Modificări legislative pentru unitățile care efectuează teste PCR și teste rapide antigen
05.07.2021 | JURIDICE.ro

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 659 din 02 iulie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 1114/2021 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății nr. 1.829/2020 pentru aprobarea fluxului informațional utilizat în raportarea datelor referitoare la infecția cu virusul SARS-CoV-2.
Potrivit prezentului ordin, unitățile care efectuează testarea RT-PCR standard trebuie să includă obligatoriu în buletinul de analiză următoarele informații:
– dacă cea mai mică valoare a Ct pentru una dintre țintele genice specifice pentru SARS-CoV-2 este < 30 sau ≥ 30 (în cazul sistemelor de detecție RT-PCR care permit aflarea valorilor Ct);
– limita de detecție a metodei folosite (în cazul în care este precizată în prospectul kitului sau în urma determinărilor de laborator);
– ora prelevării probei.
De asemenea, unitățile care efectuează testarea RT-PCR specific de variantă:
– au obligația încărcării rezultatelor în Corona Forms în maximum 24 de ore de la primirea probei;
– vor include în buletinul de analiză variabilele (tip mutație), oricare altele sau denumirea variantei. Este permisă selectarea mai multor variante.
Unitățile care efectuează secvențiere vor încărca rezultatele în Corona Forms în ziua validării rezultatelor, dar nu mai târziu de 7 zile de la primirea probei.
Pentru testarea rapidă antigenică, în buletinul de analiză se vor include obligatoriu detalii privind denumirea comercială, producătorul testului utilizat și ora prelevării probei.
Ordinul mai stabilește că unitățile sanitare trebuie să raporteze decesele COVID-19 în baza definiției de caz către direcția de sănătate publică de domiciliu sau către direcția de sănătate publică unde a avut loc infectarea, dacă aceasta diferă de cea de domiciliu, în termen de maximum 24 de ore de la eliberarea certificatului constatator al decesului.
La fiecare 14 zile, direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București trebuie să comunice către DSP numărul de decese COVID-19 introduse în ultimele 14 zile în Corona Forms din numărul total de decese raportate către unitățile sanitare care le-au raportat.
În situația constatării unor diferențe între raportări, unitățile sanitare vor sesiza în maximum 3 zile lucrătoare Institutul Național de Sănătate Publică – Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile (INSP-CNSCBT).
Intrare în vigoare: 2 iulie 2021