« Flux noutăţi
BusinessAchiziţii publiceAfaceri transfrontaliereAsigurăriBankingConcurenţăConstrucţiiCorporateCyberlawDrept comercialEnergieFiscalitateFuziuni & AchiziţiiGamblingHealth & PharmaInfrastructurăInsolvenţăMedia & publicitatePiaţa de capitalProprietate intelectualăTelecomTransporturi
ProtectiveDrepturile omuluiDreptul Uniunii EuropeneDrept constituţionalDrept civilData protectionDreptul familieiDreptul munciiDreptul sportuluiMalpraxis medicalProtecţia animalelorProtecţia consumatorilorProtecţia mediului
LitigationArbitrajContencios administrativContravenţiiDrept penalMediereProcedură civilăRecuperare creanţe
Infrastructură
Profesionişti
 

Măsuri privind utilizarea de tehnologii și programe software și condițiile implementării rețelelor 5G
14.06.2021 | JURIDICE.ro

JURIDICE - In Law We Trust Video juridice

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 590 din 11 iunie 2021 a fost publicată Legea nr. 163/2021 privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național și condițiile implementării rețelelor 5G.

Prezenta lege are ca scop adoptarea unor măsuri referitoare la autorizarea producătorilor de tehnologii, echipamente și programe software utilizate în cadrul infrastructurilor informatice și de comunicații de interes național, precum și în rețelele de comunicații electronice prin intermediul cărora se asigură servicii de comunicații electronice de tip 5G.

În acest sens, legea prevede că utilizarea de tehnologii, echipamente și programe software este condiționată de obținerea de către producători a unei autorizări.

Astfel, pentru obținerea autorizării, solicitantul va depune la ministerul cu atribuții în domeniul comunicațiilor o cerere semnată de reprezentantul legal al producătorului, însoțită de o scrisoare de intenție, care trebuie să conțină:
– date de identificare, inclusiv datele reprezentanților legali și limitele împuternicirii acordate acestora;
– date privind structura de acționariat a producătorului și a grupului de societăți din care face parte, inclusiv informații detaliate privind societatea-mamă;
– o declarație pe propria răspundere.

Declarația pe propria răspundere trebuie să ateste că producătorul îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
– nu se află sub controlul unui guvern străin, în lipsa unui sistem juridic independent;
– are o structură transparentă a acționariatului;
– nu are un istoric de conduită corporativă neetică;
– se supune unui sistem juridic care impune practici corporative transparente.

Autorizarea va fi acordată numai după obținerea avizului conform al Consiliului Suprem de Apărare a Țării, care se emite inclusiv prin raportare la obligațiile asumate de statul român în cadrul cooperării la nivelul organizațiilor internaționale din care România face parte, al Uniunii Europene și parteneriatelor strategice bilaterale, pentru evitarea unor riscuri care pot decurge din:
– controlul unui guvern străin asupra producătorului în lipsa unui sistem juridic independent;
– absența unei structuri transparente a acționariatului producătorului;
– lipsa unui istoric de conduită corporativă etică a producătorului;
– funcționarea producătorului într-un sistem juridic care nu impune practici corporative transparente.

Constituie contravenții următoarele fapte, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să fie considerate infracțiuni:
– utilizarea de către furnizorii de rețele și servicii de comunicații electronice a tehnologiilor, echipamentelor și programelor software în rețelele 5G puse la dispoziție de producători care nu au obținut autorizarea;
– utilizarea de către furnizorii de rețele și servicii de comunicații electronice, ulterior termenelor legale, a tehnologiilor, echipamentelor și programelor software în rețelele 5G puse la dispoziție de producători cărora le-a fost retrasă autorizarea stabilită;
– utilizarea tehnologiilor, echipamentelor și programelor software în rețelele de comunicații electronice după expirarea termenelor legale;
– netransmiterea informațiilor solicitate furnizorilor de rețele și servicii de comunicații electronice.

În cazul operatorului economic nou-înființat sau a unui operator economic care nu a înregistrat o cifră de afaceri în anul anterior sancționării, acesta este sancționat cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.

Intrare în vigoare: 14 iunie 2021

Cuvinte cheie: , ,
Secţiuni: Infrastructură, Monitorul Oficial al României, Telecom | Toate secţiunile
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

Lex Discipulo Laus Încurajăm utilizarea RNPM - Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară Securitatea electronică este importantă pentru avocaţi
Mesaj de conştientizare susţinut de FORTINET
JURIDICE utilizează SmartBill

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


.
PLATINUM Signature      

PLATINUM  ACADEMIC

GOLD                        

VIDEO   STANDARD