Consiliul UE a adoptat o recomandare privind abordările bazate pe învățarea mixtă
30.11.2021 | JURIDICE.ro

Luni, 29 noiembrie 2021, Consiliul Uniunii Europene a adoptat o recomandare privind abordările bazate pe învățarea mixtă pentru a atinge obiectivul unui învățământ primar și secundar de înaltă calitate și incluziv, potrivit unui comunicat.
Simona Kustec, ministra slovenă a educației, științei și sportului: „În ultimul an și jumătate, școala de acasă și învățarea la distanță au devenit o nouă realitate pentru mulți elevi, profesori și părinți. Deși sperăm cu toții că vom putea depăși această pandemie cât mai curând posibil, ar trebui să ținem seama de unele învățăminte desprinse din această perioadă atunci când ne gândim la viitorul educației. Îl încurajez pe fiecare dintre noi să exploreze modurile în care combinarea diferitelor medii de predare, precum și a instrumentelor de învățare, cum ar fi învățarea față în față și învățarea digitală, poate face ca învățământul nostru să fie mai bine pregătit pentru viitor.”
Recomandarea propune atât măsuri pe termen scurt ca răspuns direct la criză, cât și acțiuni pe termen lung. Printre altele, statelor membre li se recomandă să sprijine cursanții să remedieze pierderile de învățare cauzate de închiderea parțială a școlilor și să stimuleze dezvoltarea abilităților și competențelor digitale ale acestora (și ale familiilor lor). Recomandarea propune, de asemenea, ca statele membre să integreze abordări bazate pe învățarea mixtă în formarea cadrelor didactice și în programele lor de dezvoltare profesională continuă, să investească în conectivitatea la internet de mare viteză pentru mediile de învățare în spațiul școlar și la distanță, precum și să utilizeze pe deplin fondurile și expertiza UE pentru reforme și investiții în infrastructură, instrumente și pedagogie.