CEPD a emis o decizie de soluționare a litigiilor privind respectarea obligațiilor de transparență de către WhatsApp
06.08.2021 | JURIDICE.ro

Miercuri, 28 iulie 2021, Comitetul European pentru Protecția Datelor, în cadrul ultimei sesiuni plenare, a adoptat o decizie de soluționare a litigiilor în baza art. 65 din GDPR. Decizia urmărește soluționarea lipsei de consens cu privire la anumite aspecte ale unui proiect de decizie emis de Irish (IE) SA în calitate de autoritate de supraveghere principală (LSA) cu privire la WhatsApp Ireland Ltd. (WhatsApp IE) și obiecțiile ulterioare exprimate de o serie de autorități de supraveghere implicate (CSA), potrivit unui comunicat.
Autoritatea de supraveghere principală a emis un proiect de decizie în urma unei anchete din proprie inițiativă asupra societății WhatsApp IE, cu privire la respectarea obligațiilor de transparență prevăzute la articolele 12, 13 și 14. La 24 decembrie 2020, autoritatea a transmis altor autorități de supraveghere implicate proiectul său de decizie.
Acestea au formulat obiecții cu privire la încălcările identificate, la evaluarea datelor specifice în cauză și la consecințele acestora, precum și la oportunitatea măsurilor corective avute în vedere.
Autoritate de supraveghere principală nu a putut ajunge la un consens, având în vedere obiecțiile, și, în consecință, a indicat consiliului că nu va urma obiecțiile. În consecință, autoritatea le-a înaintat Comitetului European pentru Protecția Datelor spre soluționare în temeiul art. 65 alin. (1) lit. (a) din GDPR, inițiind astfel procedura de soluționare a litigiilor.
Astfel, decizia adoptată de Comitetului European pentru Protecția Datelor abordează temeiurile obiecțiilor considerate a fi „relevante și motivate”.