandă încurajarea integrării tehnicilor satelitare în proiectarea şi operarea capacităţilor de producţie de energie offshore, inclusiv în ceea ce priveşte măsurile de ocrotire a mediului şi a biodiversităţii;

13. propune instituirea unui mecanism de dialog permanent între statele membre, ca parte a organizării pieţei energiei electrice a Uniunii, pentru a promova eficient investiţiile anticipative în reţele şi soluţionarea problemelor legate de partajarea costurilor în ceea ce priveşte reţelele offshore, insulele energetice şi nodurile offshore;

14. recomandă ca, în procesul de elaborare a orientărilor pentru o analiză cost-beneficiu specifică şi pentru partajarea costurilor în cazul energiei offshore, să fie implicaţi toţi factorii interesaţi, inclusiv întreprinderile mici şi mijlocii şi comunităţile locale;

15. recomandă sprijinirea prin programul Orizont Europa, în mod specific, a cercetării dedicate obţinerii de energie offshore la scară redusă, astfel încât să fie stimulată intrarea pe piaţă a micilor întreprinderi;

16. recomandă încurajarea mobilităţii cadrelor didactice, a elevilor, studenţilor şi a persoanelor implicate în învăţământul ingineresc, a educaţiei nonformale şi a utilizării portofoliului personal de învăţare pentru a acoperi rapid deficitele de calificare în proiectarea capacităţilor energetice şi în exploatarea energiei offshore şi pentru a genera o capacitate de învăţare la nivelul Uniunii pe termen lung;

17. recomandă exploatarea şi completarea resurselor educative rezultate din proiectul FLORES şi din activitatea Centrului de excelenţă profesională finanţat de Erasmus+ – Competenţe tehnice pentru o energie din surse regenerabile offshore armonizate – cu multiplicarea prin organizaţii profesionale şi ale societăţii civile, astfel încât să fie asigurat un impact larg la nivelul Uniunii Europene.

Intrare în vigoare: 8 mai 2024

Citeşte mai mult despre , , , ! Pentru condiţiile de publicare pe JURIDICE.ro detalii aici.
Urmăriţi JURIDICE.ro şi pe LinkedIn LinkedIn JURIDICE.ro WhatsApp WhatsApp Channel JURIDICE Threads Threads JURIDICE Google News Google News JURIDICE

(P) JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill.

 
Homepage J JURIDICE   Cariere   Evenimente   Dezbateri   Profesionişti   Lawyers Week   Video
 
Drepturile omului
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Sustenabilitate
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi
Drept maritim
Parteneri ⁞ 
Specialişti
Arii de practică
Business ⁞ 
Litigation ⁞ 
Protective
Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul sportului
Articole
Essentials
Interviuri
Opinii
Revista de note şi studii juridice ISSN
Note de studiu ⁞ 
Studii
Revista revistelor
Autori ⁞ 
Publicare articole
Jurisprudenţă
Curtea Europeană a Drepturilor Omului
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene
Curtea Constituţională a României
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
Dezlegarea unor chestiuni de drept
Recurs în interesul legii
Jurisprudenţă curentă ÎCCJ
Curţi de apel
Tribunale
Judecătorii
Legislaţie
Proiecte legislative
Monitorul Oficial al României
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
Flux noutăţi
Selected
Comunicate
Avocaţi
Executori
Notari
Sistemul judiciar
Studenţi
RSS ⁞ 
Publicare comunicate
Proiecte speciale
Cărţi
Condoleanţe
Covid-19 Legal React
Creepy cases
Life
Poezii
Povestim cărţi
Poveşti juridice
Războiul din Ucraina
Wisdom stories
Women in Law

Servicii J JURIDICE   Membership   Catalog   Recrutare   Talent Search   Comunicare   Documentare   Evenimente   Website   Logo   Foto   Video   Partnership