Secţiuni » Arii de practică » Business » Fiscalitate
Fiscalitate
DezbateriCărţiProfesionişti

Organizarea activității de administrare a marilor contribuabili
03.11.2021 | JURIDICE.ro

Secţiuni: Fiscalitate, Monitorul Oficial al României
JURIDICE - In Law We Trust

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 1051 din 3 noiembrie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 1721/2021 privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili.

Prin prezentul ordin se stabilește competența de administrare a marilor contribuabili în sarcina Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care se efectuează selecția/actualizarea acestora.

Sunt eligibili:
– contribuabilii prevăzuți la art. 4 alin. (2);
– persoanele juridice române înființate potrivit prevederilor Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv entitățile rezultate în urma fuziunii cu alți contribuabili;
– sucursalele contribuabililor persoane juridice străine/sedii permanente desemnate/sedii permanente care își desfășoară activitatea pe teritoriul României;
– regiile autonome, companiile și societățile naționale și societățile cu capital majoritar sau integral de stat;
– institutele naționale de cercetare-dezvoltare organizate potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare.

Nu sunt eligibili:
– contribuabilii care sunt declarați insolvabili potrivit art. 265 din Codul de procedură fiscală;
– contribuabilii pentru care s-a deschis procedura insolvenței prin sentință definitivă;
– contribuabilii care se află în inactivitate temporară înscrisă în registrul comerțului și nici contribuabilii care sunt declarați inactivi potrivit prevederilor art. 92 din Codul de procedură fiscală.

Selecția marilor contribuabili se realizează dintre contribuabilii eligibili, în funcție de următoarele criterii:
– criterii specifice;
– criteriul de bază;
– criteriul de continuitate.

Criteriul de bază, reprezentând criteriul valoric agregat, este rezultatul agregării a trei indicatori selectați din punct de vedere economic și bugetar în următoarele proporții:
– cifra de afaceri – 50%.
– volumul obligațiilor fiscale declarate – 30%;
– volumul cheltuielilor cu personalul – 20%.

Intrare în vigoare: 3 noiembrie 2021

Cuvinte cheie: , ,
Vă invităm să publicaţi şi dvs., chiar şi opinii cu care nu suntem de acord. JURIDICE.ro este o platformă de exprimare. Publicarea nu semnifică asumarea de către noi a mesajului. Totuşi, vă rugăm să vă familiarizaţi cu obiectivele şi valorile Societătii de Stiinţe Juridice, despre care puteti ciţi aici. Pentru a publica vă rugăm să citiţi Condiţiile de publicare, Politica privind protecţia datelor cu caracter personal şi să ne scrieţi la adresa de e-mail redactie@juridice.ro!

JURIDICE.ro foloseşte şi recomandă My Justice

JURIDICE CORPORATE
JURIDICE MEMBERSHIP
Juristi
JURIDICE pentru studenti









Subscribe
Notify of

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare. Vor fi validate doar comentariile care respectă Politica JURIDICE.ro şi Condiţiile de publicare.


Secţiuni        Selected     Noutăţi     Interviuri        Arii de practică        Articole     Jurisprudenţă     Legislaţie        Cariere     Evenimente     Profesionişti