Ipocrizie şi discriminare socialistă între Corporaţie şi Microîntreprindere
18 iulie 2024 | Daniel UDRESCULucrez în contabilitate de când se lucra cu creionul pe documente cumulative. Am trecut peste introducerea calculatoarelor cu cartelă, peste schimbarea planului de conturi, peste scoaterea unor taxe și impozite, peste introducerea altora noi, însă NICIODATĂ nu m-am simțit jignit ca acum. Am fost expert contabil care făcea audituri şi consultanţă fiscală, apoi nu am mai putut să fac audituri dacă nu dădeam examen la CAFR. Acum CCF-ul îşi arogă puteri de expert fiscal, chiar dacă titlul este de consultant fiscal. Nu poate nimeni să-mi explice profesional cum poţi să treci de la bază – intrări contabile şi să sari direct la consultanţă. Unde este încrederea pe care statul trebuie să ne-o acorde? Explicațiile lor nu fac decât să ne jignească. Suntem hoți cu toții? Noi suntem cei care facem evaziune?
Alături aveţi câteva explicaţii minime ce demască ipocrizia şi arată discriminarea între capitalul românesc şi CORPORAŢIA în forma ei de ţară, dar şi de componentă a economiei.
Ce este cifra de afaceri? Reprezintă totalul vânzărilor realizate (facturate) pe parcursul unui exercițiu fiscal. Aceasta nu include TVA-ul facturat. Cifra de afaceri cuprinde suma totală a veniturilor din operațiunile comerciale efectuate de firmă, respectiv vânzarea de mărfuri și produse într-o perioadă de timp determinată.
Art 18^1 (3) din Codul fiscal: Impozitul minim pe cifra de afaceri = 1%
De regulă societăţile cu cifră de afaceri peste 50 milioane Euro sunt corporaţiile. (Restul entităţilor între 500.000 euro şi 50.000.000 euro sunt tot capital privat, de regulă în radarul corporaţiilor pentru preluare)
Art. 51 (1.b.1) din Codul fiscal: Cotele de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor sunt 3%, pentru microîntreprinderile care realizează venituri peste 60.000 euro.
9 septembrie ⁞ Despre administratori de credite și obligația creditorului de renegociere a creditului (OUG privind administratorii de credite şi cumpărătorii de credite)
10 septembrie ⁞ Corpus et Animus - Funcția juridică & Consilierii juridici bancari în lumina Regulamentului BNR nr. 8/2024
13 septembrie ⁞ Ultimele evoluții jurisprudențiale privind prescripția răspunderii penale
14 septembrie ⁞ JURIDICE.ro Premier Golf Day
16 septembrie ⁞ Accidentul de muncă în toate formele de răspundere juridică
18 septembrie ⁞ Școala Superioară de Cadre
23 septembrie ⁞ Fraudarea creditorilor – eficacitatea mijloacelor actuale pentru combaterea ei
25 septembrie ⁞ Noutățile Legii nr. 214/2024 – ce efecte poate avea semnătura electronică
26 septembrie ⁞ JURIDICE by Night. Golden Season edition
30 septembrie ⁞ Avocatura: onorariu orar vs. onorariu global
5 octombrie ⁞ Start Curs INGENIO de pregătire pentru Barou, INM & Magistratură, Notariat și Licență
21 octombrie ⁞ Abilitățile de negociere: un moft sau o necesitate?
31 octombrie ⁞ JURIDICE by Night. Mystic Night. Halloween edition
23 noiembrie ⁞ Start Curs Admitere INM/ Magistratură & Avocatură 2025
28 noiembrie ⁞ JURIDICE by Night. Autumn Allure edition
2025 ⁞ The Congress / The biggest legal event
Cu alte cuvinte, cele 2 concepte, impozit minim pe cifra de afaceri şi impozitul pe veniturile microîntreprinderilor sunt similare. Şi atunci de ce microîntreprinderile plătescu cu 300% mai mult impozit?
Restricțiile aplicate anul acesta de Guvern la impozitarea în regim de microîntreprindere, cum ar fi o impozitare mai ridicată pentru unele activități, limitarea la 1 a numărului de microîntreprinderi în care un actionar poate deține peste 25% și stabilirea plafonului de 500.000 de euro în cazul întreprinderilor legate, au determinat o scădere puternică, cu 81.982 (16,5%), a numărului de firme active care încă aplică acest regim de impozitare, potrivit calculelor Profit.ro pe baza datelor primite de la ANAF și Ministerul Finanțelor. Astfel, la începutul lunii mai, numărul de microîntreprinderi active era de 413.466 firme, în scădere de la 495.448 în decembrie.
O corporaţie plăteşte doar 1% pe cifra de afaceri, nu plăteşte impozit pe dividend şi CASS, dacă transferă dividendul într-un paradis fiscal. În plus, o mare parte din profit se repatriază sub forma unor servicii de management alocate firmelor din România, care scapă neimpozitate şi contribuie substanţial la frauda fiscală.
Guvernul afirmă sus şi tare despre inechitatea şi tratamentul preferenţial al micilor afaceri. Să fiu clar, un asociat de microîntreprindere plăteşte 3% impozit pe venit, plus 8% impozit pe dividend, plus 10% CASS.
Microîntreprinderea – Antreprenorul Român plătește 3% + 8% + 10% = aproximativ 21%.
Ce arată datele ANAF: Cele mai mari 3.300 de companii din România, marii contribuabili, au 60% din cifra de afaceri totală, dar generează numai 40% din impozit pe profit, în timp ce companiile mici şi mijlocii aduc restul de 60% din impozitul pe profit. Cum se explică?
Unde este echitatea?
Daniel Udrescu, CPA, ECJ, Auditor
Homepage J JURIDICE Cariere Evenimente Dezbateri Profesionişti Lawyers Week Video |