Secţiuni » Arii de practică » Business » Energie
Energie
CărţiProfesionişti

ANRE. Reguli de soluționare a plângerilor împotriva operatorilor de rețea sau de distribuție a energiei
09.07.2021 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Energie, Monitorul Oficial al României
JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 673 din 8 iulie 2021 a fost publicat Regulamentul privind soluționarea plângerilor împotriva operatorilor de rețea/sistem din sectorul energiei, din 15.06.2021.

Regulamentul stabilește că soluționarea plângerilor împotriva unui operator de rețea/sistem din sectorul energiei presupune două etape:
1. soluționarea la nivelul reclamatului;
2. soluționarea la nivelul ANRE.

Așadar, în prealabil declanșării unei proceduri la nivelul ANRE, orice reclamant are obligația să îndeplinească o procedură prealabilă, mai precis să încerce remedierea inconvenientelor cu operatorul. Reguli:
– se va adresa o plângere operatorului, în termen de 30 de zile de la data primirii răspunsului nesatisfăcător sau de la data la care reclamantul trebuia să primească răspunsul;
– în termen de 7 zile, operatorul transmite în scris invitația de soluționare;
– în termen de 7 zile de la primirea invitației, reclamantul are obligația de a transmite operatorului punctul său de vedere, însoțit de toate documentele pe care își întemeiază susținerea;
– documentele depuse în copie vor fi certificate pe fiecare pagină „conform cu originalul” și vor conține data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia, olografă sau electronică;
– în vederea soluționării plângerii, în termen de 15 zile de la data transmiterii invitației de soluționare a plângerii se desfășoară ședința comună, organizată de operator.

În cazul în care situația nu se soluționează într-un mod satisfăcător reclamantului, acesta poate declanșa în continuare procedura în fața ANRE, astfel:
– reclamantul depune o plângere la nivelul ANRE, care trebuie să cuprindă:
a) copia minutei încheiate de operator, cu ocazia soluționării primei plângeri;
b) corespondența dintre părți privind soluționarea plângerii;
c) decizii ale organelor jurisdicționale, în măsura în care acestea există;
d) indicarea temeiului legal în baza căruia își fundamentează pretențiile;
e) alte documente cuprinzând informații tehnice sau de altă natură, necesare soluționării plângerii.
– certificarea copiilor documentelor se realizează în atâtea exemplare câte părți sunt și unul în plus pentru ANRE;
– documentele vor conține precizarea „conform cu originalul”, data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia, olografă sau electronică;
– la data transmiterii la ANRE a plângerii, reclamantul înștiințează operatorul despre acest demers și pune la dispoziția sa o copie a plângerii și a documentației;
– plângerile vor fi soluționate în termen de 60 de zile de la data primirii plângerii, cu posibilitatea prelungirii cu încă 60 de zile dacă sunt necesare informații suplimentare sau din alte motive justificate. Acest termen extins poate fi prelungit cu acordul reclamantului;
– comisia de soluționare va fi alcătuită dintr-un număr impar de membri cu drept de vot, nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 7, precum și un secretar al Comisiei fără drept de vot.

După înregistrarea plângerii la ANRE se parcurg următoarele etape:
– întrunirea Comisiei;
– analiza preliminară a documentației transmise și solicitarea completării acesteia, după caz;
– pregătirea audierii și convocarea părților;
– audierea părților;
– pronunțarea deciziei și comunicarea acesteia părților.

În privința audierii, aceasta are loc, de regulă, la sediul ANRE, în termen de cel mult 20 de zile de la data înregistrării cererii. Dacă se solicită informații suplimentare sau completarea documentației depuse inițial, termenul poate fi extins la cel mult 30 de zile. La audiere, părțile pot participa prin reprezentanți legali sau prin persoane împuternicite.

În termen de 5 zile de la data audierii, Comisia se va întruni în ședință pentru deliberare și emiterea unui proiect de decizie. Decizia devine obligatorie odată cu semnarea de președintele ANRE și prin transmiterea acesteia părților.

În final, Regulamentul prevede posibilitatea ca, pe toată durata desfășurării procesului de soluționare, părțile să soluționeze pe cale amiabilă plângerea.

Intrare în vigoare: 8 iulie 2021

Cuvinte cheie: , , , , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti