Secţiuni » Arii de practică » Protective » Mediu
Mediu
CărţiProfesionişti
Banner BA-01
Servicii JURIDICE.ro
Banner BA-02
Dreptul mediului Dreptul Uniunii Europene Flux informații Monitorul Oficial al României

Camera Deputaţilor susţine comunicarea referitoare la gestionarea industrială ambiţioasă a carbonului de către UE

16 mai 2024 | JURIDICE.ro

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 448 din 15 mai 2024 a fost publicată Hotărârea nr. 35/2024 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor – Către o gestionare industrială ambițioasă a carbonului de către UE – COM (2024) 62.

Camera Deputaţilor:

1. susţine Comunicarea Comisiei Europene referitoare la gestionarea industrială ambiţioasă a carbonului de către UE;

2. subliniază că gestionarea industrială a carbonului, atât în privinţa captării, cât şi a stocării dioxidului de carbon, necesită pregătirea unui număr adecvat de ingineri, ceea ce presupune contribuţia sistemelor naţionale de învăţământ şi o capacitate de pregătire profesională sporită la nivelul Uniunii Europene;

3. recomandă intensificarea cercetărilor privind riscurile din domeniul geologiei, pentru a se asigura că tehnologiile de stocare în subteran prezintă siguranţă pentru aşezările umane şi pentru ariile protejate;

4. recomandă sprijinirea eforturilor de punere pe piaţă a tehnologiilor dedicate reducerii emisiilor de dioxid de carbon, inclusiv a celor ale căror costuri de investiţie şi de operare sunt mult mai mari decât ale celor convenţionale, pentru a se evita cheltuirea unor sume şi mai ridicate pentru punerea în aplicare a tehnologiilor de captare şi stocare a dioxidului de carbon;

5. recomandă elaborarea unor instrucţiuni specifice la nivelul Uniunii Europene pentru analizarea impactului asupra mediului şi biodiversităţii al iniţierii şi menţinerii locurilor de stocare a dioxidului de carbon;

6. recomandă inventarierea amplasamentelor potrivite pentru stocarea dioxidului de carbon în Uniunea Europeană, pentru volume reduse de dioxid de carbon, acceptabile din punct de vedere social, cu investigarea perspectivelor pe termen lung şi a riscurilor de generare a unor noi cantităţi de dioxid de carbon din activităţile conexe, cum ar fi extragerea de cantităţi suplimentare de ţiţei posibilă ca urmare a injectării dioxidului de carbon;

7. recomandă analiza percepţiei publicului cu privire la stocarea dioxidului de carbon în apropierea localităţilor de reşedinţă;

8. recomandă elaborarea de standarde, în special în ceea ce priveşte siguranţa transportului dioxidului de carbon către locurile de stocare;

9. recomandă analiza posibilităţii ca şi alţi poluanţi să fie eliminaţi cu prilejul captării dioxidului de carbon, pentru a se reduce astfel presiunea asupra mediului;

10. propune înfiinţarea graduală a lanţurilor valorice la scară largă ale carbonului în Europa, pentru a sprijini treptat diferitele etape ale gestionării industriale a carbonului, inclusiv în industria energointensivă, în baza unei viziuni comune asupra instituirii unei pieţe unice pentru soluţiile de gestionare industrială a carbonului;

11. subliniază că impactul asupra mediului şi riscurile de mediu vor creşte ca urmare a intensificării activităţii emiţătorilor care captează dioxidul de carbon, a întreprinderilor care îl utilizează şi a operatorilor siturilor de stocare, precum şi a transportului dioxidului de carbon pe o reţea transfrontalieră funcţională cu acces liber;

12. propune instituirea din timp a unui mecanism de negociere, cu prevederi obligatorii, care să permită emiţătorilor mai mici de dioxid de carbon, care nu prezintă interes economic major pentru operatorii de transport, să fie prezenţi pe această piaţă, precum şi un sprijin al Uniunii pentru nevoile regiunilor vulnerabile;

13. recomandă consolidarea tehnicilor şi instrumentelor de teledetecţie satelitară pentru a oferi datele pentru geologie, ca o resursă necesară agregării cunoştinţelor referitoare la subsol, cum ar fi cele rezultate din eşantioanele din sonde, din comportamentul geofizic şi din date seismice provenite de la siturile de producţie a hidrocarburilor şi de la alte situri de stocare a dioxidului de carbon;

14. recomandă luarea în considerare cu mai multă intensitate a soluţiilor de eliminare nepermanentă a dioxidului de carbon, cum ar fi reîmpădurirea, având în vedere efectul pozitiv cumulat asupra mediului şi biodiversităţii;

15. recomandă eforturi la nivelul statelor membre pentru a se intensifica pregătirea specialiştilor necesari industriei chimice, având în vedere că dioxidul de carbon captat ar putea fi utilizat ca materie primă pentru a înlocui materiile prime pe bază de combustibili fosili, cum ar fi cele pentru fabricarea polimerilor, a materialelor plastice, a solvenţilor, a vopselelor, a detergenţilor, a produselor cosmetice şi a produselor farmaceutice;

16. subliniază că sunt necesare resurse umane pregătite în mai multe domenii, cum ar fi informatica, geologia sau ingineria pentru a accelera cercetarea, dezvoltarea şi demonstrarea fezabilităţii noilor tehnologii de eliminare a dioxidului de carbon şi pentru a se reduce costurile acestora şi impactul lor asupra mediului;

17. reaminteşte dificultăţile de organizare a unităţilor în simbioză industrială şi de integrare a proceselor în cadrul clusterelor industriale;

18. consideră că Uniunea Europeană dispune de politicile necesare pentru a consolida şi diversifica piaţa tehnologiilor de captare a dioxidului de carbon, precum şi de instrumentele eficiente pentru sprijinirea cercetării şi inovării.

Intrare în vigoare: 15 mai 2024

Citeşte mai mult despre , , , ! Pentru condiţiile de publicare pe JURIDICE.ro detalii aici.
Urmăriţi JURIDICE.ro şi pe LinkedIn LinkedIn JURIDICE.ro WhatsApp WhatsApp Channel JURIDICE Threads Threads JURIDICE Google News Google News JURIDICE

(P) JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă SmartBill.

 
Homepage J JURIDICE   Cariere   Evenimente   Dezbateri   Profesionişti   Lawyers Week   Video
 
Drepturile omului
Energie
Fiscalitate
Fuziuni & Achiziţii
Gambling
Health & Pharma
Infrastructură
Insolvenţă
Malpraxis medical
Media & publicitate
Mediere
Piaţa de capital
Procedură civilă
Procedură penală
Proprietate intelectuală
Protecţia animalelor
Protecţia consumatorilor
Protecţia mediului
Sustenabilitate
Recuperare creanţe
Sustenabilitate
Telecom
Transporturi
Drept maritim
Parteneri ⁞ 
Specialişti
Arii de practică
Business ⁞ 
Litigation ⁞ 
Protective
Achiziţii publice
Afaceri transfrontaliere
Arbitraj
Asigurări
Banking
Concurenţă
Construcţii
Contencios administrativ
Contravenţii
Corporate
Cyberlaw
Cybersecurity
Data protection
Drept civil
Drept comercial
Drept constituţional
Drept penal
Dreptul penal al afacerilor
Dreptul familiei
Dreptul muncii
Dreptul Uniunii Europene
Dreptul sportului
Articole
Essentials
Interviuri
Opinii
Revista de note şi studii juridice ISSN
Note de studiu ⁞ 
Studii
Revista revistelor
Autori ⁞ 
Publicare articole
Jurisprudenţă
Curtea Europeană a Drepturilor Omului
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene
Curtea Constituţională a României
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
Dezlegarea unor chestiuni de drept
Recurs în interesul legii
Jurisprudenţă curentă ÎCCJ
Curţi de apel
Tribunale
Judecătorii
Legislaţie
Proiecte legislative
Monitorul Oficial al României
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
Flux noutăţi
Selected
Comunicate
Avocaţi
Executori
Notari
Sistemul judiciar
Studenţi
RSS ⁞ 
Publicare comunicate
Proiecte speciale
Cărţi
Condoleanţe
Covid-19 Legal React
Creepy cases
Life
Poezii
Povestim cărţi
Poveşti juridice
Războiul din Ucraina
Wisdom stories
Women in Law

Servicii J JURIDICE   Membership   Catalog   Recrutare   Talent Search   Comunicare   Documentare   Evenimente   Website   Logo   Foto   Video   Partnership