Varia
JURIDICE

ADR a publicat raportul de progres al Catalogului Național al Serviciilor Publice
02.09.2021 | JURIDICE.ro

Secţiuni: VARIA (alte surse)
JURIDICE - In Law We Trust

Joi, 2 septembrie 2021, Autoritatea pentru Digitalizarea României a publicat raportul de progres al Catalogului Național al Serviciilor Publice, potrivit unui comunicat.

Catalogul inventariază serviciile oferite cetățenilor și companiilor, fiind un instrument esențial pentru măsurile şi acţiunile guvernamentale în ceea ce privește transformarea digitală și debirocratizarea administrației. Mai mult, iniţiativa reprezintă o prioritate a Comitetului de E-guvernare şi Reducerea Birocraţiei, înfiinţat prin decizia Prim-ministrului nr. 331/2021.

Octavian Oprea, președintele ADR: „La 30 de ani de la Revoluție, reușim să inventariem serviciile publice de care cetățenii și companiile beneficiază. Era nevoie de un proces detaliat de cartografiere a serviciilor furnizate de către instituții, deoarece trecerea la următorul nivel al digitalizării administrației publice are nevoie de o temelie solidă. Trebuie să știm foarte clar care sunt serviciile publice pe care administrația le livrează cetățenilor și companiilor, pentru a putea găsi apoi soluții digitale personalizate, care să optimizeze procesele administrative, precum și pentru a interconecta aceste soluții. Acest Status Report în elaborarea Catalogului ne oferă o analiză de ansamblu, cantitativă, pe care o vom rafina după ce instituțiile din administrația centrală ne vor transmite toate datele. Avem acum o evidență parțială, cu peste 1400 de servicii publice.

Raportul de progres prezintă în primul rând evoluţia realizării Catalogului Naţional al Serviciilor Publice din punct de vedere cantitativ, evidenţiind numărul serviciilor publice completate de instituţiile de la nivelul administraţiei publice centrale, inclusiv de instituţiile aflate sub autoritatea instituţiilor publice centrale, până la data de 31 august 2021.

Procesul de introducere a datelor va continua, termenul limită fiind data de 22 septembrie 2021.

Recomandări
1. Integrarea în activitatea curentă a fiecărei instituţii a acestui demers de realizare a Catalogului Naţional al Serviciilor Publice ca pe o prioritate, atât la nivelul instituţiilor centrale cât şi la nivelul cele subordonate/coordonate/aflate sub autoritate.
2. Eficientizarea comunicării dintre instituţiile centrale şi cele subordonate/coordonate/sub autoritate  privind înţelegerea comună a conceptului de “serviciu public”, modalitatea de completare, respectarea termenului limita, coordonarea privind serviciile care se completează  la nivel central-national/judeţean/regional.
3. În cazul instituţiilor publice centrale care au în subordine/coordonare instituţii/entităţi care îşi desfăşoară activitatea la nivel judeţean/regional (ex:, inspectorate şcolare, biblioteci, universităţi, spitale, agenţii (ANPM-APM), direcţii judeţene etc) şi care furnizează acelaşi tip de servicii în toate judeţele/regiunile, se va crea un singur cont de admin pentru  o singură astfel de entitate care va completa formularul (EX: având în vedere că toate direcţiile agricole judeţene din subordinea MADR  furnizează aceleaşi servicii publice, completarea serviciilor va fi efectuată de o singură direcţie desemnată în acest sens sau chiar de  instituţia centrală; nu se vor crea  42 de conturi admin pentru cele 42 de direcţii judeţene).  
4. Având în vedere că responsabilitatea corectitudinii informaţiilor completate este în sarcina instituţiilor publice centrale membre în Comitetul de E-guvernare şi Reducerea Birocraţiei, recomandăm supervizarea de către instituţiile publice centrale a procesului de completare a formularelor aferent realizării Catalogului Naţional al Serviciilor Publice, efectuat la nivelul instituţiilor subordonate/coordonate/sub autoritate, astfel încât să se asigure acurateţea şi uniformitatea informaţiilor furnizate.
5. Revizuirea/modificarea sau adăugarea de informaţii noi, acolo unde este cazul, astfel încât până la data de 22 septembrie 2021, Catalogul Naţional al Serviciilor Publice să conţină toate datele calitative şi cantitative solicitate.
6. Recomandăm, în spetele în care apar dificultăţi în completarea formularelor sau există mai multe interpretări privind furnizarea unui serviciu public, apelarea la suportul oferit de experţii ADR.
7. Pentru o bună gestionare a efortului instituţional în vederea completării Catalogului Naţional al Serviciilor Publice, recomandăm ca prim pas inventarierea la nivelul instituţiei publice centrale a tuturor serviciilor publice furnizate.
8. Respectarea metodologiei şi a manualului de utilizare a aplicaţiei în vederea completării formularelor aferente realizării Catalogului Naţional al Serviciilor Publice.

:: Raportul

Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

Autori JURIDICE.ro
Juristi
JURIDICE pentru studenti
JURIDICE NEXT









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.

↑  Înapoi în partea de sus a paginii  ↑

Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti